Sari Hillevi Høgfeldt

• Allmennmedisin
  • Barnesykdommer

1994

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Sørlandsparken legesenter
Barstølveien 34 4636 Kristiansand S
Tlf: 38 04 88 88 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Sari Hillevi Høgfeldt er en av 84 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Sari Hillevi Høgfeldt

Dyktig og effektiv

Har gått til Sari i 3 år, hun er fastlege for både meg og barnet mitt.
Opplever henne som saklig og dyktig, og at hun tar symptomer seriøst. Hun er nok ikke den som tar seg tid til å koseprate, men det har jeg heller ikke behov for. Det jeg trenger er en lege som hører hva jeg har å si, og som deretter kan veilede, henvise eller berolige, alt avhengig av situasjon.
Hun er i tillegg en veldig dyktig fastlege for barnet mitt, som har noen ekstra utfordringer og får oppfølging fra flere instanser. Tar bekymringer på alvor, men er flink til å opplyse i de tilfeller hvor bekymringen kanskje ikke er så berettiget.

I tillegg vil jeg rette skryt til sekretærene på legesenteret - der er det alltid respekt å få, selv om de har det travelt, og når barnet skal ta blodprøver er de veldig flinke.

Pluss i margen for at det er lett å få time - har sjelden opplevd lang ventetid.

Direkte og lite tilstede i samtalen

Fra denne legen kommer beskjeder rett fra leveren, uten noe filter. Hadde henne som fastlege i 4 år, kun fordi jeg sjelden gikk til legen på det tidspunktet. Hun fremstod lite interessert og lite empatisk dessverre. Var veldig glad for å bytte fastlege da jeg flyttet. Fraråder henne på det sterkeste!

Veldig flink

Jeg syns Sari er fantastisk. Forståelsesfull og faglig dyktig. Har masse empati og er personlig i samtalen. Henviser raskt.

God, empatisk og seriøs.

Kanskje ikke den som innbyr mest til småpludring om løst og fast, men det er noe av det jeg setter pris på ved henne. Hun er rett på sak, men ikke uten glimt i øyet. Jeg liker henne rett og slett veldig godt og føler at jeg kan stole på henne. Hun er faglig dyktig, og nøler ikke med henvisning til spesialist hvis det er nødvendig. Hun følger opp og tar kontakt hvis det er nødvendig. Jeg føler meg absolutt sett og at hun bryr seg om meg og mine. Kort ventetid på time er også et pluss, i tillegg til hyggelig personale og god atmosfære på legesenteret.

Litt distré

Har fått god hjelp av Sari, både megselv og barna. Men hun er litt distrè, og man må passe på selv om alt som skal gjøres blir gjort. Hender det er feil i resepter og henvisninger. Men stort sett flink til å ta ting på alvor, og får ting gjort.

Overfladisk

Kort ventetid, forståelsesfulle legesekretærer. Men, i forhold til legen måtte jeg selv be om nødvendige henvisninger til spesialister da barnet mitt hadde hatt symptomer gjennom lang tid. Annet fagpersonell måtte kontakte henne for å forstå alvoret i situasjonen.

Faglig dyktig og forståelsesfull lege

En veldig forståelsesfull lege som gjør alt for at du skal komme videre med det som måtte plage deg. Har hatt henne i 10 år og fått profesjonell oppfølging av hele familien når enn vi måtte oppsøke henne på legesentret i Sørlandsparken.

Henviser raskt til spesialist om det er behov.

Veldig dyktig.

Sari er først og fremst faglig dyktig. Hun er også veldig effektiv. Hun er også flink til å henvise videre og få ballen til å rulle mtp videre behandling. Hun er ryddig (Kontoret er alltid strøkent!) og det er sjeldent problem å få time hos henne på kort varsel.

Trives man best med en lege som man kan prate med om været og følelser og tanker og sånt, tror jeg kanskje ikke Sari vil være den rette legen. -Ikke fordi hun ikke har empati til det, men fordi hun ikke er så veldig opptatt av "småsnakk", hun vil gjerne rett på sak med en gang man har foten innenfor døren.

Mitt tips til alle dere som søker ny fastlege er følgene: Ta for deg de legene du er mest intr. i (lokasjon, kjønn, utdannelse etc) ring legekontorene deres og snakk med lege sekretærene. Forklar at du er intr. i ny fastlege og be dem si noen positive ting om legen. Spørr også om hva som eventuelt er "negativt". De fleste legesekretærer er veldig ærlige!

Jeg gjorde dette da jeg valgte Sari, og visste derfor hva jeg gikk til. Hun var ganske sånn som jeg hadde blitt fortalt. Ingen særlige overraskelser der. Jeg har fått glimrende oppfølging gjennom 3 graviditeter, og barna mine har i Sari en usedvanelig dyktig barnelege som både sykehus og helsestasjoner i kr.sand området kjenner navnet til.

En dyktig lege

Har brukt henne som lege i over ti år nå og er godt fornøyd med henne. Har alltid blitt tatt på alvor og har blitt sendt raskt videre de ganger det har vært behov for ekstra utredning. Service innstilt og hyggelig.

uinteressert

Lytter ikke til hva jeg faktisk sier. På meg virker det som om hun ikke helt tror at det jeg forteller er riktig. Avvisende og med lite kunnskaper om min sykdom. Mye rot og feil i henvisninger og resepter. Må alltid dobbelsjekke at papirene jeg får med fra henne stemmer.

God, lyttende lege

Synes hun er en profesjonell og dyktig lege. Jeg føler jeg blir tatt på alvor og at hun lytter til det jeg har å si. Hun er rask til å henvise til andre spesialister når hun føler det trengs. Jeg føler jeg blir godt tatt vare på, og at hun ser meg som enkeltperson, ikke bare som ett navn på pasientlisten.

Skuffende....

Jeg oppfattet henne som slapp og lite villig til å snakke eller undersøke meg. Følte jeg måtte føre samtalen, og rette henne tilbake til riktig spor ang. relevante symptomer... Jeg var frustrert og hadde mest lyst å forlate undersøkelsen etter bare noen minutter.
Det er ikke ofte jeg går til legen, men når jeg føler meg syk nok så drar jeg, og da føler jeg behov for å bli tatt seriøst. Denne følelsen hadde jeg desverre ikke etter mitt møte med henne.