Eline Caspersen Grimsmo

Allmennlegespesialist, fastlege og psykiater

• Allmennmedisin
  • Psykiatri

Autorisasjon (2004)

Fornebuporten legesenter DA Telefonnummer67 14 90 4467 14 90 ...
John Strandrudsv. 14 1360 Fornebu
Eline Caspersen Grimsmo er en av 128 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Eline Caspersen Grimsmo

Omsorgsfull og profesjonell

Har hatt min tredje time hos Eline. Byttet etter at min kjære fastlege gjennom 15 år ble pensjonist. Er veldig fornøyd og føler meg godt ivaretatt hos Eline. Opplever henne som hyggelig, omsorgsfull og opptatt av å hjelpe. Hun ser hele mennesket og er flink til å lese situasjonen. Effektivt har hun sørget for relevante prøver og tiltak. Håper jeg får beholde henne så lenge som mulig.

Styr unna!

Første gang jeg bestilte legetime hos henne, for å fornye en høyst nødvendig medisin jeg trenger til daglig, ble legetimen avlyst fra hennes del. Da jeg ba om ny time var det ingen åpning før om tre uker - jeg gikk altså tre uker uten min daglige medisin.

Når jeg da endelig møtte til den etterlengtede legetimen var hun ti minutter forsinket, uttalte navnet mitt feil, og tok meg ikke i hånden.
Vel inne på kontoret hennes forekom en keitete og pinlig dialog, da hun stilte spørsmål i hytt og pine totalt usammenhengende fra hverandre. Da jeg ba om forståelse for min livssituasjon og de nødvendige tiltakene jeg behøvde for å klare gjennomføre studiene mine satt hun seg på bakbeina og visste tydeligvis hva som var best for meg, til tross for at hun bare hadde pratet med meg i fem minutter. Hun stilte støtende og nedlatende spørsmål. Det tok ikke mer enn fem minutter før jeg satt ødelagt i gråt og ydmykelse på grunn av hennes bråe og usympatiske framtreden, det hele endte med at jeg ba timen om å bli ferdig, slik at jeg kunne gå. Jeg stormet ut mens jeg gråt. Helt forferdelig opplevelse!

Styr unna! Eneste grunnen til at hun fortsatt er min fastlege er at jeg står på venteliste hos en annen.

Kald og lite forståelsesfull

Jeg har hatt Eline Caspersen Grimsmo som lege i ett år og dratt til henne flere ganger. Ikke en eneste gang har jeg dratt fra henne fornøyd eller med en god følelse. Hun møter opp seint hver gang. Roper navnet mitt utydelig fra langt ifra og håndhilser ikke på meg. Veldig lite imøtekommende. Hun ser aldri på meg når hun snakker og fremtrer som lite forståelsesfull og kald. Uansett hva jeg måtte dra til henne for, må jeg «trene oftere og spise mer sunt». Ofte forhaster hun timen og klager på at hun ligger bak skjema. Ville ikke anbefalt denne legen!

Jeg skal aldri, aldri tilbake

Jeg har to helt forferdelige opplevelser med Eline og vil absolutt fraråde deg å dra til henne. Jeg har opplevd å bli tatt høyst useriøst begge gangene jeg har vært hos henne. Jeg fikk hastetime hos henne en gang jeg hadde intens feber og så vondt i hele kroppen at jeg gråt og var veldig redd. Da jeg kom inn til Eline ba hun meg om å ta meg sammen, fordi «det er sikkert ikke SÅ ille», som hun sa. Da det viste seg at jeg hadde høy feber og høyt infeksjonsnivå i kroppen fikk jeg noe som liknet på et halvhjertet «unnskyld», men det føltes alt annet enn genuint. Den andre gangen jeg var hos henne skulle jeg fjerne en føflekk som hadde klødd og endret farge og fasong i løpet av noen uker, og hun fnyste av meg og mente at jeg overdrev. Aller helst ville hun ikke fjerne den, og jeg følte at jeg måtte overtale henne. Da hun fjernet føflekken var hun hardhendt og brå, og jeg følte meg veldig utrygg og overkjørt.

Profesjonell og hyggelig!

Eline er en veldig flink lege som har bred og lang erfaring. Jeg føler meg alltid trygg og vet jeg får de beste råd for meg og min helse, samtidig som jeg får bra veiledning.