Ella Iabko

Friisebrygga 3 3921 Porsgrunn
Tlf: 35 93 39 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Ella Iabko er en av 36 fastleger i Porsgrunn

Siste vurderinger av Ella Iabko

Imøtekommende, dyktig og forståelsesfull lege som tar oss på alvor.

Har selv hatt Ella som fastlege i mange år, etterhvert også for ungene som har kommet til. Vi opplever sjeldent ventetid. Hun er alltid forberedt og oppdatert til timen. Hun er engasjert, pliktoppfyllende og dyktig. Hun henviser kjapt videre ved behov. Hun overrasker positivt med oppdateringer etter prøver/ventende tilbakemeldinger over telefon, langt over "kontortid". Hun har alltid tid til oss, også om det er aktuelt å ta opp flere temaer samme timen. Hun tar oss på alvor, er imøtekommende og forståelsesfull. Det er enkelt å snakke med Ella om alt. Hun kan også etterspørre hvordan det går med en av ungene/familien, selv på time for meg. Hun er alltid kjapp og behjelpelig dersom det er behov for bistand med papirer/uttalelser fra lege. Jeg føler Ella er en tålmodig,raus og dyktig lege som ivaretar meg og mine på en strålende måte! Vi setter stor pris på legen vår!

En dyktig, kunnskapsrik og ivaretakende lege

Hun tar pasienten på alvor. Og skaper tro på at ingenting er umulig, det umulige tar bare tid. Flink

Den beste legen vi har hatt

Hun er seriøs og tar pasienter på alvor. Vi har hatt henne som fastlege i 7 år og vi aldri ønsket å bytte.

Den dårligste lege

Hun er så synt når hun snakker med gravide pasient, jeg var veldig stress. Veldig dårlig gjort hver gang . :(

Uengasjert

Ble ikke tatt på alvor. Tross manglende virkning av hennes behandling fastholdt hun sitt syn på mine plager. Måtte bytte lege for å få forståelse for mine plager. Rutinemessige og uengasjerte konsultasjoner.

Bra til jeg ble kronisk syk.

Har hatt henne som fastlege i 14 og har vært fornøyd helt frem til for 4-5 år siden da jeg ble kronisk syk. Jeg opplever at hun ikke tar meg seriøst og undervurderer problemene mine. Hun virker ikke interessert i å ta skikkelig tak i hvorfor jeg er syk og har ikke fått noen diagnose etter 4 år som syk. Har også noen ganger følelsen at jeg må skynde meg hos henne.

Den beste legen jeg har hatt

Hun er flink til å lytte , jeg får rask behandling
Perfekt lege for meg

Forståelsefull og seriøs.

Har gått hos henne i 11 år, og aldri ønsket å bytte. Opplever å bli tatt på alvor. Hun er en lyttende og god lege som du alltid føler har tid til deg. Ingenting er vanskelig å snakke om.

Hyggelig og seriøs, men føles litt som om man er på samlebånd.

Iabko er effektiv og seriøs, men jeg opplever effektiviteten negativt i form av at jeg føler jeg må skynde meg å forklare situasjonen før hun skal ha neste pasient. I tillegg har jeg opplevd å ikke bli kontaktet etter lave verdier på en blodprøve, og fått beskjed om at hun kun har tid til et problem av gangen (til tross for at når jeg bestilte time 14 dager før forklarte grunnene til legebesøket). Absolutt en grei lege, men jeg savner et noe mer medmenneskelig aspekt. Jeg ønsker å bytte fastlege.

Dårlig lege

Har hun bestemt seg for hva som feiler deg hjelper det ikke hva spesialistene mener. Det holder ikke når du ikke blir frisk.
Har heldigvis fått tildelt en annen lege.

En lege som hører og forstår

Føler at Iabko hører på meg og tar meg seriøst.
Er blid og forståelsesfull.
Sjeldent store forsinkelser.

Gjorde jobben

Jeg hadde henne som fastlege en kort periode, og hun gjorde jobben sin. Tok symptomene på alvor, fant ut hva som feilte meg, og ga meg rett behandling. Virket sympatisk.

Saklig, kunnskapsrik og reflektert

Hun tar pasienter på alvor, også når det gjelder å få dem til å ta ansvar for egen helse. Saklig, ærlig og fornuftig dialog. Lite snikk-snakk. Bra!

Elendig lege !

Mangelende forståelse angående pasientens behov , null gehør og respekt for pasienters sykdom , ikke samarbeidsvillig , har ikke empati . En særdeles viktig egenskap .