Jarl Inge Melberg

Humana Sandvika AS (Bare fastlegene)

Autorisasjon (2004)

Jarl Inge Melberg er en av 119 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Jarl Inge Melberg

Uhøytidelig og realistisk !

Overskriften forteller hvordan jeg opplever min fastlege. Han er seg selv,spøkefull og trygg person. Jeg blir møtt slik jeg trenger. Han sløser ikke med tiden men bruker nok tid. Hva forventer folk når man får den hjelpen han kan bidra med. Ikke lett å gjøre alle til lags når man har så mange forskjellige pasienter. Super fastlege!

Dårlig opplevelse

Var nylig på min første konsultasjon hos min nye fastlege. Det ble en dårlig opplevelse, han var uengasjert og hadde respektløs humor.

Kjære pasient!
Det var dumt at du følte det slik. Jeg foreslår 2 løsninger på dette i prioritert rekkefølge:

Bestill deg en ny fysisk time så tar vi en prat rundt dette. De fleste ting kan løses ved dialog etter min erfaring. Timen er gratis for deg.

2. Skift fastlege.

Ha en fin dag!

Besvart av Jarl Inge Melberg

I trygge hender

Melberg har vært min fastlege i mange år. Denne uken høstet jeg gevinsten av å ha en handlekraftig lege. Rask analyse og handling medførte riktig og rask behandling av et dårlig hjerte. Melberg har bidratt til at jeg kan leve et normalt liv.
Hilsen
[navn fjernet av moderator]

Alle tiders familielege

Jeg og min familie med mann og 3 barn har brukt Melberg som fastlege siden 2010. Han har alltid ivaretatt oss på beste måte. Han har alltid vært imøtekommende og snill med barna mine som aldri har gruet seg til legetimer med ham. Personlig har han støttet meg gjennom en stor livskrise og gitt meg tilbake håpet og troen på meg selv i en vanskelig tid. Vi får alltid raskt time og bestiller det selv på nettet i Pasientsky. Jeg ble også veldig overrasket når jeg nylig var på en sjekk hos ham når jeg fikk tilsendt svar med kommentar digitalt samme kveld. Time fikk jeg også samme dag som jeg bestilte.
Han virker også å trives meget godt i jobben sin.

Uengasjert rutinejobbing

Jeg oppfatter Jarl Inge Melberg som en hyggelig person, men han virker ikke altfor opptatt av meg som pasient og det jeg har å si. Jeg tviler sterkt på at han oppdaterer seg ved å ta en liten kikk på journalen før eller under besøket. Uengasjert rutinejobbing! Har brukt ham i ca. et par års tid, og der stopper det. Derfor bytter jeg lege nå. Jeg ønsker meg en lege som tar seg tid og som tar meg på alvor, og en lege som jeg kan ha en meningsfylt dialog med om min helse.

Kjære pasient. Beklager at du føler det slik. Jeg gjør mitt ytterste for at pasienter skal føle seg imøtekommet, ivaretatt, hørt og tatt på alvor. Jeg gjør også mitt beste som fastlege for å være oppdatert både på nye faglige ting og også angående hver enkelt pasient. I en del tilfeller ønsker imidlertid noen pasienter at vi som fastleger skal tre ut av vårt fagfelt og også ta stilling til "medisinske" ting som ikke inngår i den klassiske medisinen. For enkelte vil slike artikler og informasjon kunne gi trygghet og egen forståelse. Vi som fastleger må imidlertid holde oss til vårt fagfelt, ta tak i roret, og også i enkelte tilfeller konfrontere pasienter med ting vi ikke har tro på vil være til noen hjelp for pasienten og dens helsesituasjon. I enkelte tilfeller snarere tvert i mot er vi nødt til å si at vi er overbeviste om at det enkelte pasienter ønsker og foreslår av behandling vil kunne forverre deres helsetilstand. Enkelte pasienter opplever dette dessverre som ubehagelig og synes det er tøft å venne seg til en annen formening om situasjonen, noe som er forståelig. Dette kan i enkelte tilfeller skape irritasjon hos enkelte pasienter. Vi må likevel som fastleger handle ut fra hva vi personlig synes er det beste for hver enkelt pasient i hvert enkelt tilfelle på et gitt tidspunkt. Jeg håper du som pasient har funnet den beste fastlegepartneren for deg og ønsker deg alt vel videre. Jeg tror uenighet kan gjøre oss begge sterkere i dette tilfellet.Takk for to fine år sett fra mitt ståsted.

Besvart av Jarl Inge Melberg