Solveig Anette Engevik Bekkelund

Autorisasjon (2014)

Solveig Anette Engevik Bekkelund er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Solveig Anette Engevik Bekkelund

Faglig dyktig og behjelpelig

Solveig er den beste legen jeg har hatt. Hun har et enormt faglig engasjement, men vet også når det er nødvendig med henvisninger. Samtidig, og minst like viktig, ser hun personen bak pasienten og bygger ekte tillit mellom lege og pasient.

Jeg er trygg på at jeg kan ta mine fysiske og psykiske plager til Solveig, og bli tatt seriøst, samt få den hjelpen jeg trenger.

Forståelsesfull og dyktig

Beste fastlegen jeg har hatt. Lytter og viser forståelse, lett å prate med. Som kronisk syk er det viktig med en lege som ser helheten og tar en på alvor. Hun følger med på epikriser fra andre behandlere og følger disse opp umiddelbart. Ærlig på ting hun ikke kan så mye om og henviser ved behov. Litt lang ventetid for å få timer, raskt svar på meldinger på Helsenorge.

Imøtekommende og forståelsesfull

Jeg har fått oppfølging av Solveig blant annet ifm. svangerskap. Hun har vist stor forståelse for diverse plager som medfølger en graviditet. Som gravid kan man få dårlig samvittighet overfor arbeidsgiver når det blir for tøft å stå i full jobb, og Solveig var veldig støttende rundt dette. God kommunikasjon i form av meldinger på helsenorge, selv om det kan ta litt tid før hun rekker å svare. Veldig pålitelig lege, kan absolutt anbefale henne.

En lege som bryr seg

Tar problemene dine på alvor og bryr seg om deg! Opplever å bli fulgt godt opp, både somatisk og psykisk.

God fastlege som bryr seg om sin pasient.

Hun tar seg tid til å lytte, og har empati med pasienten. Hun tar både sykdomstegn og meg seriøst. Av de få fastlegene jeg har hatt har hun vært den beste. Eneste lille minuset er at jeg, som har kronisk sykdom ikke kan settes opp på ny time når jeg har vært der, men blir bedt om å bestille time om 3-4 måneder.