Tobias Pihl

Ingen på venteliste

Tobias Pihl er en av 27 fastleger i Horten

Siste vurderinger av Tobias Pihl

Imøtekommende lege

Har alltid blitt tatt godt imot av min lege Tobias Phil. Selv om man en dag ikke kommer inn til tiden er det ikke snakk om " å ta igjen" tiden på min time! God til å lytte og finne ut av mine utfordringer og problemer. Har sendt meg videre når det har vært behov for mer utredning. Finner de rette medisiner og ikke minnst være ærlig på kosthold og trening.
Kontoret er raske til å svare på telefon. Og blodprøver o.l går raskt og greit unna. Jeg føler meg alltid velkommen.

Han lyttet ikke til mine behov, men nærmest presset meg til å begynne med å ta antidepressive, enda jeg sa klart ifra om hvor dårlig erfaring jeg har ved bruk av det. Det fikk jeg null forståelse for. Jeg er heller ikke deprimert, så hvorfor skulle han presse meg til å ta antidepressive ?

Han burde lære seg å lytte til pasientens ønske og sette seg bedre inn i hva personen ber om og virkelig trenger for å få det bedre i hverdagen. Er ikke det en leges jobb?

Følte meg oversett og ikke forstått, kikket surt inn i skjermen da jeg kom med de små behovene jeg har for å kunne ha det greit i hverdagen.

Jeg måtte også vente en hel time før jeg kom inn til legetimen. Det har jeg aldri gjort på noen andre legekontor før. Sånt er ikke greit.

Han er sikkert flink med andre pasienter, men dessverre ikke med meg.

Å ha evnen til å lytte og å imøtekomme pasientens behov er for meg viktig hos en fastlege. Det opplevde jeg ikke på dette legekontoret.

Trygg og god til å lytte

Snill og forståelses full og tar det meste på alvor. God til og lytte og tar ting til seg. Tar god tid til pasienter.

Uerfaren og arrogant

Første møte var lite hyggelig. Han lyttet dårlig, og sammenlignet min lidelse med andre lidelser. Arrogant og tok ikke det som ble sagt seriøst.

Uerfaren.

Støtter manges uttalelse om litt uerfaren og dårlig på struktur og tidsplan. Alltid lang ventetid i forhold til avtalt time. Litt lurvete lokaliteter.