Jarl Inge Melberg

Autorisasjon (2004)

Jarl Inge Melberg er en av 128 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Jarl Inge Melberg

Alle tiders familielege

Jeg og min familie med mann og 3 barn har brukt Melberg som fastlege siden 2010. Han har alltid ivaretatt oss på beste måte. Han har alltid vært imøtekommende og snill med barna mine som aldri har gruet seg til legetimer med ham. Personlig har han støttet meg gjennom en stor livskrise og gitt meg tilbake håpet og troen på meg selv i en vanskelig tid. Vi får alltid raskt time og bestiller det selv på nettet i Pasientsky. Jeg ble også veldig overrasket når jeg nylig var på en sjekk hos ham når jeg fikk tilsendt svar med kommentar digitalt samme kveld. Time fikk jeg også samme dag som jeg bestilte.
Han virker også å trives meget godt i jobben sin.

Uengasjert rutinejobbing

Jeg oppfatter Jarl Inge Melberg som en hyggelig person, men han virker ikke altfor opptatt av meg som pasient og det jeg har å si. Jeg tviler sterkt på at han oppdaterer seg ved å ta en liten kikk på journalen før eller under besøket. Uengasjert rutinejobbing! Har brukt ham i ca. et par års tid, og der stopper det. Derfor bytter jeg lege nå. Jeg ønsker meg en lege som tar seg tid og som tar meg på alvor, og en lege som jeg kan ha en meningsfylt dialog med om min helse.

Kjære pasient. Beklager at du føler det slik. Jeg gjør mitt ytterste for at pasienter skal føle seg imøtekommet, ivaretatt, hørt og tatt på alvor. Jeg gjør også mitt beste som fastlege for å være oppdatert både på nye faglige ting og også angående hver enkelt pasient. I en del tilfeller ønsker imidlertid noen pasienter at vi som fastleger skal tre ut av vårt fagfelt og også ta stilling til "medisinske" ting som ikke inngår i den klassiske medisinen. For enkelte vil slike artikler og informasjon kunne gi trygghet og egen forståelse. Vi som fastleger må imidlertid holde oss til vårt fagfelt, ta tak i roret, og også i enkelte tilfeller konfrontere pasienter med ting vi ikke har tro på vil være til noen hjelp for pasienten og dens helsesituasjon. I enkelte tilfeller snarere tvert i mot er vi nødt til å si at vi er overbeviste om at det enkelte pasienter ønsker og foreslår av behandling vil kunne forverre deres helsetilstand. Enkelte pasienter opplever dette dessverre som ubehagelig og synes det er tøft å venne seg til en annen formening om situasjonen, noe som er forståelig. Dette kan i enkelte tilfeller skape irritasjon hos enkelte pasienter. Vi må likevel som fastleger handle ut fra hva vi personlig synes er det beste for hver enkelt pasient i hvert enkelt tilfelle på et gitt tidspunkt. Jeg håper du som pasient har funnet den beste fastlegepartneren for deg og ønsker deg alt vel videre. Jeg tror uenighet kan gjøre oss begge sterkere i dette tilfellet.Takk for to fine år sett fra mitt ståsted.

Besvart av Jarl Inge Melberg

Praktisk og interessert

Jeg oppfatter ham som en praktisk lege med solid kunnskap. Han gir klare tilbakemeldinger og beskjeder. Han lytter og virker å forstå veldig godt hva som er mitt problem og min bekymring. Han kommer alltid med praktisk gode råd som er lett å forstå og også å bruke i mitt hverdagslige liv. Det har ved flere anledninger vært til meget god hjelp. Han bruker mange ulike bilder og eksempler fra tidligere erfaringer, og virker å ha vært borte i det meste.
Den siste tiden har det ikke vært ventetid. Har fått time samme dag eller dagen etter på vanlige timer.
Han svarer også veldig raskt på e-konsultasjoner.
Anbefales.

Usympatisk!

Jeg hadde en akuttime hos han og jeg var veldig langt nede da jeg sliter med alvorlig depresjon. Etter møtet m han var jeg enda mer nedbrutt. Kald og usympatisk lege!

Kjære pasient! Det var leit å høre at du opplevde det slik. Jeg gjør mitt ytterste for at alle pasienter jeg møter skal føle seg ivaretatt på en god måte. Vi er 7 fastleger ved vårt legesenter og vi deler på øyeblikkelig hjelp-funksjonen i form av et rullerende system. Tiden avsatt til øyeblikkelig hjelp er for de fleste av oss kun halvparten av en ordinær time. Det kan ofte være svært stor pågang på disse timene og vi er derfor nødt til å prioritere tiden og hver enkelt problemstilling ekstra "strengt" på disse timene. Videre kan det være en del problemstillinger som har en høy hastegrad og derfor må tas inn også i tillegg til en fullt belagt liste den respektive dagen. Vi blir derfor også nødt til å hjelpe til med det aller nødvendigste på hver time. Når man kommer som deprimert blir det da som oftest å kartlegge situasjonens alvorlighetsgrad, ofte gi pasienten en sykemelding, gi korte råd om veien videre og videre behandling. Videre evt. en henvisning til psykolog eller psykiater. Vi ber som oftest pasienten bestille seg en oppfølgende time hos sin respektive fastlege hos oss da det oftest er nødvendig med relativt lang og kontinuerlig oppfølging og behandling også hos oss som fastleger ved en depresjon. Depresjoner har som oftest bygget seg opp over lang tid og krever likeledes relativt lang tid å behandle. Håper dette var oppklarende. Jeg ønsker deg alt vel og håper på en tosidig god opplevelse ved neste evt. møte

Besvart av Jarl Inge Melberg

Den beste legen jeg har vært borti!

Denne mannen får deg til å føle deg 100% ivaretatt, 100% verdifull, 100% sett, 100% respektert og ikke minst 100% trygg. Er veldig god på å lytte og vise empati. Han har alltid ett godt smil på lur. Eneste minuset er at du helst ikke vil gå derfra etter at du har kommet inn. Han fortjener alle de stjernene han kan få!