Margrete Kjærland

Autorisasjon (2015)

Margrete Kjærland er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Margrete Kjærland

Dyktig og empatisk.

Margrete er en fantastisk lege, og legekontoret er også veldig bra. Hun tar deg på alvor og er veldig hyggelig og empatisk. Virkelig å anbefale. Fornøyd med hjelpen jeg får av henne både til meg selv og mine barn. Hele legesenteret anbefales på det sterkeste. Også veldig praktisk å kommunisere via appen.

Fantastisk lege! Hører på deg og tar deg alvorlig! Kjempe snill og koselig. Anbefaler alle til henne!

Trygg og oppmuntrende

Margrete har vært fastlegen min i ett og et halvt år, og jeg er ganske fornøyd. Hun tar plagene mine seriøst, henviser meg videre, er oppmuntrende og støttende. Hun kan noen ganger virke litt sliten og passiv, men dette går ikke ut over behandlingen. Jeg føler meg alltid trygg hos henne. Hun er på "mitt lag", slik som en god fastlege skal være. Et snev av humoristisk sans har hun også!
Det er utrolig praktisk at dette legekontoret har PasientSky-appen. Hun er alltid rask med å fornye resepter til meg via den, eller svare på meldinger jeg sender. En av resepsjonistene på kontoret er veldig lite imøtekommende, så jeg går direkte til Margrete gjennom appen når jeg kan.
Hun er også flink til å ta hensyn til studentøkonomien min, og prøver ofte å finne det billigste alternativet når jeg trenger medisiner. Det setter jeg stor pris på!

Negativ opplevelse

Hadde Kjærland som lege i nesten ett år, og opplevde å ikke bli tatt på alvor eller få hjelp for mine plager. Jeg fikk heller ikke ny henvisning videre, selv om plagene var svært smertefulle og kroniske, og at det ikke ble funnet en diagnose. Jeg fikk beskjed om at hun ikke kunne hjelpe meg, og ga opp problemet mitt med en gang. Legen virket uinteressert i å hjelpe, selv om jeg ga uttrykk for at plagene mine var svært plagsomme.

Snill, nyutdannet og omtenksom

Margrete er en svært hyggelig dame, som tar deg på alvor. Lytter til dine problemer og tar dine bemerkninger og innspill til vurdering.

Det var særlig viktig for meg å ha en kvinnelig samt nyutdannet lege ettersom medisin utdateres stadig og svært få eldre leger oppdaterer seg deretter.

Spesielt for meg som student, har det vært meget behagelig å både ha legetime med Margrete samt mulighet for kontakt samt resepter gjennom app.

STOR pluss for app som gjør kontakten med lege samt timebestilling lettere.