Kristian Amundsen Østby

Autorisasjon (2009)

Kristian Amundsen Østby er en av 68 fastleger i Nordre Follo

Siste vurderinger av Kristian Amundsen Østby

Uheldig kombinasjon

Legen er dyktig på en rekke områder, og henviser ditt man trenger det. Han har også ofte god tid, og kan bruke den tiden pasienten føler en trenger. Dessverre er han bare delvis i jobb, som gjør at han kun kan fås tak i 2 dager i uken. Dette kan by på enkelte problemer, men har ingen ting med den generelle kvaliteten på kunnskapen hans.
Kan anbefales på det sterkeste, er også meget dyktig med barn, og barnesykdommer.

Lite samarbeidsvillig

Bestilte time med beskrivelse i henvendelsen om at jeg ønsket full blodmåling av testosteronnivåer, D-vitamin, jern, sink, alt mulig for å sjekke nåværende status og hva jeg skal supplere i dietten min for å få en bedre helse (som jeg allerede er ganske opptatt av).

Ankom timen, og fikk til svar at dette ikke er noe norsk helsevesen gjør eller bruker tid på, men at jeg måtte ta D-vitamintilskudd pga at alle nordmenn er i underskudd. Noe jeg allerede gjør.

Han var ivrig etter å spørre om jeg var deprimert, noe jeg ikke er.

Fikk inntrykk av at han er ute etter å skrive resepter på farmasi, i stedet for å faktisk høre etter hva behovet mitt var.

Om du er en person som er opptatt av å forebygge sykdom, med trening, kosthold og tilskudd hadde jeg styrt unna.

Hvis han ikke tar de målingene jeg ber om, kunne de bare ringt og sagt at jeg måtte gå et annet sted

Totalt uinteressert

Jeg var hos Amundsen Østby den gang han var delvis vikar for Birger Løvland. Min opplevelse var at han var totalt uinteressert, så knapt på meg, virket lite empatisk, egentlig liten hjelp å få, annet en resept jeg selv bad spesifikt om. Det fristet ikke til videre konsultasjoner for å si det sånn....

Kristian er drømme fastlegen

Han tar seg tid når du kommer, lytter, viser forståelse og hører på deg. Han kommer med forslag, viser til eksempler- og sender deg videre om det er noe han lurer på. 10/10 hver gang man er der. Forstår at man kan måtte vente litt før han er ledig, men har aldri måttet vente mer enn 10 minutter.

En dyktig og god lege

Tar seg god tid, faglig sterk og trygg. Opplever han hjelpsom og en god lytter. Kan absolutt anbefales.