Adam Pietrzykowski

Autorisasjon (1993)

Adam Pietrzykowski er en av 44 fastleger i Skien

Siste vurderinger av Adam Pietrzykowski

Imøtekommende og ivaretakende

Jeg har svært sjelden behov for lege, men da jeg plutselig møtte på en svært tung tid, opplevde jeg å bli tatt seriøst. Han møtte meg på en god måte og og henviste videre til rette instanser. Gir god oppfølging videre og han husker situasjonen fra gang til gang.

Uinteressert i pasientene sine

Denne legen virker rett og slett uinteressert, og tar ikke pasienten på alvor. Oppfølging må være et fremmedord for han. Han "glemmer" (?) å sende sykmeldingsskjemaet til NAV slik at pasienten får varsel om stans i sykepengeutbetalingene. Ham glemmer også å gjøre sine plikter når en pasient skal henvises til sykehus for nærmere utredning og/eller operasjon. Uakseptabelt!

Skikkelig skuffet over denne legen.

Da jeg kom som ny pasient til denne legen, gav han nærmest uttrykk for å ikke tro på meg da jeg fortalte han sykehistorien min (det som var relevant på dette tidspunktet). Jeg bad han derfor ta en titt på journalen min, noe han aldri gjorde. Jeg kom igjen flere avtalte timer etter hverandre og han var alltid like dårlig forberedt. Han viste lite eller ingen interesse for å hjelpe/gjøre jobben sin. Noe som bare førte til såpass mye frustrasjon for min del at jeg valgte å bytte. Og selv om jeg var pasient på Solum kun en kort tid, hadde personalet klart å somle bort hele journalen min da jeg byttet. Følte det var mye rot der. Har ulik oppfatning av helsesekretærene. Noen var veldig hyggelige, andre ikke. Men, jeg anbefaler absolutt ikke denne legen.

Imøtekommende og omsorgsfull

Både jeg og min mann har Adam som lege, og han viser stor omsorg for oss som hele mennesker. Han spør gjerne hvordan det går med noe vi snakket om for et år siden, og har alltid tid til å lytte. Syns har gir svært god oppfølging.

Overflatisk og fraværende

Jeg opplever at legen har gått fra å være ok til å bli overflatisk og lite interessert. Oppfølgingen er totalt fraværende og som pasient må man sette seg inn i egen situasjon og finne frem til relevant informasjon på egenhånd.