Trine Fredriksen

Autorisasjon (1996)

Trine Fredriksen er en av 45 fastleger i Porsgrunn

Siste vurderinger av Trine Fredriksen

Hardhendt

Jeg har ikke hatt henne som lege selv, men blitt spurt om å være med tre timer som pårørende. Personen var i voldsomme smerter og fryktet å ikke få med seg viktig info. En av timene skulle det gjøres en smertefull undersøkelse og jeg ble bedt om å holde vedkommende i hånden. Personen har til vanlig vanskelig for å uttrykke seg om smerte og be om hjelp, så dette i seg selv var et tegn på hvor vondt dette var. Trine jaget meg derimot ut og gjorde ikke undersøkelsen før jeg var ute av rommet. Det virker som om hun i tillegg ble provosert over min bønn om å være forsiktig, for hun ble ekstra hardhendt etter dette. Sju personer har gjort samme undersøkelse på vedkommende, og bare etter Trine har vedkommende hatt voldsomme smerter, som har hindret personen å sitte i over to dager etterpå. Vi fikk nesten ikke kjørt personen hjem i bilen. Og dette på tross av at Trine er gynekolog og burde ha et visst håndlag. Man kan lure på hvorfor Trine frykter og blir stresset av tilstedeværelsen til pårørende, enda alle har rett til å ta med seg noen de stoler på til legen.

Kald, null empati, men effektiv.

Byttet til henne da jeg ønsket en fastlege som kunne ta gynekologiske undersøkelser. Hun er dyktig som gynekolog, men oppleves veldig kald og virker som har vansker med å vise empati når man er i en vanskelig periode. Det virker alltid som hun har dårlig tid, og sender deg heller med en resept på medisiner enn å diskutere vansken i lenger enn noen minutter. Hvis du beskriver et problem, så kan hun avbryte deg midt i en setning og si "lykke til da", for så å gi deg en resept og sende deg ut av kontoret. Byttet etter å ha hatt henne i et par år, da jeg heller ønsker å bli møtt med empati hos legen.

Rettskaffen lege

Hun sier ting som det er, det liker jeg. Alle trenger et spark bak av og til. Men, i tillegg føler jeg hun lytter.
Jeg tok henne som fastlege etter å ha brukt henne som gynekolog i mange år.
Flink lege :)

Ikke til å anbfale

Timen jeg hadde hos henne var ikke koselig, følte jeg var til bry og at hun ikke hadde tid til meg.
Hun var også kjempe sen.
og hun hadde ingen sympati.

Dyktig, trygg og imøtekommende

Føler at hun tar seg tid til meg som pasient. Forklarte alt hun gjorde og hva hun så under ultralyden. Vis jeg skal til en gynekolog eller ta ultralyd igjen anbefaler jeg Trine!