Kjell Ivar Glette

Haugesund legesenter

1986

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Kjell Ivar Glette er en av 34 fastleger i Haugesund

Siste vurderinger av Kjell Ivar Glette

Dyktig og trygg fastlege, men resepsjonen er et sant helvete

Har bare gode ting å si om Glette som fastlege, både når jeg kommer for småting eller har vært langtidssykemeldt.

Resepsjonistene derimot, har fått meg til å vurdere å bytte fastlege opp til flere ganger. De smiler alder, du føler deg som en belastning for dem, de er sure og snapper til deg på telefonen. Ja, enkelte av dem er direkte frekke.

Jeg er heller ikke imponert over vikarlegeordningen på kontoret.

Skulle jeg satt stjerner på Glette hadde det blitt full pott. Men pga resepsjonistene blir det bare to stjerner fra meg.

Veldig dyktig lege

Har hatt Glette som lege i over 16 år og har ingenting negativt å si om han. Han har fulgt meg gjennom 3 graviditeter. Alltid god oppfølging og henviser alltid om det skulle trengs.
Han er erfaren og dyktig i yrket sitt. Alltid et smil og tar seg god tid til pasientene, lytter og forstår. Jeg og barna går derfra fornøyd hver gang!

Lite forberedt til konsultasjon

Ber om tidlig time den gangen i året jeg er hos fastlegen, men opplever selv da og måtte vente opptil en time før audiens. Har også opplevd å ha time 0800 og legen kommer på sykkel et kvarter senere. Lite respekt for andres tid, ser ikke ut til å prøve å overholde timebestillinger tidspunktene, det er jo arbeid vi andre også har som må passes. Når en da endelig slipper inn, så sitter han stort sett og leser på skjermen . Hans faglige dyktighet er vanskelig å uttale seg om da det stort sett handler om blodtrykk og kolesterol, men lite sjekking om dosering er rett fra år til år. Resepsjonen er et kapittel for seg, som andre tilbakemeldere synes også jeg at det er lite vennlighet og hjelpsomhet, opplever også å få nebbete svar da jeg ikke fikk kortbetalinger til å fungere, anbefaler smilekurs eller finn noe annet arbeid enn å ha med pasienter å gjøre.

Flink lege

Jeg har bare positive opplevelser med Glette. Tar meg og mine sykdommer seriøst, henviser videre, ringer og konfererer med leger på sykehus, flink til å lytte. Bruker god tid når en kommer inn på kontoret hans - derav lang venting på venteværelset.

Får raskt svar på SMS, og alltid time samme dag om det haster med sykemelding osv.

Lang ventetid på venteværelset, opptil timer.
Helsesekretærene deler ikke ut smil, virker misfornøyd og sure.

Dårlig parkeringstilbud, så anbefales ikke dersom en er dårlig til beins, eller av andre grunner ikke klarer å gå langt.

Nedvergende

Utrolig at denne mannen kan ha legeautorisasjon i Norge! Min erfaring med han er at han har store hull i sin kompetanse. Han fremstår som lite kompetent faglig, noe som fører til store konsekvenser for meg. Han fremstår ikke bare dårlig faglig sett, empati, medmenneskelighet og evnen til å lytte er totalt fraværende. Jeg opplever også Glette som en svært egosentrisk og arrogant person. Jeg har heller aldri opplevd en person tilsynelatende så upåvirket og flat som han fremsto da jeg hadde han i tale, mangel på empati er totalt fraværende. Fokuset står i større grad på egen person enn på pasienten. Anbefaler ingen å ta denne legen!