Ubbat Ocak

Autorisasjon (2007)

Ubbat Ocak er en av 45 fastleger i Skien

Siste vurderinger av Ubbat Ocak

Trygg og kunnskapsrik

Flink på kommunikasjon, rask, blid, imøtekommende og kunnskapsrik. Åpen for nytenkning håper han er flink tip å samarbeide med andre instanser, da jeg venter på avklaring om vond hofte fra TSS

Verdens beste lege!!!

Den beste legen jeg noen gang har hatt. Har vært hans pasient i noen år nå både jeg og min datter. Han er effektiv og for noen tydeligvis litt for kjapp. Han tar seg tid å lytter, men noterer og er effektiv på samme tid. Sender deg videre til spesialister ved behov. Utrolig kunnskapsrik. Tar tiden vår også på alvor. Kun 1 gang jeg har måttet vente en stund, men da hadde han ambulanse. Sist kom jeg inn 3 min før timen egentlig var. Anbefaler Ubbat Ocak på det varmeste.

Hyggelig men har dårlig tid

Én time hos fastlegen tilsvarer 10-15 min. Han passer alltid på at pasienten er ferdig i løpet av 2 min. Som regel sitter man og venter 5+ min på venterommet på å bli kalt inn. 5 min av din time.
Kjekt når man har simple behov. Men sårt når man er avhengig av fastlegens ord og spes. i sammenheng med andre instanser.
Har hatt Ocak som fastlege i flere år nå, byttet da jeg hadde behov for en som kunne forholde seg til papirarbeid og NAV. Og en som respekterer diagnosen M.E/CFS.
Han er flink der. Forståelsesfull og effektiv. Men jeg skulle ønske man fikk bedre svar når man har konkrete medisinske spørsmål - også ang. medisinering. Som f.eks under graviditet.

Solum Legesenter er mulige å nå via helsenorge.no. Da har man en mulighet når man blir skysset på dør å spørre om det man glemte å spørre om hos fastlegen!
Forøvrig kommuniserer han på dansk. Som er helt OK. Han er lett å forstå.

Synes Legesenteret er veldig hyggelige og imøtekommende, derfor ville jeg fortsette å ha en fastlege der selv om jeg har flyttet.

PS: Har som regel orden på min egen diagnose. Men trenger jo legens råd ang. medisiner og kosttilskudd. Savner at man ikke kan ha innsyn i deler av egen journal når man trenger informasjon eller prøver å unngå virkestoffer man ikke tåler. Men det er jo ikke noe fastlegen kan gjøre noe med.

Verdens beste lege!

Han er både dyktig, empatisk og effektiv. Hele familien har han som lege og jeg føler endelig en trygghet på at vi alle er i trygge hender. Bor litt langt unna, kjempefornøyd med å kunne sende melding via Helsenorge. Han har reddet livet mitt.

Tar seg tid til pasienten

Ingen ulempe at Ubbat er blid og har godt humør heller.
Flink til å forklare hva som er feil, samt ønsket behandling, samt prognoser.
Og ikke minst: flink til å lytte.