Hege Høivik

Autorisasjon (1991)

Holmen Legesenter Telefonnummer959 09 060959 09 0 ...
Nedre Holmegate 30 4006 Stavanger
Hege Høivik er en av 128 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Hege Høivik

helt fantastikk forhold til hele familien!

Familien har gått til henne i nesten 20 år og alle har vært kjempe fornøyd. Hun bryr seg, tar seg tid til å finne ut hva problemet er og hun lytter. En veldig dyktig lege!

Bra lege

Nå er dette den eneste fastlegen jeg har hatt men jeg føler hun sitter på god kunnskap og at jeg føler meg trygg og for meg er det det viktigste. Føler ofte det er dårlig tid mellom pasientene, men det er noe jeg anser som normalt med tanke på at det ikke bare er meg som skal dit. Prøv og få tid til alle, får alltid en plass på dagen om det skulle være noe, også når jeg møter opp uten avtalt time.

Føler meg skuffet

Venninnen min bruker denne legen og hun er veldig grei med henne, sier at hun bryr seg, jeg skiftet derfor og det har jeg angret på . Hun liker meg ikke, og det første hun gjorde var å ramse opp alle medisiner hun ikke ville skrive ut. Jeg var inne i en vanskelig livssituasjon og tenkte jeg skulle bytte for å få en lege som snakket litt mer , så fikk jeg en som ikke liker meg og ikke klarer å skjule det heller. Eller ikke prøver.Hun gjør det hun må, men ikke mer. Jeg har glemt noen konsultasjoner pga ble veldig trett av allergimedisin og en gang pga hodepine og de har jo tlf tid. Da skrev hun et strengt brev at jeg ikke var velkommen der på en stund, for den tiden kunne hun sant nok brukt på andre, skjønner at hun ble sur, men det virker på meg veldig uproffesjonelt. Jeg glemte tannlegen min også nettopp, men fikk ikke noe slikt brev da, kun en regning, Jeg får ikke skifte lege før i mai, og det blir nok bra for oss begge. Leger er mennesker de og , og før eller senere møter de mennesker de ikke liker som min fastlege har gjort, jeg er en av de hun ikke liker og det gjør vont, De i resepsjonen er greie.

Elendig pasientfokus

Hun avfeier det man sier, og følger ikke opp. man må mase på henne for å få henne til å bestille prøver, og sist jeg var hos henne snakket hun til meg på en veldig nedlatende måte, som om min kroniske sykdom er noe jeg har funnet opp selv. Denne legen er sikkert helt grei om det eneste man er der for er en forkjølelse. Men dra for all del ikke til henne om du ønsker en lege som er engasjert.

Vil ikke ta undersøkelse av kjønnsykdommer eller celleprøver

Da jeg ville ta celleprøve å testes for alle typer kjønnsykdommer mente hun at kun en urinprøve var nok. Hun uttalte noe som: "Nei det er så mye styr med det ande da må du liksom ta av deg buksa og legge deg på denne benke her.... og det vil du vel ikke?!?" Ei venninne av meg har opplevd lignede. Dette ser jeg som veldig uproffensjonelt og å ikke ta pasienter på alvor