Eline Caspersen Grimsmo

Allmennlegespesialist, fastlege og psykiater

• Allmennmedisin
  • Psykiatri

Autorisasjon (2004)

Fornebuporten legesenter DA Telefonnummer67 14 90 4467 14 90 ...
John Strandrudsv. 14 1360 Fornebu
Eline Caspersen Grimsmo er en av 128 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Eline Caspersen Grimsmo

Omsorgsfull og samarbeidende

Jeg har hatt Eline som fastlege nå i litt over ett år, og vært hos henne mange ganger.

Først trengte jeg en vikar, og mens hun utførte en prosedyre på meg, tok hun opp at hun la merke til at visse verdier på mine forrige blodprøver ikke så bra ut, og tilbød seg at vi kunne se nærmere på det sammen (min fastlege hadde permisjon og jeg hadde ikke tenkt så langt til at dette måtte følges opp). Dette møtet var ikke en del av legetimen og på hennes eget initiativ. Det satt jeg veldig pris på.

Jeg opplever Eline som en lege som bryr seg, og husker deg og det du forteller henne. Sist time jeg hadde, så nevnte hun ting jeg tok opp for over et år siden, og husket dette godt. Hun smiler og blir glad for å se meg, og jeg føler meg godt tatt imot.

Som fastlege syns jeg hun samarbeider med meg på det nivået jeg trenger. Jeg har ofte en konkret idé på hva jeg har behov for, men hun har også spurt meg før "hva kan jeg gjøre for å hjelpe deg?" når jeg forteller om situasjoner og dette har funket veldig bra for meg. I motsetning til leger som legger sine meninger over på pasienter.

Hun er, som flere har påpekt, direkte. Jeg setter pris på dette, men det kan være det ikke funker så bra om man ikke tåler dette. Det vil ikke si at hun er uempatisk, men jeg tror man får best mulig samarbeid med henne om man er tydelig selv.

Hun er så og si alltid 5 - 15 minutter forsinket, så det er greit å beregne god tid i etterkant av timen om man skal rekke noe annet. Jeg har allikevel ikke følt at hun rusher seg igjennom timen.

Jeg byttet fastlege til Eline, fra en fastlege jeg allerede var godt fornøyd med, og anbefaler henne så sant man er en person som setter pris på at det ikke gås rundt grøten. Jeg er kjempefornøyd!

Styr unna!

Grimsmo fremstår kald og uempatisk, lytter ikke, avbryter, og fikk meg til å føle meg veldig liten og dum. Jeg følte meg helt forferdelig etter legebesøket. Jeg bytter lege nå, og kommer aldri til å dra tilbake til Grimsmo.

Ubehagelig legetime

Jeg hadde en legetime hos Eline for en del måneder siden og kjenner meg igjen i det andre skriver. Jeg hadde vært plaget med skabb i mange uker og slet allerede med en følelse av skam og dårlig selvtillit.

Hun kom veldig sent til timen, og var virket egentlig veldig ukomfortabel med å ha meg der. Jeg kunne kjenne at hun rushet for å bli ferdig. Heldigvis fikk jeg medisin som hjalp meg, men opplevelsen i seg selv var svært ubehagelig. Selv om jeg hadde fem minutter igjen og noen spørsmål, så var det tydelig at hun egentlig ikke ønsket å ta seg tid til meg. Jeg hadde blitt bedt om å kontakte fastlege angående en henvendelse for et legemiddel, og hun var til null hjelp og henviste meg tilbake der jeg kom fra - og de sa, surprise, surprise, snakk med fastlegen.

Anbefales ikke!

Nedlatende og vond opplevelse

Jeg kjenner meg igjen i det mange her skriver. Jeg har opplevd Eline som svært lite forståelsesfull og lite lyttende. Etter hver time har jeg kjent meg frustrert, trist og til bry. Hun er unødvendig brå og direkte, og har, etter min mening, en "ovenfra og ned"-holdning. Anbefales ikke.

Styr unna!

Meget misfornøyd etter time hos Eline! Kom til henne i en sårbar situasjon for å få hjelp. Møtte en usympatisk og nedlatende lege som hadde hastverk med å få meg ut! Løsningen på problemet mente hun var å trene! Byttet fastlege på dagen!!

STYR UNNA!!