Ines Ramirez Alvarez

Autorisasjon (2017)

Skatval Legekontor Telefonnummer74 83 19 9074 83 19 ...
Skatvalsvegen 126 7510 Skatval
Ines Ramirez Alvarez er en av 27 fastleger i Stjørdal

Siste vurderinger av Ines Ramirez Alvarez

Seriøs lege

Til å begynne med tenkte jeg at dette går ikke bra- henne kan jeg ikke gå til. Men etterhvert som man blir «kjent» med legen ser man at hun tar deg på alvor, men hun gjør også det leger er ment å gjøre, henviser deg dit du skal henvises og tar symptomer på alvor. Hun gir seg ikke før man er undersøkt og utredet. Hun er effektiv i håndteringen, og det er vi nok ikke vant til fra mange leger som sitter og er hyggelige i det uendelige. Jeg er avhengig av en lege som tar meg på alvor og det gjør hun. Dét er det jeg går til legen for.

verdt å vente på ???

Flink til å henvise videre.
Dømmende,og nedlatende. Opplever tverrfaglig samarbeid med andre instanser om situasjonen som totalt fraværende. Svarer ikke på henvendelser som er viktig fra feks nav.
Hun er nok rasende dyktig i sitt fag, dog mangler det endel andre faktorer, som er behøvelig og ha når man jobber med mennesker. Blandt annet evne til å vise empati, gjensidig repekt for medmenneske, evne til å lytte på pasientens behov og dens psykiske helse. Om man liker å sitte på venterommet på timesvis før man kommer inn til en alltid forsinket lege, er dette absolutt rette lege. Telefonkøen er like lang, og betjeningen er verken hyggelig eller imøtekommende.

Profesjonell og trygghetsskapende

Ines har god kunnskap men lar ikke det komme i veien for hva pasienten selv tenker og føler om ting.

Hun er flink til å lytte, og i motsetning til andre leger jeg har hatt så sitter hun ikke og stirrer på PC-skjermen. Man føler seg sett hos henne. Hun har både godt humør og god humor. Ines henviser deg gjerne videre til spesialist og sykehus, og man blir som pasient tatt på alvor.

Selv om jeg bor på Stjørdal så drar jeg gjerne noen kilometer til Skatval legekontor for å ha henne som fastlege. Det er vanskelig å finne noe å sette fingeren på som negativt, men det må være det at man kan bli sittende lenge å vente på timen sin, men når man først kommer inn så merker man at det er fordi hun tar seg god tid på hver pasient, og derfor synes jeg det er verdt det å vente litt ekstra på venterommet. Ellers har legekontoret ofte lang telefonkø men det er enklest å løse ting på nett.

Profesjonell og tilstedeværende

Opplever at Ines tar mine symptomer og plager seriøst, hun ser mine helhetlige behov og gjør det hun kan for å diagnostisere/finne årsak. Hun er tilgjengelig, svarer raskt og er åpen, samtidig svært profesjonell. Har hatt flere kroniske plager som Ines har hjulpet meg å håndtere. Hun sørger for at hele mennesket er utredet og behandlet. Opplever omsorg, samt at hun ser meg hver gang jeg har vært hos henne

Fraværende

Kom til fastlegen etter sykehusinnleggelse. Var lagt inn for sepsis og lungebetennelse. Hun mente at dette ikke var tilfellet og skjønte ikke hvor jeg var der tross for at jeg hadde med meg epikrise fra sykehuset. Hun hørte ikke på meg og behandlet meg som om jeg var dum.