Vedad Drace

Madlakrossn Legesenter Mann, 60 år

Autorisert1998
TilleggskompetansePetroleumslege
Ledige plasser 23 av 1700
Vil du bytte til denne fastlegen?

Madlakrossn Legesenter

Madlamarkveien 2 4041 Hafrsfjord
Vedad Drace er en av 106 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Vedad Drace

Beste legen

Vedad er en flink og hyggelig kar som gjør en utmerket jobb. Han er flink til å komme med gode råd som ikke automatisk inkluderer medisin og jeg for min del vil ikke bytte fastlege så lenge han vil ha meg som pasient :-)

Å være for effektiv i sin pasientbehandling.

Som jeg leser her inne er vedad en effektiv lege,og det fikk også jeg inntrykket av da jeg var innom til min legetime. Vedad er forøvrig ikke min vanlige fastlege.

På en annen side opplevde jeg også at jeg ikke ble hørt, mine spørsmål ble avfeid og ikke besvart, samt jeg følte en noen nedsettende tone under hele visitten. Det føltes som om han var mest opptatt av å få meg ut av kontoret enn å høre på hva jeg hadde si.

Jeg går sjeldent til fastlege. Nå var det tre år siden sist, har ingen sykdommer foreløpig, men er dog noe arvelig belastet for ymse sykdommer, og ønsker derfor å ta en liten "eu kontroll" når jeg er innom, samt å spørre om andre ting jeg undres over.

Etter timen følte jeg et behov for å gå direkte i skranken og be om en ny time hos en lege som ønsket å snakke og ikke minst lytte til pasientene sine. Bekymringer og undringer som kan virker som lite og ubetydelig for han, kan være ekstremt viktig for det individet det gjelder.

Så mitt råd til Vedad: lytt til pasientene dine, fortell at du forstår deres bekymringer og forklar hvorfor det skal gjøres noe, eventuelt hvorfor videre utredning ikke er nødvendig. Husk også at å gå til legen for mange kan være utfordrende, det er ikke alt det er like kjekt å fortelle om til et fremmed menneske og at enkelte vegrer seg for dette. Det er derfor spesielt viktig at man føler seg ivaretatt i denne situasjonen.

Ikke noe utenomsnakk

Vedad er en flink allmennlege som alltid har enten vært spot-on med diagnosen eller kvikk til å henvise hvis noe har krevet videre utredning. Svært fornøyd.

Ubrukelig fastlege

Legelisten.no oppfordrer gjerne til å inkludere:
* Hva som er bra
* Hva som kan bli bedre
* Konstruktiv kritikk

Da kan jeg si det som det er:

Ingenting er bra, han bagatelliserer min alvorlige diagnose basert på at han ikke kan noe om den, og gjør absolutt ingenting for meg.

Hva kan bli bedre, absolutt alt, jeg betaler heller flere tusen for privat-lege hvor jeg kan få den hjelpen jeg trenger.

Konstruktiv kritikk; Bytt yrke.

Rask og effektiv

Det er kort ventetid. Han lytter til det jeg har å si. Han gir de riktige medikamentene. Høflig og grei.