Mette Clausen

Autorisasjon (2011)

Mette Clausen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Mette Clausen

Kunnskapsrik, men lytter ikke til pasienten

Kunnskapsrik, men opplever en del ganger at hun dessverre ikke lytter til meg som pasient/ikke tar meg på alvor. Har måttet diskutere med henne og komme på flere timer, for å bli henvist til spesialist ved 2 anledninger, og når hun tilslutt går med på å henvise (selv om hun ikke mener det ikke trengs), så har spesialisten gjort funn, som kunne vært gjort mye tidligere, noe som har ført til at jeg som pasient har gått med plager lenger enn nødvendig.
Mulig dette kan skyldes stress og tidspress.
Har andre ganger fått god hjelp.

Beste fastlegen

Beste fastlegen jeg har hatt. Kunnskapsrik nerd i faget, tar ansvar og henviser til spesialist dersom nødvendig. Flink med barn

Null sympati!

Viser ingen sympati i sårbare situasjoner! Ser bare på det medisinske og bryr seg ikke om hva pasienten sier og føler!

Flink og nøye

Jeg har hatt Mette Clausen som lege i et par år nå, og hun har alltid tatt meg veldig alvorlig og undersøker meg nøye. Innimellom har hun tatt meg mer alvorlig enn jeg har tatt meg selv. Mannen min var ikke spesielt fornøyd med legen sin, så jeg anbefalte ham å bytte til Clausen, og han er også veldig fornøyd. I likhet med andre har jeg reagert på at damene på forværelset er sure, men jeg synes dette har blitt bedre. I tillegg bruker jeg hovedsakelig PasientSky for å booke timer, så jeg har ikke så mye med dem å gjøre. Jeg skulle også ønske det var mulig å kunne booke dobbelttime, da 15min kan bli litt lite enkelte ganger. Disse tingene er likevel bagateller.

Anbefales ikke

Jeg hadde skrevet på at jeg vil snakke om to helse problemer når jeg bestilte time hos henne. Hun tar pasienten kun 15 min selvom man ikke har dnakket om den andre helse problemet. Hun sier at dette er reglene! Hun sier også at jeg må bestille ny time for å snakke om de. Andre problemet. Hun må skjerpe seg. Jeg har brukt tid til å komme meg bort til legesentret og forlot jobben min. Dette kan ikke være rett!