Rasmus Overgaard Ladefoged

Stadionveien 21 4632 Kristiansand S
Rasmus Overgaard Ladefoged er en av 78 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Rasmus Overgaard Ladefoged

Trygg og svært kompetent

Har hatt Rasmus siden han begynte på Kvadraturen legesenter og tok over for min tidligere fastlege.

Jeg har en rekke legebesøk bak meg ifm. vektnedgang, kreft i familien, allergier, stress, gallestein og begynnende magesår. Ila. de siste årene er frikort 1 og 2 oppnådd allerede i februar.

Jeg føler også for å nyansere bildet, men nå til de som kommer med negative tilbakemeldinger.

Rasmus vant fra første øyeblikk min tillitt. Han pakker ikke inn ting, men sier det som det er. Hver gang jeg kommer håndhilser han. Han er flink til å lytte og flink til å følge meg opp. At enkelte plager eller smerter bare må leves med har jeg i dag ikke problemer med å forstå. At jeg ikke kan få imovane hver gang jeg selv føler jeg trenger det, men heller må satse på psykomotorisk fysioterapi som kan ta år, er også helt greit. Alt i livet har ikke en «quick fix».

Ved flere anledninger har legevaktens turnusleger gitt meg en diagnose og medisiner for dette, også etter to turer med ambulansen og konsultasjon med sykehuset. De tok feil. Det tok Rasmus to minutter å avdekke hva det var, og en ultralyd senere var gallestein og tilhørende anfall konstatert.

Jeg opplever Rasmus som en høyt kompetent lege, som så langt aldri har tatt feil når det kommer til meg og min familie. Jeg har anbefalt han til flere. Noen har opplevd han som i overkant direkte, men jeg vil heller ha en lege som sier ting som det er, enn alle de som bare skriver ut medisiner for å løse problemet der og da fremfor å tenke langsiktig. Dessuten er det bare å be om en forklaring hvis du er uenig, så får du det. Stiller jeg spørsmål om noe, opplever jeg alltid at han tar seg tid til å forklare meg, slik at jeg forstår hvorfor ting er som de er.

Anbefaler Rasmus på det varmeste!

Fantastisk lege - bryr seg, lytter, og er kunnskapsrik

Jeg hadde Rasmus som min fastlege i 2012 og 2013, og selv nå 5-6 år etterpå husker jeg hver konsultasjon jeg hadde hos ham. Rasmus oppleves som en veldig empatisk og imøtekommende person med glimt i øyet, som allikevel forholder seg profesjonell og seriøs til deg som pasient. Jeg følte fra første sekund at jeg kunne stole på ham og har alltid fått gode råd og god behandling.

Jeg husker til og med en gang han ringte meg opp dagen etter en konsultasjon fordi han var bekymret for meg, noe som var en positiv overraskelse. Kort sagt kan jeg ikke anbefale Rasmus nok!

hyggelig men litt arugant

han er en veldig hyggelig lege, men han kjenner din kropp best. tar ikke alt på alvor når det gjelder deg, eller barn og klarer ikke å bli rettet på om han gjør feil. forstår seg ikke på overgrep saker. men vist du vil ha en som er hyggelig å sankke med er han en god lege.

Lite forståelsesfull ifht overgrep

Hadde Ladefoged som fastlege før, men etter å ha vært innom for å få antibiotika etter en voldtekt fikk jeg spørsmål om "jeg var en av de som drakk meg full på byen osv.." Skal sies at jeg er avholds og var helt edru den kvelden jeg ble voldtatt. Byttet fastlege etter dette.

Nyansering

Ser at denne legen får mange gode kommentarer her, og det er nok vel fortjent! Han er, som mange skriver, meget empatisk og lyttende og gir inntrykk av å ta folk på alvor. Jeg har heldigvis ikke vært i kontakt med ham angående alvorlige lidelser, men føler likevel behov for å nyansere inntrykket av "den perfekte lege" som dannes her. Jeg opplever at han har i overkant høye tanker om sin egen kompetanse, og han benytter ofte anledningen til å "snakke ned" andre aktører i helsevesenet, og minner om at det er kun Legen med stor L (underforstått han sjøl) som er til å stole på. Dette synes jeg er et skummelt trekk hos en fastlege, og det gjelder nok mange i denne profesjonen. Han kan også ha en tendens til å bagatellisere og si at "dette må du nok bare leve med" - noe som kan være fornuftig i gitte situasjoner, men i verste fall også kan oppleves som en enkel måte å avslutte en vanskelig problemstilling på.