Åshild Espeland

Tlf: 38 12 88 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Åshild Espeland er en av 82 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Åshild Espeland

Tydelig og imøtekommende

Jeg er veldig fornøyde har fått tydelig og god informasjon og oppfølging😊blitt møtt på en god og respektfull måte.

Dyktig!

Legen er dyktig og jeg føler med ivaretatt på alle måter. Har bare positive opplevelser . Legen er veldig flink med mine barn også. Legen kan være forsinket innimellom men jeg går heller til en lege som kan være litt forsinket enn en som hiver deg på dør etter 15 min. Anbefales

Godt førsteintrykk, men ble verre

Fikk et veldig godt førsteintrykk av Åshild og likte henne godt. Vi pratet om problemene mine og jeg følte jeg fikk svar tilbake på det.

Jeg har vært hos henne med 3 problemer. Vi løste ingenting av det.

Jeg har nesten alltid ventet mellom 45-90 minutter til timene jeg skal til henne.

Hun glemmer fort ting.
Får ikke gjort det vi skal i.l.a en time.
Alltid sen.
Unøvending å gå til legetime fordi det ikke blir gjort noe da hun alltid er sen og jeg får så lite tid.

Meget misfornøyd. Har så vidt hatt henne.

Styr unna!

Styr unna denne legen. Ikke at det blir så vanskelig, hun er nemlig svært sjelden tilstede. I løpet av den tiden jeg har hatt henne som lege har jeg vært innom ikke mindre enn ti forskjellige leger. Har bare vært så "heldig" å treffe på henne to ganger.
Første gang jeg bestilte time måtte jeg vente I 2 måneder, allerede her burde jeg skjønt at dette ikke var legen for meg. Desverre har inntrykket bare gått nedover siden den gang. Jeg kan blant annet nevne:
Sjelden tilstede
Lite hyggelig
Frekk og belærende
Nedlatende
Lite empatisk
Mangler evne til å vise medfølelse
Skrev ut sterke medisiner jeg ikke ønsket til meg uten å ha hatt meg inne til time.

Anbefaler ikke denne legen til noen.

En lege som lytter.

Har hatt Espeland som lege i mange år. Hun er veldig fin å snakke med og tar hensyn til mine ønsker om å ta evt. blodprøver etc. Hun er flink med barna mine og hun tar seg tid de gangene hun har sett at jeg trenger å snakke ut. Jeg synes at hun er tilstede for meg som pasient og ikke opptatt med alt mulig annet mens jeg er der.
Eneste minuset er at hun ikke jobber hver dag.
Legesekretærene er varierende på telefon, noen er hyggelige mens en eller to er litt korte og nesten frekke på telefon.

kompetent lege

Kompetent lege. Men også veldig opptatt. Samtidig føler jeg hun prioriterer pasientene sine og er flink til å følge opp. Hun er dyktig på å se helheten av menneske både psykisk og fysisk. Hun har gitt meg akupunktur behandling. Jeg ble ikke bedre av det. Men hun er den dyktigste akupunktøren jeg har gått til. Hun tar pasienten på alvor. Hun gir ikke bare ut antibiotika kurer og tabletter i hytt og pine. Men prøver å finne andre løsninger på å løse problemet. Beste legen jeg har hatt.

Elendig oppfølging. Ikke gå til henne på privatklinikken!

Ikke min fastlege, men jeg gikk til henne fordi jeg var nysgjerrig på om akupunktur kunne hjelpe meg. Ville gjerne ha meg på privatklinikken. Etter å ha betalt 2500 der for behandling som ikke hjalp, foreslo hun å bestille MR. Det måtte hun gjøre fra Kvadraturen legesenter. HUN ba meg sende sms og minne om det. Da jeg gjorde som hun ba om, fikk jeg bare gjentatte "goddagmannøkseskaft" til svar på sms om at jeg måtte kontakte fastlegen. Nå sitter jeg her 2500 kroner fattigere og vet ikke om legen har husket å bestille MR som hun lovte... På legesekretæren hørtes det ut som jeg bare var avskrevet...

Tar meg på alvor.

Espeland tar meg og min sykdom på alvor. Jeg vet det er hektisk, ventetid og kan være halvfrekke sekretærer og alt, men her er det en lege som VIRKELIG har forstått at kropp og psyke hører sammen når man har en kronisk sykdom. Jeg er ofte den som gjør at andre må vente, for det er så mye med meg. Dette tar Espeland seg av. Jeg får excellent legefaglig behandling etter gjeldende anbefalinger, men ikke minst stor medmenneskelig støtte av min lege i den livssituasjon jeg er i. Vil gjerne anbefale denne legen, synes det er synd andre ikke har gode opplevelser.

Dyktig lege

Dyktig lege som kan sine ting! Opptatt av å finne rett behandling, og henviser kjapt dersom hun tror det er det beste. Tilbake ved legesenteret I 100% stilling etter årsskiftet 2013/2014, kunne hyggelige legesekretærer opplyse.

Useriøs

Hadde henne som fastlege. Jeg byttet straks jeg fikk vite at hun leder/deltar i et forskningsprosjekt på akupunktur. Jeg ønsker ikke å gå til en lege som driver med slik alternativ behandling som gang på gang har vist seg å ikke ha noen påviselig vitenskapelig effekt.

Vikar

Ble dessverre sendt til en vikar, en kvinnelig lege som IKKE var hverken hyggelig eller dyktig.

Tja

Legen har de gangene jeg har vært der forsåvidt vært grei nok. Men hun er så mye borte at jeg stort sett har hatt forskjellige leger hver gang.

Mitt største problem er de som jobber i luka, og på telefonen. De har møtt meg på en utrolig ufin måte.
Jeg går sjelden til legen, så når jeg først trenger det vil jeg ikke bli møtt av en som ikke er lege, som bagatelliserer og avfeier meg...

En utrolig dyktig lege

Hun er utrolig dyktig. Driver både med vanlig medisin og akupunktur. Hun deler uken i 2. Første halvdel med tradisjonell medisin, resten med akupunktur, laser, trykkbølgebehandling m.m. Hun er opptatt av å finne beste behandling. Kom til henne etter to måneder med betennelse i kneet. To trykkbehandlinger + laser så var jeg 100 % frisk. Fantastisk istedenfor å gå på uttallige tablettkurer. Har gjort meg frisk for høysnue etter 7 forferdelige somre. Da brukte hun akupunktur. Hun er befriende åpen til lege å være. Er opptatt av å velge riktig behandling. Super lege.

Den beste legen jeg har hatt

En fantastisk lege som bryr seg og er meget grundig!
God evne til å lytte og til å være tilstede i kommunikasjonen.
Alltid godt forberedt og følger opp på en svært god måte.

Enten eller....

Har altid blitt møtt med faglig dyktighet, engasjement, respekt og ærlighet hos denne legen i en årekke. Men nå grunnet manglende tilgjengelighet samt det virker slik at en alternativ virksomhet ser ut til å oppta legens tid har jeg valgt annen fastlege og legesenter.

Dyktig og imøtekommende lege

Jeg har alltid blitt møtt med respekt hos denne legen. Hun har tatt mine "vondter" på alvor. Innvendingen jeg har gjelder tilgjengeligheten. Legen arbeider ikke hver dag, og dersom noe haster kommer du til en vikarlege. Slik faller noe av vitsen med en fastlege bort.