Olav Lauvdal

Vinkjelleren Legesenter

2003

1 person

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Vinkjelleren Legesenter
Storgaten 60 4876 Grimstad
Tlf: 37 09 08 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Olav Lauvdal er en av 21 fastleger i Grimstad

Siste vurderinger av Olav Lauvdal

Har byttet denne legen

Konstruktiv kritikk:

- ikke overse sykdommer, det kan være mye alvorligere enn en kan tro
- bedre en henvisning for mye enn en for lite

Den beste legen noen gang

Beste legen som finnes. Er så flink til å bruke god tid for å høre på deg .behjelpelig på alle måter .

Lege med rare meninger

Har vært hos Olav flere ganger. Opplever ha som en ok lege dog har han noen meninger jeg stusset over. Ba på en av mine første timer om tips til prevensjon. Lurte da bla på p-stav noe han kontant avslo med at det er noe kun de som ikke skal ha barn av medisiner hensyn som får. Har valgt å bytte lege da slike utsagn absolutt ikke er på sin plass.

Imøtekommende og veldig dyktig!

Dette er den første fastlegen som jeg syns tar meg og yrket sitt på alvor. Han snakker alltid direkte til meg, istedenfor å sitte og taste på PCen. Han er veldig jordnær og imøtekommende, noe som gjør det lettere for meg å åpne meg opp om problemene mine. Jeg har tidligere slitt med tilliten til andre fastleger, fordi de for det meste ser en annen vei og virker uengasjerte. Nå har jeg ingen problemer med å kontakte legen hvis jeg har problemer.

Han er veldig dyktig og oppdatert på det faglige, og gir alltid god informasjon med begrunnelse for behandlingen og eventuelle legemidler jeg får. I tillegg får jeg alltid gode og utfyllende svar på spørsmål jeg har om legemidler og sykdommer.

En ting som kan bli bedre er ventetiden. Jeg må som regel vente 15-30min før jeg kan komme inn. Det har også vært noen tilfeller med ekstra lang ventetid der det har hopet seg opp med ventende pasienter. Da har jeg følt at han har virket litt utålmodig og stresset.
Men ellers har han alltid tatt seg god tid til meg.

Det er som regel vanskelig å komme gjennom på telefon, men de har et ekstra telefonnummer som kan brukes til timebestilling, resepter mm. over SMS. Det fungerer ganske greit.
Det er heller aldri noe problem å droppe innom hvis det haster.

Kort oppsummert er Olav Lauvdal den beste fastlegen jeg har vært borti til nå, men legesenteret generelt har noen punkter de kan bli bedre på.

Verdens beste lege??!

Sjelden har jeg følt meg mer velkommen og "sett" av en lege. Syns leger i utgangspunktet er skummelt, men ikke denne legen. Han er tillitsvekkende, dyktig, menneskekjenner, forstår spøk og får pasienten til å slappe av. Flott at det finnes slike leger!!!

En som bryr seg!

Jeg har hatt Olav som fastlege i flere år, og i den perioden er det dukket opp sykdom som har ført til hyppige besøk. Har alltid følt han har tid til meg, og er interessert. Han virker faglig dyktig, og er det ting han ikke vet har han sagt det og henvist meg til spesialist. Det syns jeg er bra av en lege! Han har ofte "jordnære" løsninger på problemer og jeg føler han tar meg seriøst. Ellers ros for at man bare kan komme og ta blodprøve når det passer- uten timebestilling.
Kan anbefales!

fantastisk lege

Jeg har aldri vært bort i en lege som til de grader tar meg seriøst .Hadde alle leger vært som deg Olav :-)

Meget fornøyd

Han er lett å snakke med. Engasjert og faglig oppdatert.

Som å snakke til en vegg.

Lauvdal kan være svært vansklig å kommunisere med. Han sitter gjerne vendt bort fra meg, opptatt med datamskinen. Han glemmer det meste vi har snakket om mellom hvert besøk, så jeg må repetere de samme tingene hver gang jeg har time. Han har dannet seg et galt bilde av mitt kosthold og mine treningsvaner, og jeg kan ikke få ham til å huske dette. Han virker like overrasket hver gang jeg forteller ham hvordan det egentlig ligger an.

Lauvdal er ikke en lege jeg ville snakke med om delikate emner, hverken fysiologiske eller mentale.

Han virker ellers rimelig oppdatert, erfaren, og intelligent og er tydlig interessert i faget sitt. Han er kanskje mer teoretisk enn praktisk anlagt. Jeg forestiller meg at han ville fungert bedre som medisinsk forsker enn som almennpraktiker.

I beste fall en middelmådig lege

Jeg har etter noe tid valgt å bytte ham bort som fastlege. Følte at han virket distansert, uengasjert og noe "fjern" ift mine behov og plager som pasient. Oppleves også lite mottagelig for informasjon, og en får en følelse av at han uansett vet best når det gjelder min opplevelse av min egen helsetilstand. En følelse av å alltid ha svært knapt med tid -ift andre leger jeg har benyttet- veide også en del for avgjørelsen om å bytte fastlege. Muligens grei til legevakt og andre akutte forhold, men ville tenkt meg lenge om før jeg tok opp eks psykiske og personlige forhold, om det noen gang hadde vært aktuelt.

Vi har Olav som fastlege alle 7. Vi er meget fornøyde!

Dårligste fastlege jeg noen gang har vært borti

Han skal ha en ting og det er at han er flink med barn.Jeg har slitt med angst siden jeg var liten og trengte derfor en lege som kunne snakke med meg og forstå meg.Han tok seg aldri tid til å prate med meg.Han er arrogant og hører ikke på pasienten for uansett vet han best uansett hva det gjelder,han kan jo det selfølgelig men han må også lytte til pasienten.Men er du ute etter en god barnelege er han den rette.Men for min del så skiftet jeg fort.

Tragisk

Denne legen elsker å ta seg betalt, selv om man står der med sterke vedvarende smerter så får man beskjed om å "gå det av seg" eller spise en pille, undersøkelser er derimot noe man ikke "trenger". Ved Gjenntatte besøk fant man ut av at det smarteste var å bytte lege.

Eksemplarisk

Personlig har jeg hatt mye med helsevesen å gjøre i forbindelse med kronisk leversykdom. Denne sykdommen ble jeg født med, og ble levertransplantert i 2002. Sier dette for å påpeke at jeg har hatt med veldig mange forskjellige leger å gjøre oppigjennom årene.
Dette gir meg kanskje en liten fordel når jeg skal vurdere min nåværende fastlege Olav i en slik sammenheng. For meg personlig, setter jeg faglig kompetanse i høysetet.

Andre kriterier:
-Legen skal kunne kommunisere uten overdrevet bruk av fagspråk.
-Pasienten skal ha følelsen av at legen tar seg tilstrekkelig tid under samtale/undersøkelse.
-Lege er flink til å stille oppfølgende spørsmål til det som blir formidlet fra pasient, for å forsikre om at det ikke blir misforståelser.

Olav oppfyller alle mine kriterier basert på egen erfaring.

Vil gjerne også legge til at det er beundringsverdig hvor imøtekommende kontorpersonellet på legesenteret er.

På grunnlag av min totalvurdering, velger jeg derfor å gi 5/5 stjerner til Dr. Olav Lauvdal som jobber ved Vinkjelleren Legesenter.

Veldig hyggelig og dyktig fastlege

Har ingenting negativt å si om Olav. Vi byttet fra "Nevermind" på Kulturhuset til Olav da vi hadde gode erfaringer med Olav fra da han var barnelege for våre unger på Odden. Han er flink til å lytte og ser behovet for hva man trenger ganske fort.

Hjelpsom og flink

Flink og ønsker deg bare det beste. Henviser til spesialist dersom det er nødvendig.

Bra lege!

Faglig bra oppdatert. Virker effektiv og målrettet. Lytter til pasientens ønske og er "raus" med videre utredning, prøver og henvisning. Hyggelig, uformell og imøtekomme. Fornøyd med bytte til han som fastlege.

Han er et medmenneske og kan faget sitt!

Jeg har vært pasient hos Olav i snart 10 år. Da han byttet arbeidsplass, fulgte jeg etter ham. Han hører på deg og bryr seg.
Jeg har stor tillit til min fastlege Olav Lauvdal.

Skinnet bedrar

Han er hyggelig men tar seg sjelden tid til pasienten. Dårlig oversikt, og gjør ikke mer enn forventet. Har byttet han bort som fastlege.

Meget godt fornøyd med legen

Legen er vennlig og omgjengelig og har alltid tid til mine spørdmål