Torunn Bjerve Eide

Autorisasjon (2002)

Torunn Bjerve Eide er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Torunn Bjerve Eide

Teknisk og lite imøtekommende

Byttet til Bjerve Eide da jeg flyttet til Oslo i slutten av tenårene. Tok kontakt for å fornye resepter for mine sykdommer, og få minutter inn i konsultasjonen fjernet hun alle medisinene jeg hadde gått på i flere år — en stoffskiftemedisin, og et legemiddel som jeg bruker i forbindelse med en psykiatrisk diagnose. Jeg fikk imidlertid videreført resept på antidepressiva uten spørsmål. Hun tok seg ikke tid til å bli kjent eller ta opp sykehistorie, trodde ikke på at jeg hadde sykdommene jeg brukte medisiner for (hun hadde ikke fått tilsendt journal fra tidligere lege), viste lite interesse for mine synspunkter, fremstod kald og teknisk. Følte meg redd og liten etter møtet med Bjerve Eide, og måtte oppsøke en annen lege for å få medikamentene og oppfølgingen jeg trenger.

Dersom hun hadde gode, faglige argumenter for at jeg ikke skulle fortsette på medisinene jeg bruker skulle jeg ønske hun hadde tatt seg tid til å snakke med meg om dette, og eventuelle alternativer. Dessuten burde hun tatt seg tid til å hjelpe meg med nedtrapping av avhengighetsskapende medisin, fremfor en lite imøtekommende nei-holdning.

Skiller seg ut veldig positivt!

Torunn har vært min fastlege i ca 3 år og er den beste legen jeg har hatt. Hun skiller seg ut fra andre leger, på en veldig positiv måte. Torunn er dyktig, effektiv og imøtekommende. Dette er en lege man føler man kan stille alle slags spørsmål til uten at man føler seg dum/ til bry!
Anbefaler henne på det sterkeste! :)

Dyktig men streng

Jeg byttet til henne grunnet anbefaling fra en annen lege. Jeg går ut fra at hun er dyktig og ansvarsbevisst. Men hun virker kald og streng. Hun prøvde ikke i det hele tatt å finne ut hvem jeg var. Det første hun gjorde var å gå gjennom mine resepter og det føltes som et avhør. Hun tok vekk min migreneprofylakse og resultatet var tilbakefall. Medisinen jeg tok før ble seponert og den jeg har nå hjelper ikke. Never change a winning team. If it ain't broken, don't fix it. Jeg opplevde ikke at hun hørte på meg.

SUPER LEGE

Torunn Eide er den beste legen jeg noen gang har hatt. Hun er utrolig flink til å lytte, og sjekker det du er der for.

Fraværende

Har ikke vært mye hos Dr. Eide, men de gangene jeg har vært der, opplever jeg at hun for det meste sitter og lytter, og det er det..

De 10 minuttene man har til rådighet holder ikke, spesielt ikke når du som pasient må styre samtalen og alt overlates deg. Hun nikker og skriver på datamaskinen, og du sitter der like grønn grunnet manglende på respons.

Sjelden man får konkrete råd eller bekreftelser, og jeg opplever at det ofte er jeg som må "lære" og opplyse henne, og ikke omvendt.

Hun er en snill dame, men kommuniserer dårlig og skaper dessverre ingen relasjon hvor du føler deg trygg og ivaretatt.
Dette har dessverre medført til at jeg bytter fastlege.

Jeg trenger en fastlege som ser HELE meg, for at pleien skal være helhetlig, respektfull omsorgsfull og god.