Hege Høivik

Autorisasjon (1991)

Holmen Legesenter Telefonnummer959 09 060959 09 0 ...
Nedre Holmegate 30 4006 Stavanger
Hege Høivik er en av 130 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Hege Høivik

Hun er ok på småting, som forkjølelse, men når det gjelder å finne årsaken til dyptliggende sykdom så gir hun blaffen.

Hun er ikke interessert i hva pasienten har å si, hun lytter, men avviser alt som krever nøyere ettersyn. Hun behandler symptomer, ikke sykdommer.

Lyttende og og tar seg tid

Jeg har hatt Hege Høivik som lege i 20 år, og alltid vært fornøyd. Hun lytter på hva jeg har å si, er behagelig både som "samtalepartner" og når hun fortar undersøkelser, hun er blid og seriøs i en passe mix, og jeg føler alltid at hun tar seg tid selv om jeg skulle ta opp flere ting i løpet av en avtale. Hun virker omsorgsfull og dyktig, og jeg føler meg trygg med henne som fastlege.

En lyttende lege jeg stoler på!

Som fastlege til både meg selv og barna mine, er hun alltid imøtekommende og lyttende. Jeg opplever at hun tar oss på alvor, og ikke minst at hun har kunnskap og kompetanse.

Dårlig lytter

Legen lytter dårlig på pasienten, ofte dårlig tid. Prøver for det meste å få legetimen unnagjort, uten å ta hensyn til pasientens behov og ønsker. Pasienten får rett og slett ikke utnyttet timen til det fulle!

Dårlig opplevelse

Var overhodet ikke interessert når jeg skulle beskrive tilstanden min, hadde ikke lest journalen min på forhånd og var generelt uinteressert i meg. Følte meg rett og slett ikke tadd på alvor og som om jeg var helt dum.

Byttet fastlege med en gang jeg kom hjem.