Ole Edvard Strand

Autorisasjon (1984)

Sentrum Legesenter Kristiansand AS Telefonnummer38 07 90 0038 07 90 ...
Henrik Wergelands gate 4 4612 Kristiansand S
Ole Edvard Strand er en av 114 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Ole Edvard Strand

Aldri tatt meg på alvor

Hvis jeg går til legen, går jeg fordi det er noe som plager meg. Jeg har nå hatt dr. Strand som lege i alle mine år, og begynner vel ikke før nå å skjønne hvor vanskelig alt er for denne mannen. Han skal ha en ting: han er en god lytter. Ut i fra det finner jeg ikke mye annet positivt å si. Jeg har hatt store problemer og slitt mye med akne i ansiktet, men blir enkelt og greit ikke tatt på alvor. Han sitter og hører på det jeg har å si, sier at ikke dette er hans fagfelt, men ønsker heller å la meg prøve ut et nytt medikament han var på kurs og fikk høre om i forrige uke enn å ta meg på alvor og sende meg videre. Dårlig oppfølgning, vanskelig å bli sendt til spesialist samtidig som at han er såpass ærlig (i negativ forstand) og sier "dette er ikke mitt fagfelt". Min førsteprioritet etter å ha hatt Ole som lege har nå vært at jeg vil ha noen som tar meg på alvor. Jeg er såpass sjeldent hos legen, at jeg vil bli hørt når jeg først er der. Det er ikke med tungt hjerte at jeg bytter, og kan avslutte dette lille sammendraget med å si at jeg IKKE anbefaler Ole Edvard Strand videre som lege dersom du vil bli tatt på alvor, bli hørt og få hjelp.

Ikke den beste

Har ikke hatt en god følelse hos denne legen. Føler at han ikke riktig gidder / har tid til å høre på deg, du får lite tid til å forklare problemet, han virker noe nedlatende. Vanskelig å få henvisning til spesialist. Føler ikke at man kommer noen vei.

En veldig dyktig lege

God tilstedeværelse, bred kunnskap om det man måtte lure på, og i tillegg en veldig imøtekommende og hyggelig person.

Kan forbedre seg i kommunikajson

Ved årlig helsesjekk stiller Ole aldri spørsmål som burde være naturlig baser på ens alder.
Bryr seg lite om "småting" som ikke anses som alvorlige lidelser. Det er litt synd fordi jeg tror at systemet er mer å klandre enn fastlegene selv.
Generelt vil jeg si at Ole sannsynligvis ikke på noen måte er dårligere enn andre leger da jeg har vært hos flere ved samme legesenter og ingen av de møter mine forventninger.
Min beskrivelse her vil være at genrelt sett ser jeg fastleger som systemvoktere mot tilgang til spesialtjenester og for lite på deres egne erfaringer.

Profesjonell og vennlig.

Hatt Strand i over tre år nå, han er en dyktig profesjonell som kan ta seg tid til deg om du trenger det. Henviste meg til spesialist pga behov, fort og til en som han følte passet meg. Om du er troverdig vil han også tro på deg. Legesenteret ligger sentralt i byen og har et bredt klientell, mine erfaringer er at det er mange belastede mennesker som kommer hit. Han stiller opp på møter på «ledige dager» i mot NAV eks, om det er behov. Han er en av de dyktigste jeg har hatt som lege, har opplevd at hans kollegaer også som jeg kun kan gi skryt til