Kristian Kolmannskog

Autorisasjon (2005)

Kristian Kolmannskog er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kristian Kolmannskog

Proffesjonell

Alt i alt fornøyed, etter et besøk.
Fikk og god hjelp med svar fra Ryen legesenter, til tros fordi at jeg ennå ikje ‘var i systemet’ hos dem. Fikk time på dagen da jeg hadde veldi vondt. Effektivt på plass og ikke noen forsinkelser.

Skeptisk og/eller lei jobben

I mitt første legebesøk på 10 år blir jeg møtt med en trøtt lege som avfeier alle henvendelsene mine med skepsis. Svarte at “sånn er det bare” på alle spørsmålene mine uten å sjekke noe eller henvende meg videre.

Hadde hele tiden en ekkel følelse av at han enten så på meg som en hypokonder, at han er ekstremt lei jobben sin eller begge. Inn og ut på 5-10 minutter.

Uengasjert og dårlig kommunikasjon

Har gått til han kun det siste året. Opplever han som lite engasjert og travel - med tanke på at det virker som om han har lyst til å ha meg ut døren fortest mulig. Han stiller en diagnose nokså raskt uten å forklare/reflektere til pasienten hva som kan være problemet. Dette får i det minste ikke undertegnede til å føle seg trygg, med tanke på at en ofte ønsker å selv forstå problemet og hva man eventuelt kan gjøre selv for å forebygge det. Vurderer sterkt å bytte fastlege.

Norges beste lege

Jeg har hatt Kristian som fastlege i mange år, og han er helt enestående. Han lytter, tar seg tid, følger opp saker, henviser videre til spesialister osv.
Jeg velger å beholde han som min fastlege til tross for at han har flyttet på seg, og gjør det litt mer upraktisk med reisevei.
Takk Kristian, for at du er den dyktige legen du er og at jeg alltid får like god hjelp hos deg.

Typisk lege

Denne legen er hyggelig og imøtekommende. Han lytter til det som blir sagt og lar deg alltid prate ferdig.

I dialog med andre instanser slik som for eks. NAV og A-Hus, blir han tilbakeholden og virker redd for jobben sin. Han kan da endre mening umiddelbart, og jeg som pasient sitter igjen svært forvirret.

Kolmannskog er en lege med mye kunnskap, men etterhvert virker han uengasjert. Som leger flest, sliter han med å se hele bildet. I etterkant av hver time sitter jeg igjen med følelse av å være brysom.

Jeg er under sterk tvil på om jeg skal bytte eller ikke, da dette problemet i stor grad skyldes utformingen av helsevesenet generelt, og ikke denne legen personlig.