Kjell Ivar Glette

Tlf: 52 70 55 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Kjell Ivar Glette er en av 32 fastleger i Haugesund

Siste vurderinger av Kjell Ivar Glette

Flink lege

Jeg har bare positive opplevelser med Glette. Tar meg og mine sykdommer seriøst, henviser videre, ringer og konfererer med leger på sykehus, flink til å lytte. Bruker god tid når en kommer inn på kontoret hans - derav lang venting på venteværelset.

Får raskt svar på SMS, og alltid time samme dag om det haster med sykemelding osv.

Lang ventetid på venteværelset, opptil timer.
Helsesekretærene deler ikke ut smil, virker misfornøyd og sure.

Dårlig parkeringstilbud, så anbefales ikke dersom en er dårlig til beins, eller av andre grunner ikke klarer å gå langt.

Nedvergende

Utrolig at denne mannen kan ha legeautorisasjon i Norge! Min erfaring med han er at han har store hull i sin kompetanse. Han fremstår som lite kompetent faglig, noe som fører til store konsekvenser for meg. Han fremstår ikke bare dårlig faglig sett, empati, medmenneskelighet og evnen til å lytte er totalt fraværende. Jeg opplever også Glette som en svært egosentrisk og arrogant person. Jeg har heller aldri opplevd en person tilsynelatende så upåvirket og flat som han fremsto da jeg hadde han i tale, mangel på empati er totalt fraværende. Fokuset står i større grad på egen person enn på pasienten. Anbefaler ingen å ta denne legen!

En lege jeg ville unngått.

Min opplevelse av Glette er at han er en lege som er mest interessert i å snakke ( gjerne om seg selv) lite interessert i å hjelpe folk. Ved første inntrykk fremstår han som hyggelig og interessert . Men det endrer seg når en TRENGER legehjelp. Han bagatelliserer det en kommer med, en blir ikke tatt seriøst, selvgod
han er veldig treg med å videresende til spesialist. Dårlig lytter , Treg, lover men holder skjelden avtaler. Ydmykhet er totalt fraværende. Rett og slett en skandale. Hans manglende kompetanse sammen med manglende ydmykhet har fått store konsekvenser for meg. Jeg vil på det sterkeste råde folk å ikke bruke han. En skandale . Sure og tilsynelatende misfornøyd ansatte i resepsjonen . Altfor mange pasienter, dårlig eller ikke forberedt til timene i det hele tatt. Jeg vil bare sette et stort minus tegn foran Glette..,..,

Fornøyd med lege - lite hyggelig resepsjon

Måten jeg føler meg behandlet på i resepsjonen og når jeg ringer har gjort at jeg vurderer å skifte fastlege, selv om jeg føler meg godt ivaretatt av Glette... De smiler aldri, høres sure ut og beklager eller begrunner ikke hvis de avviser en forespørsel. Av og til føles det som om de lar deg vente, selv om det ikke er kø.

Hva med: "Beklager det kan vi ikke gjøre, fordi..." I stedet for "Nei, du må..." Punktum

Bare tre stjerner på grunn av resepsjonen. Tre stjerner på selve legekontoret på grunn av parkeringsforholdene. Inne er det et rent og hyggelig miljø (minus personale i resepsjonen).

Dr. Glette - her blir jeg ivaretatt

Javisst har Glette det travelt, men han tar seg tid til meg som pasient likevel. Er også svært godt fornøyd med service, og har det vært noe som hastet, så har jeg kommet til nokså kjapt. Liker meg hos Glette!

Bytter aldri!!!!

Glette har vært min fastlege i over 10 år og jeg bytter aldri! Han tar seg tid til pasientene sine og lytter og forklarer grundig. Dette fører nok ofte til at det blir mye ventetid, men heller det enn at du skal føle deg til bry.
Men savner hans gamle kontor med smilende skranke-personell!!! Surere skal du lete lenge etter...provoserende når det er det du må se på i timer på venterommet...
Syns ikke sms systemet fungere serlig bra heller, men
Glette ..fantastisk lege, rett og slett!

Vurdering

Lite forberedt til time
Alltid mye venting selv om bestilt time
Ser mest på skjerm under konsultasjon

Dyktig, men travel

Overskrift: Dyktig, men travel

Dr. Glette er en dyktig lege, som tar deg på alvor, og lytter til hva du har å si. Så det som har med legen og hans oppfølging er veldig bra. Du kommer også stort sett alltid til hos Dr. Glette, MEN du må vente, ventetiden er nok i snitt 50-60 min på å få komme inn. Synes også at noen av sykepleierne virker sure og ser på deg kun som en plage.

+++++
Dyktig
Lytter
Tar seg tid til deg
Du får nesten alltid time samme dag

------
Lang ventetid på venterommet
Dårlige parkeringsforhold
Vanskelig å få snakke med legen, alt går via sykepleier på kontor

Todelt lege

Jeg mener at Glette er todelt, grei i medvind, og arrogant og for lite ydmyk i motvind. Han tåler ikke å snakket til og tåler ikke kritikk. Blir fort veldig sur. Han har problemer med å se helheten av et menneske sin sykehistorie.
Så lang ventetid og kø at mange ikke vet om de er syke eller friske når det blir deres tid. Fastlegeordningen fungerer ikke. Problemer med å få timer.

Kan virke litt fjern og distre`

Hyggelig lege, men altfor lang ventetid på venterommet. Kan ha time kl 10.00, så kommer jeg ikke inn før sånn ca 11.15-11.30. Det er for dårlig. Det kan også ta 3-4 dager før man får svar på sms. Trodde det skulle gå fort,jeg. Det kan gå en tid før henvisning til spesialist blir sendt. Det føles litt ubehagelig. Men han er veldig snill og grei. Et lite hjertesukk: personalet i luken kan virke litt bistre. Smil litt mer. TV på venterommet hjelper på ventetiden, men virker masete når man er syk.

Kjempedyktig, men travel

Jeg har hatt Glette som fastlege for meg og mine barn i mange år, og har alltid hatt en kjempegod oppfølging når jeg har hatt behov for det. I en tung periode ringte Glette selv til meg ved flere anledninger for å høre hvordan det gikk, og hadde alltid tid til en konsultasjon.

Glette er godt oppdatert og bryr seg skikkelig om sine pasienter. Det er ofte lang ventetid, og det går gjerne 1 time etter at du hadde time før du kommer inn, men det skyldes ofte at han har tatt inn hastetilfeller innimellom andre pasienter.

De gangene vi har hatt behov for henvisning til andre spesialister har han gjort dette uten å nøle. Veldig godt fornøyd med Glette :-)

Veldig opptatt lege

Glette er en lege med altfor mange pasienter og derav altfor lang ventetid, både på time og i venterommet. De fleste dager blir han nødt til å holde åpent 2-3 timer etter at kontoret skulle vert stengt. Han er lite imøtekommende og vanskelig å kommunisere med. I resepsjonen føler man seg ofte som en belastning for personalet. Ble annbefalt av spesialist å bytte fastlege da jeg sjeldent ble tatt seriøst med mine plager.

Har byttet

Hadde Glette som fastlege i mange år og hadde til å begynne med et godt inntrykk, med unntak av enormt lang ventetid både for å få time og på venterommet. Etterhvert måtte jeg oppsøke fastlegen oftere pga en skade, og etter kort tid ble jeg da så dårlig behandlet at jeg byttet fastlege. Henvisning til spesialister satt langt inne, og jeg opplevde store utfordringer med å bli tatt på alvor, selv etter at en spesialist jeg henvendte meg til på eget initiativ og for egen regning sendte ham et langt brev hvor det ble redegjort for utfordringene mine. Jeg ble rett og slett tråkket på og gjort narr av, og etter siste time (som var dråpen og fikk meg til å bytte) var jeg så satt ut da jeg kom ut i bilen igjen etter timen at min ektefelle lurte på om jeg hadde fått beskjed om at jeg var alvorlig syk.

Dyktig

Flink lege, føler seg ivaretatt. Tar deg på alvor. Føler meg trygg under undersøkelser ol.
Kan være vanskelig å få tak i.
Kan føle du er en belastning for personalet i skranken, selv om det som oftest går år i mellom du kontakter legen. Personalet på han tidligere kontor var mer imøtekommende.

Dyktig, og litt travel

Jeg har et svært godt inntrykk av Dr Glette, får alltid komme til på dagen dersom det er noe alvorlig, legen er faglig sterk, og jeg føler meg godt ivaretatt.

Hvis jeg skal nevne noe negativt, er det at Dr Glette har mange pasienter, og dette gjør at det er noe ventetid ved ikke akutte henvendelser. Han booker også inn mange pasienter pr dag, så ventetiden på kontoret blir noe lang.