Dan Skoglund

Autorisasjon (2017)

Dan Skoglund er en av 24 fastleger i Sola

Siste vurderinger av Dan Skoglund

Hyggelig og grei, men vanskelig når en blir syk

Før jul ble jeg syk og fikk problemer med å se.
Fikk time hos Dan og fikk noe for øyet. Fikk sykemelding fra samme dag, men ikke tidligere dager.
Dessverre fungerte ikke dette og ting ble verre og mistet synet.

Fikk ny time hos en kollega ettersom Dan ikke var tilgjengelig. Legen sendte meg bare videre til sykehuset da han ikke hadde peiling heller.

På sykehuset fikk jeg en annen kur. Uken etterpå var jeg inne igjen og det var noe tegn til bedring. Legen skrev ut sykemelding denne uken.
Neste uke begynte ting å bli bedre, men var fortsatt svakt syn.

Hadde time igjen hos Dan uken etterpå igjen grunnet problemer med armen som han ikke fekk sett på første gang. Var kun denne timen tilgjengelig 1 mnd frem i tid.

Dan bekreftet at det var betennelse i armen.
Jeg spurte om han kunne ordne sykemelding for uken før og denne uken, men det var ikke mulig og NAV var vanskelige der sa han.

Så hvis du er borte fra arbeid grunnet sykdom så kan en ikke forvente å få noen sykemelding. Da hørtes det ut som vi skal ringe og få time hos annen lege hvis det er en uke en ikke er hos dem, selv om de ikke har ledig tid.

Det er tydelig at her er det mye som kan forbedres, både hos lege og hos NAV.

Trygg/ flink/ empatisk

Legen tar meg på alvor. Utreder - tar blodprøver og sender til spesialist hvis nødvendig.
Han er empatisk og engasjert.

Kjempegod lege.

Fantastisk lege. Lytter alltid til pasienten og sender til videre behandling. Erfaring og profesjonalitet. Takk skal du ha.

Topp fastlege

Supert med ny fastlege. Svarer fort via helsenorge. Hyggelig kontor og medarbeidere. Kunnskapsrik. Kort ventetid.

Varm, faglig sterk og på pasientens lag

Dan lytter til det du har å si, undersøker det som må undersøkes og setter seg inn i situasjonen din.

Er ikke redd for å be om støtte fra andre, eller henvise til andre om det er nødvendig.

Gir mer enn jeg forventer av en fastlege.

Veldig godt inntrykk.