Inge Jørandli

Tlf: 38 12 88 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Inge Jørandli er en av 83 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Inge Jørandli

DYKTIG

Dyktig og efectiv. Bruker god tid på pasient og gir gode råd. Når jeg følger hans råd, merker/ kjenner jeg positive forandringer i min helse/kropp.

Dyktig lege

Kjenner meg ikke igjen i de negative kommentarene på denne siden. Han er en av de beste fastlegene jeg har hatt. Han lytter til meg og virker genuint interessert i hva jeg har å si. Inge er alltid i godt humør og møter meg med et smil. Vi har alltid funner løsninger på mine problemer, og han jobber hardt for å komme til bunns i det jeg sliter med nå.

STYR UNNA

Hold dere unna. Han er ikke en fastlege en trenger eller ønsker. Opplevde han som krenkende, truende, sint, uforskammet & sårende. Han viser ingen empati eller forståelse. Styr unna og slipp ubehagelige opplevelser !!

En lege jeg aldri drar til igjen

Han er meget uhøflig og lite imøtekommende. Uempatisk og svarer utrolig frekt. Følte meg lite velkommen spesielt ettersom at han hverken hilset eller ga noen smil i det heletatt. En god del frekke kommentarer og tror ikke alltid på pasienten. Med mindre du tåler en lege med lite empati og en del uhøflige kommentarer anbefaler jeg ikke denne legen.

Anbefales IKKE!!

Ikke la deg lure.
Første gang jeg hørte om konsultasjonen min mormor hadde, tenkte jeg kanskje du var flink, eller bare litt rar.

Mistet all respekt for deg, da du velger å ikke høre på pårørende. Ikke gjør du de siste månedene til en gammel dame uverdig å leve, men du sliter også pårørende ut!

Hadde satt pris på at du ikke sa dårlige vitser eller begynte å snakke om noe helt annet.

Det hadde vært hyggelig om du hørte på pasienten. Det hadde vært hyggelig om du valgte å respektere pasienten. Det hadde vært hyggelig om du ikke svarer på forespørsler med store bokstaver og utropstegn.

Anbefales ikke

Jeg har hatt denne legen i flere år nå, og burde byttet for lenge siden. Er ikke ofte hos legen, og har latt det gå at jeg ikke har følt meg sett eller hørt tidligere. Sist gang jeg var hos han ble dråpen som fikk det til å flyte over. Roper bare opp navnet mitt på venterommet (bak en vegg), setter seg ned ved Pcen, og har svært lite øyekontakt. Knoter mye med Pcen under konsultasjonen, og virker veldig lite interessert i å høre på det jeg har å si. Føler han bagatelliserer "problemene" mine, og avfeier meg og mine forsøk på å forklare hvordan ståa er. Får inntrykk av at han mener alt er bra, så lenge blodprøvene er normale. Kommer med dårlige spøker og vitser når jeg er i en sårbar situasjon. Jeg går IKKE til lege, med mindre jeg MÅ, og da er det lite hyggelig å føle at man ikke blir trodd eller ivaretatt. Tar lang tid å få svar på SMS-tjenesten deres, og får aldri tak i han på telefon. (Han har avsatt telefontid). Sist jeg kom ut derfra, var jeg ufattelig sliten, og veldig frustrert. I tillegg fikk jeg en "diagnose" på sykemelding som jeg overhode ikke kjenner meg igjen i. Han opplyste meg ikke om hva han skrev der - det så jeg ikke før jeg hadde gått derfra. Anbefaler absolutt ikke denne legen. Jeg kommer selv til å bytte snarest! Nok er nok...

Fantastisk flink og klok lege

Har brukt ham som lege i 20 år. Han er lege til hele familien, og møter oss like bra alle sammen. Han har en egen evne til å se helhetsbilde, og viser sympati når det røyner på. Han tar seg tid, lytter, og får meg alltid til å føle meg bedre..

Dyktig og empatisk lege

Inge er en dyktig og empatisk lege som tar seg tid til å høre på hva du har å si. Han tar deg på alvor og sender deg videre dersom han ikke har nok kompetanse til å hjelpe deg. Veldig fornøyd!

Dyktig lege

Har hatt ham som fastlege i mange år. Veldig fornøyd. Har aldri fått høre at jeg skal vente og se to uker og komme tilbake hvis det ikke bedrer seg. Tar tak i problemet med en gang eller sender videre til spesialist hvis han ikke kan fikse det. Lett å prate med og medmenneskelig. Av og til lang forsinkelse men når jeg først kommer inn merker jeg ikke noe stress eller hastverk. Før var det lang ventetid på telefon til kontoret men føler det er blitt bedre.

Grei når du er frisk, men ikke når du blir syk....

Jøranli er en lege for deg som ikke syk og trenger oppfølging. Han har vært min fastlege i mange mange år, og hatt et helt greit inntrykk av han. Men da jeg ble syk over en lenger periode, ja da var det ganske annet. Han er lite lyttende og empatisk og er forutinntatt i sine svar. Han er unøyaktig, og ikke god til å forklare. Det er svært ofte forsinkelser på kontoret, og han er svært vanskelig å få tak i på telefonen. Har heldigvis byttet til en bedre lege!!!

Anbefales ikke

Denne legen er svært forutinntatt . Han gjør seg raskt opp en mening og stiller diagnose om pasientens situasjon uten å la pasienten uttrykke sin mening og opplevelse av situasjonen. Pasienten får ikke komme til med sin forklaring . Han virker kontrollerende og manipulerende, og var frekk og nedlatende. Hadde ikke forventet dette hos en fastlege.

Anbefales ikke.

Forsinkelser, dårlig oppfølging, tar ikke eventuelle sykdomssymptomer på alvor og skylder på pasientens psyke. Opplevd latterliggjøring og frekkhet. Nei, nei, nei.

Elendig lege

Jøranli har vært fastlegen min i mange år. Han gjorde aldri noe med plagene, men pratet mye om andre ting uten å ta plagene på alvor. Da jeg ble syk og havnet på sykehus mange måneder tok han aldri kontakt. Da jeg kom hjem ble jeg møtt med fordommer og manglende empati. Ved flere anledninger var han nedlatende og direkte frekk på telefon. Fikk ingen hjelp. Har heldigvis fått en ny fastlege. Er veldig skuffet over Jøranli. Kan overhode ikke anbefales.

Mistet tilliten

Virket som en bra lege først, men burde tatt tegninga når vedkommende under konsultasjonen ikke er interessert i dialog men monolog og overkjører pasienten med snakk, personlig synsing og personlige/private referanser som ikke har noe med saken å gjøre. Kan ikke lytte og avfeier deg. Er krass, negativ og lite imøtekommende når du har problemer. Vil ikke samarbeide, men kjører sitt eget løp. Har blitt overhøvlet av Jørandli flere ganger. Respektløs lege. Følte meg ikke trygg på han, måtte finne ny lege. Styr unna hvis du ikke er ganske frisk....

du trenger god tid

Her er det alltid forsinkelser, gjerne mer en 30 min. Hele kontoret er tregt!Kø i luka også.Ikke spesielt god til å hjelpe med kroniske sykdommer.

Bra lege, dårlig organisert kontor

Noen ganger sender de deg sykemelding per post. Noen ganger ikke. Avtaler om levering blir ikke holdt selv om det er blitt lovt.

Udyktig lege

Dette er en lege jeg ikke anbefaler!! Han tar deg ikke seriøst, og han setter selv diagnoser utover hans fagfelt!! Det verste er at han utrykker sine personlige meninger om hva han syntes er riktig, og ikke lytter til pasientens mening og ønske.
I tillegg er det stooooore forsinkelser, og han kan gjerne lese en privat sms under konsultasjonen...

Dyktig og empatisk lege!

Lyttende og faglig dyktig. Gode vurderinger. Virker oppriktig interessert. Henviser ved behov. Har også kunnskap og erfaring nok til å behandle mye selv. Har vært flott å gå til ved svangerskapskontroller.

Dyktig, koselig og morsom

En veldig dyktig lege, som man merker trives i jobben som lege.
Han tar vare på pasienten, tar seg tid uten å stirre på klokken hvert minutt. Dette fører selvfølgelig til noe forsinkelser, iom. en vanlig legetime nå kun skal vare i 10-15 minutter, men jeg mener denne legen er verdt ventetiden!

Anbefales på det sterkeste.

Kan ikke anbefales

Jeg hadde Jørandli som fastlege i omtrent fem år, og som oftest har jeg vært misfornøyd med ham. Én ting er at ventetiden som oftest var over en time (unntatt den ene gangen jeg var fem minutter forsinket; da var han plutselig veldig presis). En annen ting er at jeg føler jeg aldri har blitt tatt seriøst av ham. Han har hatt tendens til å fleipe litt for mye, til de grenser hvor han virker useriøs. Småfrekke kommentarer har jeg også måttet tåle, omtrent hver gang jeg har vært hos ham. Jeg prøvde også å få en henvisning til en kirurg som kunne ta bort noen føflekker, men disse ville han ta selv. Resultatet ble stygge arr som neppe vil forsvinne. Etter å ha fått selvtilliten litt ødelagt hos Jørandli, byttet jeg til en fastlege som er det motsatte av Jørandli.