Vedad Drace

Madlamarkveien 2 4041 Hafrsfjord
Tlf: 51 59 95 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Vedad Drace er en av 109 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Vedad Drace

Dyktig lege med ærlige tilbakemeldinger

vi er flere i familien som har han som fastlege. alltid ærlige tilbakemeldinger ikke redd for å sende videre til ytterlige utredninger når dette er nødvendig. viser empati ,samtidig som han kan gi tilbakemeldinger som du vet er sanne ,men ubehagelige å høre.han er en av få som har respekt for andres tid, presis. anbefales på det sterkeste.

Beste legen

Vedad er en flink og hyggelig kar som gjør en utmerket jobb. Han er flink til å komme med gode råd som ikke automatisk inkluderer medisin og jeg for min del vil ikke bytte fastlege så lenge han vil ha meg som pasient :-)

Å være for effektiv i sin pasientbehandling.

Som jeg leser her inne er vedad en effektiv lege,og det fikk også jeg inntrykket av da jeg var innom til min legetime. Vedad er forøvrig ikke min vanlige fastlege.

På en annen side opplevde jeg også at jeg ikke ble hørt, mine spørsmål ble avfeid og ikke besvart, samt jeg følte en noen nedsettende tone under hele visitten. Det føltes som om han var mest opptatt av å få meg ut av kontoret enn å høre på hva jeg hadde si.

Jeg går sjeldent til fastlege. Nå var det tre år siden sist, har ingen sykdommer foreløpig, men er dog noe arvelig belastet for ymse sykdommer, og ønsker derfor å ta en liten "eu kontroll" når jeg er innom, samt å spørre om andre ting jeg undres over.

Etter timen følte jeg et behov for å gå direkte i skranken og be om en ny time hos en lege som ønsket å snakke og ikke minst lytte til pasientene sine. Bekymringer og undringer som kan virker som lite og ubetydelig for han, kan være ekstremt viktig for det individet det gjelder.

Så mitt råd til Vedad: lytt til pasientene dine, fortell at du forstår deres bekymringer og forklar hvorfor det skal gjøres noe, eventuelt hvorfor videre utredning ikke er nødvendig. Husk også at å gå til legen for mange kan være utfordrende, det er ikke alt det er like kjekt å fortelle om til et fremmed menneske og at enkelte vegrer seg for dette. Det er derfor spesielt viktig at man føler seg ivaretatt i denne situasjonen.

Ikke noe utenomsnakk

Vedad er en flink allmennlege som alltid har enten vært spot-on med diagnosen eller kvikk til å henvise hvis noe har krevet videre utredning. Svært fornøyd.

Ubrukelig fastlege

Legelisten.no oppfordrer gjerne til å inkludere:
* Hva som er bra
* Hva som kan bli bedre
* Konstruktiv kritikk

Da kan jeg si det som det er:

Ingenting er bra, han bagatelliserer min alvorlige diagnose basert på at han ikke kan noe om den, og gjør absolutt ingenting for meg.

Hva kan bli bedre, absolutt alt, jeg betaler heller flere tusen for privat-lege hvor jeg kan få den hjelpen jeg trenger.

Konstruktiv kritikk; Bytt yrke.

Rask og effektiv

Det er kort ventetid. Han lytter til det jeg har å si. Han gir de riktige medikamentene. Høflig og grei.

dårligste legen jeg har noen gang truffet..

jeg har snart vært sykemeldt i ett år.
jeg kom i dag 30.06.15 for å fornye min sykemeldig.
min fastlege har ferie så det var ikke opp til meg hvilken lege jeg fikk time hos.
en god lege skal ikke stresse pasientene sine som allerede har det veldig tøft vær dag pga sykdommen min som er cis, første stadiet til ms.

Vedad Drace tror forde noen ser friske ut så må de jo klare å gå på jobb. han forstod ikke min situasjon i det hele tatt, å valgte heller å lage mye stress for meg.

Veldig grunndig

De siste tre besøk har Dr Drace diagnostisert riktig på prikken og medikamentene har hjulpet innen få dager

Uhøflig, uprofesjonell

Jeg har en psykisk lidelse og har flere ganger gått gråtende fra kontoret pga kommentarer som " det å være psykisk syk, er ingen unnskyldning for å ikke jobbe," selv om jeg ikke var der for å få sykemelding.
Han kom ofte med lignende nedlatende kommentarer.

Jeg la på meg fem kg pga medisiner ( jeg var fremdeles innenfor normalvekt for min høyde) Vedad hang seg veldig opp i dette og det overskygget ofte temaet for konsultasjonene. Jeg begynte etterhvert å føle meg overvektig og mindre attraktiv.

Vedad var i overkant opptatt av at jeg måtte finne meg en mann og hadde mange forslag til hvordan jeg kunne gjøre dette, bl annet å gå ned i vekt. Jeg går til legen for å få hjelp med helserelaterte problemer, ikke for å få ubedte datingråd. Han nektet også å henvise meg til kvinnelig gynekolog, da han mente at en mannlig var bedre.

På den positive siden, holder Vedad tiden, så jeg slapp å sitte så lenge å grue meg til den respektløse behandlingen hans. Medarbeiderne på legekontoret var fantastiske!

Professional lege.

Har fått altid god behandling og legen brukte god tid til å lytte. Ble sendt videre hvis det er nødvendig. Anbefaler til alle.

Den beste lege jeg har hatt

Veldig god lege.

Har fått altid god behandling og ble sendt videre hvis det er nødvendig.

Rask og effektiv

Fikk innsatt implantat (prevensjon) samme dag uten forhåndsbestilling. Over forventning raskt, og kjente ingen smerte overhodet. Høflig profesjonell lege, og hyggelig personale i skranke. Kort ventetid. Fornøyd!

Meget pålitelig og dyktig

Vedad er en mann som alltid lytter og sier det han mener. Han er effektiv og omgjengelig

Den verste fastlegen jeg har hatt

Uhøflig, bryr seg ingenting om sine pasienter, unngå han som fastlege.

Aldri igjen

Denne legen kommer jeg aldri til å gå til igjen! Egentlig hadde jeg ikke noe valg sist i og med at min faste lege var syk. Kom med et utbrudd i huden som viste seg som klumper.
Isteden for å bry seg om dette så begynte han å snakke om at jeg var overvektig, så jeg måtte slanke meg! Er en str 44/ 46.
Det var selvfølgelig menn som likte tjukke damer også! Han satt å sa at jeg var stygg å kunne ble mye finere. Dette såret meg MAX! Dette ble mitt siste møte med han og viss min lege ikke er på jobb å blir henvist til han så er jeg hjemme samme hvor gale der er.

Raskt, effektivt og nøyaktig

Dette er en lege som kan oppleves som veldig direkte og som ikke går rundt grøten. Han holder som regel alltid tiden og jeg har nesten aldri opplevd forsinkelser. Jeg har også alltid fått den rette behandlingen til tross for hans noe hastige tidseffektive arbeidsmetode. Jeg er fornøyd.

Sympatisk og ryddig

Jeg opplever legen som lyttende, forståelsesfull, og jeg blir tatt seriøst som pasient. Han er også rask, effektiv, og god til å kommunisere.

Nei, nei og nei.

Aldri vært fornøyd med legen!
Fikk tildelt han siden jeg var liten, men da jeg ble eldre og forstod ting bedre, likte jeg han ikke. Lytter ikke og føler ingen forståelse.
Hadde atopisk eksem, men han ville ikke hjelpe meg. Mente at problemene mine ikke var alvorlig nok og bladde opp i fagbøker for å vise meg. Kan huske at han også bladde opp mye i bøkene når jeg spurte om ting. Etter at jeg skiftet lege, fikk jeg henvisning til lege med en gang! Dårlig, dårlig!

Lege

Kaller en spade for en spade. Her er det rett på sak! Og det er flott. Holder alltid tiden når du jeg har time, slipper å sitte og vente lenge på enterommet.

Doesn't speak English much

He seemed to be a nice doctor. Yet I had to change him since he didn't speak English much.