Knut Spikkeland

Elvegaten 14 4400 Flekkefjord
Knut Spikkeland er en av 9 fastleger i Flekkefjord

Siste vurderinger av Knut Spikkeland

Vag og uklar.

Jeg opplever at denne legen ikke har tatt pasienten sin på alvor når pasienten forteller nøyaktig hva han/hun trenger hjelp til og hva lidelsen går ut på. Han tilbyr behandling som ikke er i tråd med lidelsen og hvilke effekter og konsekvenser dette fører til for pasienten.

Det Spikkeland kan bli bedre på er mentale lidelser og henvisning til spesialister innen feltet.

Meget bra

Jeg har flyttet til Svenskegrensen og kunne beklagelig ikke ta K.S. med meg, det er synd for jeg syns han var grei, aerlig og kunnskapsrik.
Har hatte mange familie doktorer rundt i forskjellige land, og K.S. ligger oppe mot de beste jeg har erfaring med.

Veldig fornøyd!

Kan lett anbefale KS. Han tar seg tid til å lytte på hva du har å si, ser deg i øynene når du snakker, og tar gjerne på deg (uten å overdrive).
Når du ringer ned for å bestille time, er ofte ventetiden litt for mange dager... 10-14 dager. Ringer du derimot samme dag, er du nesten sikret å få time, om du er tidlig i telefonkøen da...

Noe som kan bli bedre på selve legekontoret, er selve ventetiden. Hender ofte man sitter og venter 20-30min på å komme inn til timen sin, og det er ofte ganske mange folk på venterommet. Det er lyst og fint, men muligens en litt lytt!

KS sender gjerne en henvisning til spesialist om han føler det er behov for det, noe som er veldig betryggende.

Anbefaler denne legen på det sterkeste!

Virker fastlåst i "læreboka" og "normaler".

Kan anbefales som allmennpraktiserende lege ved vanlig kontroll og kjente problem -er da svært god på å lytte og vise forståelse. Men er opplevd som ubehagelig og lite forståelsesfull ved sykdomstilfeller utenfor det "normale".

Svært dyktig. Hyggelig. Anbefaler ham.

Han er profesjonell, men viser varme og omtanke for pasientene sine.
Svært god med barn. (Lege på helsestasjonen også.)
Ser på deg når du snakker, ikke på dataen. Lytter og spør.
Ved gynekologiske undersøkelser er han flink til å fortelle hva han skal gjøre, og hvorfor han må berøre det han må berøre, så jeg føler meg alltid trygg.
Han bruker nok tid, og forklarer ting helt forståelig.
Henviser videre hvis nødvendig.
Personalet på kontoret er også svært dyktige og serviceinnstilte. Både legesekretærene og de som tar blodprøver ol.