Rasmus Overgaard Ladefoged

Kvadraturen Legesenter

2005

Kvadraturen Legesenter Telefonnummer38 12 88 8038 12 88 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Vestre Strandgate 32 4612 Kristiansand S
Rasmus Overgaard Ladefoged er en av 79 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Rasmus Overgaard Ladefoged

hyggelig men litt arugant

han er en veldig hyggelig lege, men han kjenner din kropp best. tar ikke alt på alvor når det gjelder deg, eller barn og klarer ikke å bli rettet på om han gjør feil. forstår seg ikke på overgrep saker. men vist du vil ha en som er hyggelig å sankke med er han en god lege.

Lite forståelsesfull ifht overgrep

Hadde Ladefoged som fastlege før, men etter å ha vært innom for å få antibiotika etter en voldtekt fikk jeg spørsmål om "jeg var en av de som drakk meg full på byen osv.." Skal sies at jeg er avholds og var helt edru den kvelden jeg ble voldtatt. Byttet fastlege etter dette.

Nyansering

Ser at denne legen får mange gode kommentarer her, og det er nok vel fortjent! Han er, som mange skriver, meget empatisk og lyttende og gir inntrykk av å ta folk på alvor. Jeg har heldigvis ikke vært i kontakt med ham angående alvorlige lidelser, men føler likevel behov for å nyansere inntrykket av "den perfekte lege" som dannes her. Jeg opplever at han har i overkant høye tanker om sin egen kompetanse, og han benytter ofte anledningen til å "snakke ned" andre aktører i helsevesenet, og minner om at det er kun Legen med stor L (underforstått han sjøl) som er til å stole på. Dette synes jeg er et skummelt trekk hos en fastlege, og det gjelder nok mange i denne profesjonen. Han kan også ha en tendens til å bagatellisere og si at "dette må du nok bare leve med" - noe som kan være fornuftig i gitte situasjoner, men i verste fall også kan oppleves som en enkel måte å avslutte en vanskelig problemstilling på.

Litt dårlig tid

Har brukt dette legesentret i mange år, Rasmus er en hyggelig kar, men jeg føler at han nøler med underlivssjekk og at han kan til tider ikke bruker eget kompetanse men heller støtter seg på pc-en.

Trygg, sympatisk og ekstremt kompetent!

Rasmus har vært min første fastlege i voksen alder – og jeg har hatt han i tre år. Det er med tungt hjerte at jeg i dag måtte bytte til en fastlege i Oslo. Jeg tror absolutt ikke noen kan måle seg med han. Han lyttet, og tok meg på alvor. Han er vittig og blid, samt alvorlig når han må. Ekstremt kompetent og rett og slett et prakteksemplar.

Kan fort skje at jeg setter meg på venteliste igjen, og heller får takle pendlingen. Han er virkelig den snilleste og flinkeste. Anbefales til hele sørlandet!!