Arnstein Eltervaag

Autorisasjon (2005)

Ingen på venteliste

Sentrum Legesenter Kristiansand AS Telefonnummer38 07 90 0038 07 90 ...
Henrik Wergelands gate 4 4612 Kristiansand S
Arnstein Eltervaag er en av 115 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Arnstein Eltervaag

Ikke å anbefale

Denne legen virker som en hyggelig kar og det er han nok. Men han ga meg svært tidlig diagnosen "alenemor". Til og med da jeg kom inn med stille lungebetennelse så måtte jeg faktisk ha 3 timer før han skjønte det var lungebetennelse og ikke "alenemor" jeg feilte akkurat da. Når jeg etter 1 år fikk diagnosen "alenemor med angst og depresjonsplager" byttet jeg lege. Reumatisme er min sykdom, ikke barna!

Denne legen er kraftig overvurdert.

Jeg valgte denne legen bl.a. pga alle de gode vurderingene på legelisten.no. Gjett om jeg tok feil. Dette er en hyggelig mann, men det er ikke synonymt med også å være en dyktig lege. Jeg kom til legen med smerter lokalisert til et bestemt område. Da han (eller jeg - på legens spørsmål) ikke umiddelbart kunne forklare hva smertene kom av, virket han fullstendig rådvill. Derfra ble ting snakket bort og "sett an". Etter måneder med økende smerter, ble jeg omsider henvist videre - motvillig det også virket det som. Jeg måtte til spesialisthelsetjenesten før jeg ble hørt og forstått, og hvor årsaken ble funnet raskt. Denne legen er antagelig flink hvis du har "greie" symptomer, og forklarbare lidelser. Men ikke kom med noe "vanskelig". At legen er hjelpeløs i enkelte situasjoner er helt greit, hvis han bare ikke nøler så veldig med å henvise videre. Jeg har byttet fastlege etter denne opplevelsen.

En tålmodig og flink lege

Jeg har en sammensatt og til tider komplisert sykdomshistorie, og har dermed hatt en del kontakt med fastlege Eltervaag. Jeg opplever han som en engasjert og tålmodig lege, med mye kompetanse. Og skulle han mangle kompetanse på et område, så henviser han gjerne videre, samt leser seg opp på dette område til neste time. Dette skaper trygghet og gjør at jeg føler meg både hørt og tatt på alvor. Han er fleksibel og stiller gjerne opp på møte med både NAV og arbeidsgiver.

Er kjempefornøyd med både fastlege og resten av gjengen på Sentrum Legesenter!

Beste legen i verden

Dr. Eltervaag er en meget grundig og samvittighetsfull lege. Han utreder grundig og nøler ikke med å henvise videre til spesialister. Jeg føler meg velkommen og trygg med han, han er byens beste lege.

Lyttende, kunnskapsrik, grundig

Dette er legen som bryr seg og tar seg tid til å lytte.