Kristian Kolmannskog

Autorisasjon (2005)

Kristian Kolmannskog er en av 544 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kristian Kolmannskog

Trygg, medmenneskelig og dyktig

Jeg har hatt Kristian som fastlege helt siden tenårene og opplever han som både sympatisk, forståelsesfull og dyktig. Jeg har store vanskeligheter med å snakke høyt om både fysisk og mental helse og det sitter langt inne å oppsøke hjelp. Jeg klarer i nogenlunde grad å uttrykke meg til Kolmannskog likevel. Dette er grunnen til at jeg har beholdt Kristian som fastlege selv om reiseveien har blitt lang etter jeg har flyttet.
Takk til Kristian for super hjelp - hver gang.

Trygg, kunnskapsrik

Jeg er en pasient som går til Kristian Kolmannskog. Jeg må si at han er utrolig behagelig og ha med å gjøre.Får nesten alltid time på dagen. Er meget fornøyd med min fastlege

Fantastisk dyktig, empatisk og hyggelig

Kjempefornøyd med alle mine konsultasjoner. Blir alltid tatt på alvor og med en medfølelse som gjør det meget lett og tryggt å ta opp alle bekymringer. Dersom det er nødvendig med spesialist, operasjon eller undersøkelser blir henvisning sendt med en gang til ønsket spesialisering. Godt oppdatert, husker tidligere konsultasjoner og tar seg god tid og lytter til pasienten/meg.

Hyggelig, flink lege!

Han er flink med jobben hans! Han forstår pasienter og lyter til hva pasientene sier. Han var kjempeflink med kontroll da jeg var gravid.

Avslappet

Har hatt ham som fast lege i mange år. Han er en god lege som ikke bruker sine kunnskaper fullt ut. Er forsiktig og våger ikke å stille diagnoser og ta avgjørelser. Han tar det meste med ro, som i utgangspunktet kan være positivt for en lege, hvis han eller hun samtidig virker bestemt og tar initiativ til videre utredning. Han er altså lite nysgjerrig på å finne ut hva som forårsaker dine plager.
Han er med andre mer opptatt av å ikke gjøre noe feil enn å forstå situasjonen og tar ansvar. Dette er imidlertid et fellestrekk ved de fleste allmennleger jeg har møtt. En må ikke regne med altfor mye engasjement og handlekraft fra en allmennlege.
Men han er rolig, lyttende og ganske tilgjengelig. En god lege, kanskje, for hovedsakelig friske og unge mennesker.