Norin Malik
Kvinne, 39 år
Malin selv var ikke tilstede på mitt første og eneste besøk hittil. Prøver ble tatt for å følge opp medisiner jeg har begynt med. Ikke hørt en lyd derfra og det er gått 6 mndr. Dette er fastlege nr 2 jeg forsøker på ett år. Alle virker like lite interessert i sine pasienter. Går over til å bruke Oslo Akutten heretter og driter i hele fastlege ordningen. Den er jo en vits.
Jeg hadde dessverre en svært dårlig opplevelse hos Norin Malik. Hun fremsto som kald, lite imøtekommende og nærmest robotisk i væremåte. Det virket ikke som hun tok meg på alvor som pasient, og jeg følte meg direkte mistenkeliggjort da jeg ba om hjelp.
Jeg har også en tidligere konstatert migrenediagnose, og under videregående skole ba jeg om en legeerklæring som kunne hjelpe meg med fraværsgrensa. I stedet for å være støttende, valgte hun å stille spørsmål ved om jeg faktisk hadde migrene – til tross for tidligere dokumentasjon. Jeg endte opp uten den nødvendige erklæringen, og det gjorde skolegangen enda vanskeligere.
Totalt sett opplevde jeg henne som lite faglig oppdatert, uinteressert i pasientens situasjon, og direkte ubehagelig i møtet. Dette er ikke en lege jeg kan anbefale videre – tvert imot. Jeg visste ikke at det gikk an å vise så lite omsorg i et yrke som handler nettopp om det.
Norin malik er en lege som ikke bryr seg i det hele tatt om sine pasienter. Hun har så vidt øyekontakt med deg, og er kun ute etter å være «effektiv» og tjene mest mulig. Hun er helt grusom lege. Viser ikke forståelse. Anbefaler ikke henne i det hele tatt.
Dette er en lege som virkelig bryr seg om meg som en pasient. Vanskelig å finne slike leger som hun.
Dette er hverken en lege jeg anbefaler, og heller ikke et legekontor jeg ønsker at noen skal få tråkke inn i. Årsaken til disse uttalelsene er rett og slett fordi jeg aldri har opplevd maken til å bli møtt på med et så useriøst legekontor, og helsepersonell som hverken er tilgjengelig eller imøtekommende med sine pasienter. Kort oppsummert er legene ofte fraværende, og resepsjonen står ubemannet selv i den offisielle bemannede tiden. I tillegg er telefonen sjeldent åpen til riktig tid både ved åpning, og i overgangen etter pause. Jeg har flere ganger opplevd at timene mine overføres til å bli "digitale" eller via telefon grunnet legens fravær - og dette skjer gjerne med kort varsel. Med andre ord, ønsker du en tilgjengelig lege, et legekontor som oppleves som seriøst og har et ønske om å bli opplevd og møtt med respekt: Ikke gå til denne legen eller dette legekontoret. Skulle virkelig ønske at de levde opp til deres pasienters forventinger for dette hadde vært en kjempe ressurs for bydel Grorud - men et legekontor som ikke kan driftes riktig bør ikke holde åpent.
Vis flere...