Glenn Henry Björk

Tlf: 37 25 28 28 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Glenn Henry Björk er en av 21 fastleger i Grimstad

Siste vurderinger av Glenn Henry Björk

Lite ansvarsbevisst

Han var min fastlege i 3 år og da jeg kom i en alvorlig krise var han lite forståelsesfull og ba meg tilslutt finne en annen fastlege... Jeg var på den tiden 100 % sykemeldt og gikk til behandling. Han ville ikke snakke med min behandler og jeg ble redd og sint, noe som resulterte i at han ba meg finne en annen lege. Jeg var i en svært sårbar situasjon på denne tiden og det var en skremmende oppførsel fra en lege. Jeg fant heldigvis en god erstatter og går aldri tilbake til Bjørk.

Uengasjert

Er lite interessert i det en har å si, og stoler ikke på det som blir sagt. Blir ikke tatt på alvor. Ellers lett å komme til, og hyggelig.

Den beste legen jeg har hatt

Dr Bjørk er uten tvil den beste legen jeg har hatt. Han har alltid tid til meg, lytter og kommer med oppmuntring og gode råd.
Kommer aldri til å bytte lege.

Dårlig lege!

Utrolig frekk og dårlig lege. Han sier 'dette kan jeg ikke hjelpe deg med' hver gang. Skal aldri bestille time hos han igjen.

Ikke en lege for kvinner

Han er en lege som kan mye, men han virker veldig uinteressert i å høre hva som er problemet. Får meg til å føle meg som en hypokonder. Hjelper heller ikke når man er gravid.

Det må du bare leve med.

Bjørk er uten tvil en faglig dyktig lege, men veldig lite løsningsorientert. Dårlig til å lytte og jeg føler meg ofte som en hypokonder fordi problemene mine ikke virker "viktige" nok.
Dårlig med psykiske lidelser og kommer til tider med lite gjennomtenkte uttalelser.

En flink lege som ikke lytter

Han er en flink lege med mye kunnskap. Han finner fort ut hva som feiler deg. Problemet er at det ikke kommer så mye lengre enn det. Han heviser dårlig og har liten tid til deg. Følelsen av å ikke bli sett eller hørt, tærer på både kropp og sjel.

Om du er ute etter en lege som gir deg en diagnose fort, er han en god lege for deg. Er du ute etter en som lytter og tar seg tid, har en god dialog med deg, er han nok ikke det beste valget.

Alt i alt, en flink lege som ikke lytter.

Ikke greit

Ble gravid, han frarådet tidlig ultralyd og nektet å bestille den for meg. Jeg fikk få råd om kosthold og ingen oppfølging før uke 14. Jeg kuttet han ut og gikk direkte til jordmor som gav meg MYE bedre oppfølging.

Grei nok

Denne legen er grei nok.
Det virker som at han er flink i jobben sin, men vanskelig å snakke med. Virker nesten som at han ikke har tid til å snakke med deg, og det er litt kjedelig når man som regel sitter på venterommet 20minutter+ før man får komme inn.

veldig imøtekommende og dyktig

Har full tillit til dr bjørk,tok en tid å bli kjent, men da er han itrolig hyggelig,jeg føler meg forstått og ivaretatt

Dyktig og grundig

Blir ivaretatt og tatt på alvor.Han er grundig, undersøker og henviser videre. Jeg føler meg hørt og sett. Han er svært grundig i forhold til medisinering og han setter meg som pasient inn i dosering og bruk.Han utfører små ting som fjerning av føflekker og vorter. Den beste fastlegge jeg har hatt.

Dårlig til å gi tilbakemeldinger når røntgen, blodprøver osv er tatt.

Sitter ofte og venter i bortimot en time senere enn avtale. Føler meg ikke godt nok ivaretatt.
Vanskelig å komme i kontakt med.
Føler at jeg ikke alltid blir tatt på alvor ved henvendelse til skranken via tlf.

Bare OK

Jeg har vært hos Bjørk kanskje 3-4 ganger, bare med litt forskjellige småplager osv. Jeg får følelsen av at han vil få meg ut av kontoret så fort som mulig. Han er veldig hyggelig, men lytter ikke. Jeg har hatt problemer med fordøyelse i en stund og har lenge hatt mistanke om at det kan være laktoseintoleranse. Legen sa at om jeg føler meg mest vel når jeg ikke drikker melk, da er det bare å ikke drikke melk da. Jeg hadde et håp om noen prøver kanskje for å finne ut om dette er virkelig problemet jeg sliter med, men legen sa at det var ingen vits i dette. Jeg tror jeg vil prøve meg på en ny fastlege...

Kan faget sitt

Bjørk fremstår som veldig dyktig faglig, føler meg i trygge hender.
Han kunne nok vært litt mer lyttende. Hender jeg sitter igjen med følelsen av at jeg blir sett på som "en som tar kontakt for ingenting."

Blir totalt neglisjert!

Med store ryggsmerter ble jeg totalt neglisjert og ikke tatt på alvor. Kom på legevakten hvor denne legen tok meg imot. Ble totalt oversett av legen og dette var uforsvarlig legebehandling.

En usympatisk lege

Har hatt han som lege i mange år - kun fordi det har vært det "enkleste". Han er ikke flink til å lytte, og jeg føler meg ikke tatt på alvor. Etter en tid har jeg nærmest følt meg som en hypokonder når jeg går der ettersom han han bare snakker ting vekk. Han har ganske mye peiling på mage og tarm, men det føles alikevel ikke som han ønsker å bruke tid på og finne utav ting.

Blir ikke tatt på alvor

Jeg synes han er nedlatende, føler jeg absolutt ikke blir tatt på alvor. Selv om jeg har fått veldig god dokumentasjon av spesialister på sykehuset på hvilke skader jeg har, så vil han ikke tro meg, og virker lite intressert i å hjelpe meg i å bli bedre.

Blir ikke tatt på alvor

Legen virker uinteressert. Blir stadig motsagt når mine oppfattelser av situasjonen legges fram. Viser ikke imøtekommelse, noe som er viktig for en pasient. Mangler følelsen av å bli tatt på alvor. Må minne legen om prøver som burde vært tatt. Mine plager er kanskje ikke hans interessefelt. Sikkert flink på andre områder.

tar ikke pasienten på alvor og hører heller på andre enn pasienten selv.

Jeg følte meg ikke tatt på alvor fra første time jeg var hos han, og følte at jeg like gjerne kunne latt være å si ting til han for han hørte ikke på det jeg sa i det hele tatt. begynte å grue meg til å gå til han, det var alltid en kamp for å få igjennom det jeg hadde problemer med og han var lite villig til å samarbeide med andre instanser. Og sa jeg noe følte han seg nødt til å ta en telefon for å sjekke at det stemte isteden for å stole på meg. hvordan kan man ha en lege uten at det er tillit tilstede? han sviktet totalt i å følge meg opp som pasient, og jeg så meg nødt til å måtte bytte fastlege etter å ha prøvd over en lengre periode å få dette til å fungere.

passiv

Virker nølende ved beslutninger og kommer ikke med konkrete beslutninger. virker heller ikke særlig motivert. Det er lettere og finne svar på internett selv,