Ole Edvard Strand

Henrik Wergelands gate 4 4612 Kristiansand S
Tlf: 38 07 90 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Ole Edvard Strand er en av 83 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Ole Edvard Strand

Ole Edvard Strand er den beste legen jeg har hatt!

Mitt første inntrykk av Ole Edvard Strand som lege var veldig, veldig godt! Og jeg har bare blitt enda mer positiv til ham for hver gang jeg har vært hos ham. Jeg har hatt andre leger tidligere, men ikke vært fornøyd. Endelig fant jeg en lege jeg kan stole på og som tar meg på alvor, som har tid til meg og som lytter og hjelper meg. Jeg kan anbefale ham på det sterkeste!

Aldri tatt meg på alvor

Hvis jeg går til legen, går jeg fordi det er noe som plager meg. Jeg har nå hatt dr. Strand som lege i alle mine år, og begynner vel ikke før nå å skjønne hvor vanskelig alt er for denne mannen. Han skal ha en ting: han er en god lytter. Ut i fra det finner jeg ikke mye annet positivt å si. Jeg har hatt store problemer og slitt mye med akne i ansiktet, men blir enkelt og greit ikke tatt på alvor. Han sitter og hører på det jeg har å si, sier at ikke dette er hans fagfelt, men ønsker heller å la meg prøve ut et nytt medikament han var på kurs og fikk høre om i forrige uke enn å ta meg på alvor og sende meg videre. Dårlig oppfølgning, vanskelig å bli sendt til spesialist samtidig som at han er såpass ærlig (i negativ forstand) og sier "dette er ikke mitt fagfelt". Min førsteprioritet etter å ha hatt Ole som lege har nå vært at jeg vil ha noen som tar meg på alvor. Jeg er såpass sjeldent hos legen, at jeg vil bli hørt når jeg først er der. Det er ikke med tungt hjerte at jeg bytter, og kan avslutte dette lille sammendraget med å si at jeg IKKE anbefaler Ole Edvard Strand videre som lege dersom du vil bli tatt på alvor, bli hørt og få hjelp.

Ikke den beste

Har ikke hatt en god følelse hos denne legen. Føler at han ikke riktig gidder / har tid til å høre på deg, du får lite tid til å forklare problemet, han virker noe nedlatende. Vanskelig å få henvisning til spesialist. Føler ikke at man kommer noen vei.

En veldig dyktig lege

God tilstedeværelse, bred kunnskap om det man måtte lure på, og i tillegg en veldig imøtekommende og hyggelig person.

Kan forbedre seg i kommunikajson

Ved årlig helsesjekk stiller Ole aldri spørsmål som burde være naturlig baser på ens alder.
Bryr seg lite om "småting" som ikke anses som alvorlige lidelser. Det er litt synd fordi jeg tror at systemet er mer å klandre enn fastlegene selv.
Generelt vil jeg si at Ole sannsynligvis ikke på noen måte er dårligere enn andre leger da jeg har vært hos flere ved samme legesenter og ingen av de møter mine forventninger.
Min beskrivelse her vil være at genrelt sett ser jeg fastleger som systemvoktere mot tilgang til spesialtjenester og for lite på deres egne erfaringer.

Profesjonell og vennlig.

Hatt Strand i over tre år nå, han er en dyktig profesjonell som kan ta seg tid til deg om du trenger det. Henviste meg til spesialist pga behov, fort og til en som han følte passet meg. Om du er troverdig vil han også tro på deg. Legesenteret ligger sentralt i byen og har et bredt klientell, mine erfaringer er at det er mange belastede mennesker som kommer hit. Han stiller opp på møter på «ledige dager» i mot NAV eks, om det er behov. Han er en av de dyktigste jeg har hatt som lege, har opplevd at hans kollegaer også som jeg kun kan gi skryt til

Bob bob...

Hatt han som fastlege en god stund, og virker ikke veldig interessert. Inn og ut pa 5 min, like langt som da du kom dit, bare litt fattigere. Har gjentatte ganger tatt opp plager, som ikke blir mott med annet enn a se det ann eller spore inn pa noe annet. ikke god lytter, ingen losninger. Legevakten derimot gjorde meg bedre, og na har jeg byttet fastlege.

Vennlig og lydhør

Veldig hyggelig person, og fremstår som lydhør for dine problemstillinger. Han følger gjerne opp dine egne forslag hvis de virker fornuftige, og gir gjerne time utenfor vanlig åpningstid hvis du klarer å formidle at det haster.

En dyktig lege som følger deg opp

Jeg har vært pasient hos Ole i to år nå og er utrolig godt fornøyd. Han er lyttende og til stede under konsultasjonen. Følger opp med henvisninger og tar kontakt dersom jeg ikke har bestilt time som avtalt. Føler han har god til under konsultasjonen. Vennlig og profesjonell. Denne legen kan jeg sterkt anbefale.

Vennlig, men litt passiv

Min opplevelse, etter å ha vært pasient hos Ole Edvard Strand i nesten tre år ,er at han er en vennlig lege som tar seg forholdsvis god tid til deg. Men han hadde ikke kunnskap om de plagene jeg hadde. Jeg opplevde ham som passiv i forhold til å finne ut hvordan han kunne hjelpe meg. Han satte seg ikke inn i de symtomer jeg hadde og det virket som om han tok litt lett på det. Noe det ikke var grunn til.
Det var jeg som ved hver konsultasjon foreslo videre utredninger og som hadde forslag til hvor jeg kunne henvises videre (Dette fordi jeg hadde lest meg opp på de symptomer jeg hadde). At han forholdt seg så passiv til å tilegne seg kunnskap om symptomene og at det var jeg som dikterte veien videre svekket min tillit til ham.
Men jeg har stor tro på at han er en god lege for de som sliter med litt vanligere helseplager enn det jeg slet med.

Veldig FORNØYD

Er en av de beste og flinkeste legene jeg har hatt.
Han er flink til å lytte og komme med råd. Han sitter foran pasienten når de snakker sammen, og ikke bare foran pcen og trykker på tastene som mange andreleger gjør.
Denne legen kan jeg virkelig annbefale:)
Er innemellom noe vente tid på legekontoret for å komme inn til legen. uansett har han alltid tid til å høre på det en har å si, om det tar 5 min eller 15 min.
Dette er en lege jeg annbefaler. Virker som han er en populær lege, etter som jeg har hørt. hørt det er mange som er førnøyd med denne legen :)