Bjarte Ås Harbo

Autorisasjon (1995)

Bjarte Ås Harbo er en av 13 fastleger i Gjesdal

Siste vurderinger av Bjarte Ås Harbo

Anbefaler denne legen!

Jeg har vært borti mange leger, og har enda ikke funnet noen like god som Bjarte Harbo. Han ser meg, lytter til det jeg sier og jeg synes han kommer med gode løsninger. Jeg synes også han er ydmyk nok til å si fra hvis han er usikker. Sender da henvisning videre. Jeg har bare gode erfaringer.

Han er ikke en god lege

Jeg har vært så uheldig å ha denne mannen som fastlege i flere år. Har dessverre ikke hatt tid til å sette meg inn i hvordan en bytter fastlege. Det skal jeg snart gjøre. Jeg håpte han skulle flytte, eller miste stilingen, men det ser beklageligvis ut til at han ikke komme til å forsvinne av seg selv.

Mannen er konsekvent sen. Jeg har sittet på venterommet i opp til 10-30 minutter omtrentlig hver eneste gang jeg har vært på legesenteret.

Han trenerte gjennom et helt år behandling for noe jeg fikk ordnet etter ett eneste møte med en privatlege. Og fornyelser av resepter er alltid veldig vanskelig å få gjennomført med denne mannen. Vet ikke om han gjørs på, eller om han bare er litt ufokusert.

Og i stedet for å gjennomføre tester som kunne være heldige, forteller han om hvordan han anser seg som en bremsekloss mellom pasienter og spesialister, fordi han vil spare storsamfunnet penger. Virkelig, det er det han sier (med litt flere ord).

Og av en eller anen grunn ønsker mannen ta en masse blodprøver. Og han greier aldri gi en faglig begrunnelse for hvorfor han trenger dette.

Jeg kommer til å bli fornøyd når jeg får byttet bort denne legen.

Veldig bra lege

Er veldig fornøyd, lytter , er effektiv. Har en respektfull og lett tone i komunikkasjonen

Emaptisk

Forstår ikke den andre kritikken her, da jeg kun har positive erfaringer!

Endte opp med å bytte lege

Følte ikke jeg ble hørt og ikke tatt hensyn til det jeg kom med til legen. Endte opp med å bytte fastlege etter det besøket.