Christoffer Hæstad

Tlf: 38 09 50 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Christoffer Hæstad er en av 82 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Christoffer Hæstad

Ekstremt misfornøyd

Jeg byttet fastlege til Hæstad da jeg flyttet til Kristiansand, og fikk time for å få henvisning til psykolog. En uke etter ringte jeg til legesenteret for å bekrefte at de hadde fått den gamle journalen min - det hadde de. Rundt fire måneder senere uten å høre noe som helst, bestilte jeg ny time - og fikk beskjed om at han ikke hadde sendt noe henvisning. Dette fører til at jeg nå ikke vil få psykologisk hjelp på et og et halvt år pga flytting. Ikke tok han meg seriøst heller, prøvde å feie vekk symptomene mine og det faktum at jeg har hatt seriøse psykiske lidelser hele livet mitt. Han prøvde å sende meg til akutt psykisk helsehjelp, en flott ordning, men de tar ikke inn for "ekstreme" tilfeller - dvs meg, noe Hæstad burde tatt i betraktning før han henviste meg dit. Jeg ba også om henvisning til øre- nese- halsspesialist, og dette har jeg selvsagt heller ikke fått enda, selv om det nå er over to uker siden jeg var der. Jeg har aldri hatt en så dårlig erfaring med en fastlege, og kommer definitivt ikke til å dra tilbake.

En OK lege

Har vært grei og vennlig, men virker litt lite interessert i pasienten. Mulig han er klar for andre oppgaver?

Styr unna

Møtte denne legen i en meget vanskelig situsjon, og ble da møtt med kommentarer som om jeg selv var skyld i situasonen, og at det var opp til meg selv å ordne opp i dette. Heldigvis er han ikke min fastlege, men møtte han på en annen helseinstitusjon, men håper aldri jeg møter han igjen 1

Grusom

Ble ikke tatt på alvor. Hadde en forklaring på alle mine symptomer som han baserte på seg selv og sine private opplevelser. Ikke faglig orientert. Fulgte ikke opp. Måtte selv kontakte legesenteret for å få resultatet av viktige prøver 3 uker etter de var tatt selv om de viste sykdom. Christofer Hæstad har heldigvis hatt permisjon i 1 år nå, og hans vikar Helene Thomassen har vært helt fantastisk. Synd for Lund legesenter at de mister henne og får tilbake Hæstad.

En bra lege og bra person.

Jeg og min familie har gått til Hæstad i snart to år nå, og vi har alltid opplevd han som imøtekommende, intellektuell, og ikke minst omtenksom som person.

Han tar seg som oftest god tid, tar oss på alvor og finner gode tiltak.

Vår sønn har vært jevnlig innom, og fått en utmerket oppfølging og vi føler at han bryr seg om oss.

Hæstad får top score hos oss, men legekontoret er trangt, litt utrivelig og har en veldig trang liten heis.

Kjempe skuffet

Jeg har erfaring med hans vikar.
Da jeg kommet første gang på legekontor, legen spurte ikke om hva er årsak eller hva jeg plager meg, men ho så at jeg er ,,utlending,, og spurte meg om jeg har MRSA-SCREENING og det analyse for noe bakterie. Jeg hadde følelse at jeg er ikke velkommen og at jeg er skittent. Helle tida legen sikket på datamaskin og skrevet noe. Da ho var ferdig til å skrive jeg fortalte til henne hva jeg plager med og hun tatt blodprøven. Resultatene mine var dårlige og ho sa at jeg skal redusere halv tablett og det gjørde jeg. Men det gjørde ikke bedre. Så jeg prøvde å ta kontakt med henne og ho var ikke på jobb den dagen. Men de på kontore sa at ho skal ringe til meg. Men ho gjør det ikke. Så prøvde jeg igjen å ta kontakt med dem men jeg fikk ikke svar!!! Jeg anbefaler ikke denne legen, heller den legekontor. De fleste er utålmodige, hører ikke på deg og ser ikke deg. Alt i alt anbefaler ikke!!

Veldig dårlig.

Overkjørte meg totalt. Ikke interresert i å høre om problemene dine. Vil ha deg ut fortest mulig. Skeptisk til å henvise deg videre til enten psykolog eller fysio. Må nesten mase for å få det til.. Anbefaler virkelig ikke Christoffer Hæstad.

Quite honestly disrespectful

I experienced a great disappointment hos Hæstad, because he didn't keep his word and didn't call.

He kept me waiting for an important test result. Left me anxious and afraid because he didn't let me know it when he said he would. He finally called many more days after. I mentioned why he didn't call, he said ''I don't know what happened'' and hung up in a rough manner. That made me decide to find a better doctor.

He makes me nervous - he interrupts me, never finished my explanation because he doesn't listen till the end. I did my best to avoid wasting his time. Nothing changed. He seemed to want to get me out of his office ASAP.

Now I've got a better doctor. He got me a specialist whom I needed, but I couldn't get through Hæstad.

Don't wish this to happen to anyone who's sensitive and need help.

Veldig godt førsteinntrykk

Veldig godt tatt imot, gjør saklige vurderinger og lytter til meg som pasient. Føler meg veldig godt ivaretatt, og at jeg som pasient er i fokus!

lite orientert

Vanskelig lege å prate med. Dårlig til å forberede seg før time. Da jeg kommer inn så har tydelig han bestemt seg får hva vi skal prate om. Sitter å må lete i journalen det jeg faktisk vil inn å sjekke. Å sier det har aldri vi pratet om før.. han spurte til og med på et tidspunkt hva sykdommen min heter. Og jeg følte han insinuerte at jeg ikke hadde noe sykdom

Følte meg overkjørt da jeg var der rett og slett.

Skuffende

Når jeg fortalte om problemene og spurte om råd føltes det som jeg ikke ble tatt seriøst. Var veldig hyggelig, men hjelper lite når det ikke føles som du kan stole på legen. Kontordamen var langt fra hyggelig, og ventetiden på telefon er alltid lang. Når jeg tok tester ble jeg ikke kontaktet med resultatet.

Veldig fornøyd!

Han var veldig hyggelig og imøtekommende! Han hørte på alt jeg sa, ga meg tips og veiledning når det gjaldt alt jeg fortalte om. Var også morsom og gjorde timen mindre pinlig/klein enn jeg forventet.

Eneste jeg kunne gi "kritikk" på er at han ikke var "strengt profesjonell", men dette likte jeg, som sagt! Bare et varsel for dem som liker det slik :)

Go mann!

Å føle seg ivaretatt er et must når man er hos fastlegen! Han e go som gull! Tar seg tid, ser etter løsninger og er ikke fremmed for å tenke nytt!

Fantastisk

Ung og frisk som tar pasientene på alvor. Er alltid tilstede for pasientene

Ung og tillitsfull

Meget tillitsvekkende. Gir seg ikke før han har en løsning. Blid og hyggelig.

Dårlig opplevelse

Jeg oppfatter ham til å ha liten evne til å sette seg inn i andres situasjon, samt en ufortjent skepsis rettet mot meg allerede under det første besøket. Jeg føler han bagatelliserte problemene mine, og kategoriserte meg uviktig sammenlignet med "pasienter som faktisk er syke" da jeg henvendte meg til ham med mine angst-og depresjonsproblemer. Ettersom fastlegen er første steget mot videre hjelp var dette svært ydmykende og frustrerende.

Godt førsteinntrykk :)))

CH brukte 5 min på henvisning til MR. - Tidligere fastlege behøvde 7 år. Aksepterte først MR da (videresending til) spesialist ville jeg skulle ta en sånn. Tidligere lege fant altså ikke å ville etterkomme min forespørsel.

CH også positivt innstilt til en eventuell videre utredning hos ortoped. Tidligere fastlege motsatte seg dette også.