Ted Johannes Korvann

Tlf: 64 91 70 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Ted Johannes Korvann er en av 31 fastleger i Ski

Siste vurderinger av Ted Johannes Korvann

Dyktig

Har gått hos Korvann i noen år nå og er veldig fornøyd. Bruker stort sett legekontoret lite, men grunnet svangerskap ble det mange turer dit en periode. Fikk raskt time og god oppfølging. Han er sympatisk og forståelsesfull, samtidig som han er faglig dyktig og effektiv.

En veldig bra lege

Har hatt ham som fastlege siden 2013 fram til nå når jeg flytter nordover. Blid, lyttende men likevel skeptiker. Skjønner raskt mine behov og synspunkter. God lytter. Jeg takker for følget og ønsker Dr. Ted lykke til videre...

Lytter, men få konkrete råd

Jeg har gått til denne legen i sirka 6 år og har vært fornøyd så lenge det har vært gitt hva som har vært feil. Om man kommer med noe det umiddelbart ikke finnes noe fasit svar på, blir han vikende og lite intressert. "Jeg synes vi skal se det ann en 14 dagers tid".
Nei det skal vi ikke, da får jeg nok ikke beholde jobben min. Så nå finner jeg meg en annen :)

Virker som en hyggelig fyr, men nå trenger jeg altså mer hjelp og råd.

Passe

Han har oversett flere ting hos sønnen min og tar oss som regel ikke seriøs. Han har dessverre ingen kompetanse eller interesse for kosthold, akupunktur eller alternativ medisin.
Men han lytter og det er grei tilgjengelighet.
Allikevel ønsker vi en lege som brenner for faget sitt og som informerer seg fortløpende om ny forskning og utviklingen i medisinen. Mer åpenhet for alternativ medisin og ernæring.

Grei lege

God å snakke med, men opplever som oftest kun å få resepter, ikke behandling. Skjønner meg heller ikke på den vanvittige lange ventetiden, da jeg aldri føler jeg får nok tid inne hos legen.

Den beste legen jeg har hatt

Vil absolutt anbefale dr. Korvann.
Han er en lege som tar seg god tid, lytter til pasienten, og gjør alle nødvendige undersøkelser.
Han henviser også videre til spesialister når det er nødvendig.
Blid og hyggelig lege som det er lett å prate med.

Det øvrige personalet er hyggelige, og de setter raskt opp time. Veldig fornøyd med dette legekontoret :-)

Veldig fornøyd

Er veldig godt fornøyd med Korvann som fastlege. Oppfatter han som trygg, dyktig og interessert. Synes ikke det er vanskelig å få time, og jeg synes ikke det er mer ventetid her enn hos andre leger. Han er rask med evt henvisninger om det er noe som ikke kan behandles på legekontoret. Har hatt både psykiske og fysiske lidelser, og er veldig fornøyd med behandlinger og valgte henvisninger. Har barn som går her også. De øvrige ansatte er også veldig imøtekommende og behjelpelige. Et hyggelig legekontor.

Den beste legen jeg har hatt

Han er veldig flink lege jeg har fått time med en gang jeg har trengt.Han tar seg tid for peasienter.
Han har sendt meg eller banra mine med en gang videre hvis vi trengte det.
Vil anbefale han som fast lege.

legen min

Tar seg tid til å høre og er åpen for samarbeid med andre. Har slitt lenge med smerter i nakke-skuldre og det var han som foreslo manuell terapeut. Takker for det. Er ikke for kjapp med sykemelding og vil prøve å gjøre det beste mhp jobb/smerter. Føler ikke han ikke tar seg tid til meg. Begge unger mine har også han som fastlege og vi er veldig fornøyde.
Ikke vanskelig å få time hos han, men han er DESVERRE altid veldig forsinket

Veldig fornøyd!

Kjempe flott lege. Praktiserer godt i faget sitt. Og ser medmennesket der det er. Tar seg tid og lytter. Henviser til spesialister hvis nødvendig for vidre utredning etc. Veldig fornøyd!

Tar deg på alvor

Opplever Ted Korvann som meget imøtekommende, lydhør for pasientens forklaringer og tar seg god tid til å forklare på en skikkelig og forståelig måte. Er ikke redd for å henvise degsom pasient videre til spesialister - det er jo en betryggende for oss som pasienter. Ser ikke på det som at han mangler kvalifikasjoner, snarere tvert imot - han tar deg som pasient på alvor. En ung og tillitsvekkende lege som jeg og min famile har gleden av å ha som fastlege.

Kunnskapsrik, tålmodig og vennlig

Min erfaring er at han er kunnskapsrik, tålmodig og vennlig. Han har vært flink til å henvise videre. Av og til kan det være vanskelig å få formidlet alt på en kort legetime - men slik har det også vært med andre leger.

Hyggelig lege

Rolig og kunnskapsrik. En lege jeg er godt fornøyd med. Glad han er tilbake etter permisjon

Ris og ros

Har lang erfaring med Korvann, og vil gi en balansert tilbakemelding. Jeg mener han er flink til å ta seg tid når man først er inne, men opplever ofte lang ventetid i forkant noe som naturlig nok henger sammen. Han kan kanskje oppleves som streng og bestemt av enkelte, men virker oppriktig interessert når man snakker til han. Han er ikke rask med sykemelding eller resepter og ønsker i stor grad å vente å se. Han er noe unøyaktig i forberedelser, og må ofte purres for analyseprøver- og svar. Ikke god på å følge opp komplekse situasjoner der det kreves tett oppfølging av pasienten.

Lite flink lege

Har byttet bort fra Korvann for en tid tilbake. Min erfaring med ris og ros.

Ros:
Legen er flink og tålmodig med små og store barn. Er flink med enkle diagnoser en rask kan løse med piller, dråper eller salver. Blodprøver og GYN blir utført på legestasjonen. En får time raskt, men må være tålmodig på venterommet. 1/2- 1 1/2 t venting var vanlig. Når en først kommer inn får en god tid.

Ris:
Lite pc kunnskaper, mye av legetimen går med til pc. Overfladisk, feiltolker, lytter lite og setter seg svært lite inn i pasientens reelle behov. Lite kunnskap eller behjelpelig ved langvarige sterke smerter, sammensatte og/eller kroniske plager og/eller skader. "Vent å se an" altfor lenge. Svært vanskelig, nærmest umulig å bli sendt videre til mr, ct, røntgen og spesialist ved nødvendig behov. Ikke åpen for privat eller alternativ behandling (kiropraktor, akupunktur ol). Lite flink til å samarbeide med NAV og arbeid ved langvarig sykdom/ skade.

Legen er ennå ung og har potensiale til å gjøre noe med "risen" om han ønsker ;-)

Ønsker også å nevne at sentralbord damene var svært hyggelige og hjelpsomme. Kunne ta litt tid før en får svar på tlf, men time ordnes raskt, småting ordnes raskt og viktige beskjeder til lege ble gitt videre.

En god lege slik jeg ser det.

Har bare gode erfaringer med med Korvann.Kan ikke vurdere hans kompetanse på alle områder, men han er flink til å henvise til spesialister når det er behov for det.
Tar seg "fri" fra PCèn og har tid til å lytte, noe jeg setter stor pris på. Kan antagelig takke han for at jeg ble "overtalt" til å søke hjertespesialist, noe som resulterte i en utblokking av blodårer på Feiringklinikken.

Mindere smart.

Min erfaring når jeg hadde han var at han var uerfaren som lege og i tillegg lite interesert i andre synspunkter en de dårlige tilbudene han hadde å tilby, de syntes han var mere en bra nok,selv om det overhode ikke var til nytte for pasiente.

Forstår ikke nok om mennesker og feiltolker mye... og man skjønner at man blir nødt å komme seg til en skikkelig lege om man skal få hjelp. :(

Overfladisk

Har byttet bort fra Korvann for noen tid siden. Opplevde at han hadde liten tid til pasienten, at han var overfladisk og ikke satte seg inn i pasientens behov.

Serviceminded og vennlig!

Tar seg god tid til pasienten. Ung lege med masse kunnskap, Tillitvekkende.