Anders Svebakk Giske

Autorisasjon (2012)

Anders Svebakk Giske er en av 80 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Anders Svebakk Giske

Fantastisk flink lege

Har gått til han i et år og han er en veldig hyggelig mann, han lytter og tar meg alltid på alvor. Han er dyktig å lett tilgjengelig.

Meget fornøyd

En lege som bryr seg. Jeg føler at jeg blir tatt på alvor og får den hjelpen jeg trenger. Han tar seg tid til å drøfte problemer. Han er ikke den som ser sykemelding som eneste løsning, men prøver å løse problemet.
Jeg er veldig fornøyd med min fastlege.

Håper det blir bedre

Har hatt Anders som fastlege under en lengre tid som vikarlege for Kyrre. Dette er en lege som er veldig nøye med å fortelle hvor faglig dyktig han er og hvor lang erfaring han har, til tross for sin lave alder. En ganske ubehagelig arroganse gjorde meg tidlig litt skeptisk men jeg bestemte meg for å gi ham litt tid, noe jeg kom til å angre på senere, men siden jeg ikke følt behov for å bytte fastlege tidligere tenkte jeg det kanskje ville bli bedre med tiden og at denne «unge arrogansen» ikke var hele verden. Dette viste seg dessverre bare å være toppen av et isfjell (og selv om jeg for så vidt syns han virker faglig dyktig, i hvert fall på rent «fysiske» problemstillinger) så har jeg aldri møtt en lege med mindre empati og evne til å forstå livssituasjoner og konsept som livskvalitet.

Sliter du psykisk så bør du vurdere en annen lege selv om alle leger burde klare å snakke om slike tema. Etter å ha blitt sett ned på, fått bagatellisert tanker om å avslutte livet med forklaringer som at slike tema kan ikke prioriteres har min vurdering gått fra «huff, da, dette var ikke så hyggelig men det blir sikkert bedre», til en situasjon hvor all tillit og respekt er borte og jeg har nå byttet lege. Men han er, pussig nok, nokså flink til å lytte, selv om han lytter med veldig «harde» og selektive ører, så jeg håper det blir bedre.

Tar pasienten på alvor, kunnskapsrik.

Hadde legen som fastlege vell over ett år. Hadde flere timer. Følte meg godt ivaretatt. Flink å kommunisere, han lyttet godt når jeg forklarte og tok seg god tid under behandling. Meget dyktig og kunnskapsrik lege.

En god lege som lytter

En lege som bryr seg om meg som pasient. Jeg føler at jeg har hans fulle oppmerksomhet å blir tatt på alvor. Han tar seg alltid tid til en prat der han interesserer seg for meg å om hvordan jeg har det.
Jeg kjenner meg helt trygg på han å er veldig fornøyd med han som min fastlege