Anne Grete Rugland Husebye

Tlf: 51 70 74 70 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Anne Grete Rugland Husebye er en av 59 fastleger i Sandnes

Siste vurderinger av Anne Grete Rugland Husebye

Dyktig lege

Dyktig lege enkelt og greit! Er meget forståelsesfull og evner å sette seg inn i pasientens situasjon.

Veldig fornøyd

Jeg har hatt Husebye som fastlege i nærmere 25 år, og selv om jeg har flyttet et stykke unna har jeg ikke vurdert å bytte.
Hun har alltid vært veldig forståelsesfull, og tatt seg tid til å høre på meg.
Jeg ble gravid som svært ung, og jeg opplevde det som trygt å ha henne som lege i den perioden hvor jeg var veldig usikker på situasjonen jeg var i.
Jeg har alltid fått hjelp når jeg har vært hos henne, og hun har tatt meg på alvor. Om hun ikke kan hjelpe selv, er hun flink til å henvise videre.
Sykemelding har heller aldri vært noe problem når det har vært nødvendig, selv om hun er opptatt av at man jobber det evnen tilsier man klarer.

Det jeg derimot ikke er like fornøyd med er resepsjonen. Det er ofte problemer med sentralbordet, og vanskelig å komme i kontakt med dem. Ventetiden er ofte svært lang, og når telefonen blir besvart har jeg noen ganger følt de som svarer er litt "sure". Dette har bedret seg den senere tid.

Ikke fornøyd

Har hatt Husebye som lege siden 2008 og har endelig byttet lege. Det eneste positive jeg har opplevd er at jeg fikk fjernet mandlene mine når jeg byttet til henne. Jeg føler meg ikke hørt og jeg gruer meg nesten til å kontakte henne. Jeg har forsøkt flere ganger å finne ut hvilken type mat jeg ikke tåler, og nå siste gang fikk jeg bare ett ark over mat jeg burde holde meg borte fra. ingen blodprøve eller undersøkelse. Jeg har problemer med tarmene, men hun har aldri tatt noe videre. Jeg måtte nesten tvinge henne til å skrive ut sykemelding for en dag når jeg hadde hjernerystelse og ikke skulle se på TV eller pc-skjerm, og jeg jobber på kontor. Jeg setter pris på en "streng" lege som ikke sykemelder folk her og der, men når jeg først ringer legen så er det ikke uten grunn.

Veldig flink!!

Bra tilnærming til problemer, ser etter løsninger og finner ut hva som er feil. Er i tillegg utrolig hyggelig :-)

God og tillitsvekkende

Jeg er superfornøyd med legen min.
Har hatt henne som lege i over 20 år, med unntak for perioder da hun har hatt permisjoner.
Har aldri vurdert å bytte fastlege, noe som tilsier at jeg er fornøyd ikke bare i ord men også i praksis.

En veldig god lege

Anne Grete Husebye er en hyggelig og flink lege. Hun er flink til å lytte og følger godt opp pasienten.

Svært fornøyd !!

Har hatt mange leger gjennom tiden, men i over 10 år har jeg nå hatt Husebye. Det har vært utelukkende positivt, jeg får alltid god hjelp og forståelse. Av og til trenger vi å få klar beskjed om forhold vi kanskje selv må gjøre noe med, og det gjør hun på en fin og konstruktiv måte. Rask å henvise om det er noe det trengs annen ekspertise til.Har stor tillit til henne og setter pris på å ha en slik fastlege!

Ikke en lege for meg

Hun er sikkert en bra lege, men hun er ikke en "people person". Jeg misstrivdes hos Husebye, følte ikke hun brydde seg og at hun ikke prøvde å finne ut hva som var galt. Hadde også en vorte jeg ville fjerne en gang som jeg ikke fikk fjernet selv med midler fra apoteket å da sa hun bare at nei det var det ingenting hun kunne gjøre med. Det var på nippet til at jeg ikke ønsket å gå til legen selv jeg hadde behov for det. Jeg hadde verken behov for medikamenter eller sykemelding som jeg ser andre skriver her, følte bare hun var litt kald mot meg, og at det virket som om hun ville ha meg ut av kontoret før jeg fikk satt meg ned men som sagt, hun er sikkert en bra lege sån profesjonellt sett. Jeg endte opp med å bytte lege å er veldig fornøyd, fikk den hjelpen jeg ikke fikk av Husebye å angrer ikke et sekund på at jeg byttet lege, selv om det betyr en litt lengre kjøretur.

Veldig flott menneske

Anne Grete er en kjempe god lege og jeg skjønner ikke hvorfor hun har fått så mye kritikk. Det har nok ikke noe med henne og gjøre. Jeg er veldig fornøyd med hjelpen hun har gitt meg, og hun følger meg tett opp! Jeg har hatt mye i det siste, (sprukken blindtarm, spiseforstyrrelse kjevebetennelse osv.) og hver ga jeg kommer til legen har hun vært inne og lest på meg alt som har skjedd på sykehuset og sånn. For meg er hun en perfekt lege og jeg hadde blitt lei meg og jeg måtte bytte henne ut!

Godt fornøyd

Mine erfaringer med Husebye er utelukkende gode. Hun er rask og effektiv (er man veldig pratesyk selv så kan man kanskje oppleve at hun er litt FOR rask, men passer meg ypperlig) og tar meg og mine spørsmål på alvor, uten å krisemaksimere eller trekke forhastede konklusjoner. Skriver ikke ut sykemeldinger i tid og utid, noe jeg også liker. Prøv andre tiltak først, å være borte fra jobb er ikke alltid løsningen. Har også mine 3 barn hos henne, og føler hun hilser fint på barna og snakker bra med dem.
Syns hun kan mye om mange ting, og er det noe hun ikke kan alt om så er hun ydmyk om det og slår opp det hun trenger å finne ut.

Vurdere å bytte

Du bør helst ha en synlig sykdom hvis du skal besøke Huseby, skulle du lide av angst, utbrenthet, eller andre ikke psykiske plager så får du null hjelp. Du vil ikke få medikamenter, sykemelding i en overgangs fase for å bli frisk.

Kunne godt hatt henne som fastlege om jeg måtte bytte...

Jeg har prøvd å gå til denne legen et par-tre ganger ifm. at min fastlege har vært borte. Jeg opplevde at hun tok meg veldig på alvor, var hyggelig og gav meg den tid og behandling jeg trengte der og da.
Har intet negativt å si på de legebesøkene.

Jeg er fornøyd med min fastlege, men skulle jeg måtte bytte, hadde jeg ikke hatt noe i mot å få henne til fastlege.

ene god lege

Hun er flink til å lytte til pasienten og følger deg opp på en god måte

Grusom

Anne Grete Husebye er en ufølsom og dårlig lege, jeg føler hun kan lite om faget sitt, og engasjerer seg lite når det kommer til pasientene sine. Hver gang jeg spør om ulike ting som jeg er usikker ang kroppen min på sier hun det er kun psykisk og at jeg ikke bør bekymre meg det ettersom jeg er så ung. Jeg har opp til flere ganger gått grinende hjem fra luralegesenter pga jeg ikke har blitt hørt av Husebye. Å bli kjeftet på fordi du føler noe er galt med kroppen din er ikke kjekt .. Jeg har endelig skiftet fastlege og legesenter og endelig blir jeg hørt!

Hører generelt lite etter hva du mener kan være galt

Skriver i liten grad ut medikamenter som smertestillende eller sovetabeletter, har i liten grad forståelse for at noen ikke får sove eller har det vondt når ikke hun har det, tror det heter medlidenhet :) skriver ikke ut medikamenter sånn uten videre. Er ikke flink til å finne ut hva som feiler deg. Ellers så er hun hyggelig å snakke med.

Men trenger du sove tabeletter eller smertestillende hvorfor ikke skrive ut en resept på dette?

Blir ikke hørt

Jeg føler at jeg ikke blir hørt av henne, jeg får helle ikke henvisning til spesialist.

Lite engasjert

Sjekker generelt lite opp hva som er årsaken
Til at du er syk. Har veldig dårlig tid til pasienten, virker som
Hun bryr seg veldig lite, spør lite, du må sikkert være nær døden for å få sykemelding.

På meg så virker det som hun kan lite om faget sitt

Vanskelig og til tider nedlatene

Har ikke blitt hørt. Har fortalt problemet til henne men hun har ikke hatt forståelse.
Hun har også en del feil i journal som hun ikke har rettet opp.
Har vært utrolig vanskelig med henvisning til spesialist om jeg har spurt henne.
(Måtte ringe spesialist og forklare at hun ikke ville gi henvisning, så gå til henne for å si at hun kunne evnt. ta kontakt med spesialist hvis hun ikke ønsket å henvise)

Hun har blitt bedre siste året, men for sent... Jeg ble helt utslitt og i dag ikke orket å gå videre til andre leger....med de konsekvenser det har hatt for meg...