Morten Nygaard

Veavågen legesenter
Munkajordvegen 2 4276 Veavågen
Morten Nygaard er en av 26 fastleger i Karmøy

Siste vurderinger av Morten Nygaard

Stor faglig kunnskap, behagelig personlighet

Denne legen er en av de mest behagelige personene jeg har hatt med å gjøre.
Han tar alt på alvor og går inn for å undersøke nøye, og han sjekker opp i det han er usikker på. Til tross for at kontoret er veldig avsides i forhold til meg, og at han ikke har e-resept, så vil jeg ikke bytte til en annen lege for verken meg eller mine barn.

Jeg kan forstå hva noen mener med at noen av de på kontoret kan virke litt biske innimellom, men det er ikke mer enn hva et vennlig smil kan fikse.

Vi har alltid blitt behandlet med respekt og vi har blitt tatt alvorlig. Tommel opp for denne legen og hans ansatte.

Beste lege ever :-)

Dette er den beste legen jeg har hatt! Nå har jeg gått til ham i ca 15 år - og er alltid godt ivaretatt.
Han er tydelig, han lytter, han ser etter løsninger, han er serviceinnstilt. God øyenkontakt, møter meg med et smil og et velkommen.
Han har svært god fagkunnskap. Er det noe han er usikker på, sjekker han det opp og/eller sender meg videre til u.s.
Jeg kommer stort sett inn til avtalt tid - lite ventetid, noe som er et pluss ift andre legekontor jeg har opplevd tidligere. Samtidig må man jo som pasient ta høyde for akuttsituasjoner som gjør at man må vente litt ekstra. Men da får man beskjed om ventetid og en forklaring.
Personalet er alltid veldig serviceinnstilt og smilende. Kommer med en hyggelig kommentar og gjør hverdagen lysere.
Å komme fram på telefon går ikke alltid så raskt, men nå har man jo PasientSky, som gjør det enklere å bestille time bl.a.

Elendig behandling i resepsjon

Har hatt Morten i mange år og er meget fornøyd med han.
De damene i resepsjon gjør ikke jobben for å tilfredsstille pasientenes behov. Det tar flere uker for å få time og flere timer for at noen i det hele tatt tar telefonen. De er veldig lite service innstilt. Anbefaler å skifte i minste fall hun, der som bryr seg ikke om pasienter.

Tar deg på alvor og gir deg god tid.

Har hatt Nygaard som fastlege i flere år eg har ingenting og klage på der.øvrig personale på legekontoret hjelpsomme og vennlige

Forferdelig behandling i resepsjon

En litt tafatt lege, greit å være ved god helse slik at du orker å presse han til å sjekke ting, han er flink å sende videre.
Sier lite, mulig han tenker, kanskje ikke ?
Det verste er behandlingen fra resepsjonen, der er det null service-vennlighet, frekkhet er det nok av, her burde han rensket opp litt.
Har byttet bort denne legen grunnet resepsjonen, de gjør syke folk sykere, og virker direkte vonde i seg.
Det tar ca. 1 måned å få time, vil du ha time før må du tåle timelange telefonkøer med mange avbrudd, og mye frekkhet

Elendig kundevennlighet i resepsjon

Legen er ingenting å klage på, han er dyktig og vet hva han snakker om. det er verre med personalet som sitter i skranken! de tar ALDRI telefon å for å få legetime må du kanskje vente 1 måned. de er sure å lite behjelplige.. elendig!!

Tenkeren

Jeg flyttet til kommunen i fjor og måtte da bytte fastlege. Det positive er at han tar mange blodprøver for å prøve å finne ut hva som er galt og han videresendte meg til en spesialist da jeg yttrert ønske om det. For min del så tenker han for mye og sier for lite. Jeg kan ha problemer med å få frem akkurat hva det er som plager meg og da er jeg avhengig av en lege som spør og graver litt.
Minus at de ikke skriver ut e-resepter.

Helheten ødelegger for legen

En kjekk lege som tar pasienten på alvor. Han er reservert i språket, men han sitter på en utrolig kunnskap om faget sitt. Han har alltid ordnet opp for alle oss i familien.

Det andre rundt, slik som tilgjengelighet og de kontoransatte drar litt ned. Det er ofte lang ventetid, og av de to helsesekretærene så er det bare den ene som er hyggelig. Den andre er altfor bråkjekk og skarp, og hun virker til tider direkte frekk. Bedre lokaler eller at de flyttet til Vea.

Veldig treg saksbehandling

Dette er ikke min, men min eldre fars fastlege. At det skal ta til nå 9 måneder å returnere et skriv til Karmøy kommune sin hjelpemiddelsentral, er mer en jeg som pårørende kan fatte og forstå. Til tross for gjentatte purringer både fra oss pårørende og hjelpemiddelsentralen i kommunen, så er fortsatt ikke saken ferdigbehandlet av dr. Nygaard.

Flink ,og har tid

Skiftet til Nygaard da min lege snakket om å gå av,har barre positivt å si om han,veldig omsorgsfull,nøye ,har tid å lytte, tar min sykdom alvorlig,angrer ikke på valget av han nei,.....noe mindre fornøyd med den ene sekretæren.

Litt spesiell, men bra lege

Har gått til Dr. Nygaard i en god del år. En rolig lege, som lytter mer enn man kanskje får inntrykk av. Det har jeg lært under tiden. Virker å ha god faglig innsikt, og kan komme med nyttige råd. Man får den hjelp man trenger.
Telefontilgangen er blitt bedre, siden man nå har fått et kø-system, slik at man ikke blir brutt og må ringe på nytt og nytt.

Det er stor forskjell på de to helsesøstrene. Den ene er veldig hyggelig, mens den nyeste er litt skarp i tonen til tider.

Den beste lege eg har hatt.

Jeg har hatt mange leger opp igjennom endel år, men følte ingen lege kunne gi meg forståelse og tok ting på alvor. Jeg fikk da morten nygaard som fast lege etter eg bytta. Å han hjalp meg og forsto meg.. han tok meg på alvor. Jeg kunne aldri bytta han ut med noen. Sykepleiene er ikke særlig vennlige, virker så sure

ikke noe jeg gleder meg til

Tenker hver gang jeg blir syk at jeg må bytte lege . Det er ikke noe hyggelig å gå her. Føler hverken at man blir hørt eller at man får svar . Heller ikke tatt seriøst. Han har lite øyekontakt og hadde det ikke vært for at jeg snakket ville det være en konsultasjonstime uten ett ord. Men legesekretærene derimot er verdens hyggeligste

Eneste allmennlegen jeg har hatt

Det skal sant sies at jeg bare har hatt en allmennlege i voksen alder og ingen og sammeligne med. Jeg føler at jeg blir sett, hørt og tatt på alvor. Jeg må ikke sitte lenge og vente på lekekontoret og får som regel komme til avtalt tid. Det lengset jeg har måttet vente var ca 30 min. Og det tar ikke mange uker for å komme til time, men gjerne bare en uke el. Det kan være litt tungt å måtte stå for samtalen da det burde vore motsatt. Men jeg får svar hvis jeg spør.
Sekretærene er utrolig koselige, kompetente og imøtekommende og trekker opp hele sjappa.

Generelt Misfornøyd

Har gått til dr.Nygaard i 3 år og tenker etter hvert legebesøk at jeg må bytte før neste legebesøk. Har nå endelig byttet. Han er lite imøtekommende. Ser deg ikke i øynene. Og jeg har ved alle legebesøk måttet "åpnet" og stått for samtalen.
Han svarer nesten kun på spørsmål.

Da jeg skulle på 6 ukers kontroll etter fødsel virket han flau og lite villig til å undersøke.. Jeg følter jeg måtte stå for all pratingen for å få han til å bli mer avslappet. Hele seansen var skikkelig klein.

Han prater heller ikke med barnet mitt og henvender seg kun til meg når han skal gjøre rutineundersøkelse av ører og hals. Heldigvis er ikke mitt barn sjenert eller redd.

Anbefaler virkelig ikke denne fastlegen - spesielt ikke til kvinner under graviditet og etterpå.!

Et pluss er koslige og flinke legesekretærer og at du kommer raskt inn.

Fantastisk god lege!

Beste legen jeg har hatt. Hører, sjekker, lytter, tar prøver og sender deg til evt. spesialister om det skal være noe. Han er kanskje litt reservert dialog-messig, men får svar om man spør. Profesjonell, hyggelig og pålitelig lege! Kontordamene har derimot (dessverre) gitt meg et annet inntrykk. Det tar en EVIGHET å komme igjennom på tlf, og når man endelig kommer igjennom, blir man satt på vent og må dessverre sitte å høre på en fryktelig polyfonisk-ventesang. Virker ofte litt sure/grinete, men siden legen er så flink som han er, lar man det passere.

Flink og grei

En flink og ordentlig lege, og en grei kar som er behagelig å snakke med.

Er litt tilbakelent eller reservert i dialogformen, men man får som regel svar om man spør.

Tar deg på alvor og gir deg tid.

Ok lege, tålmodig, lyttende og reflekterende..
Liker ikke at kontordama kommer inn under konsultasjon uten forvarsel.
Dette er forstyrrende og respektløst overfor pasienten.
Bør bli lettere tilgjengelig på telefon.
Hva med sms eller e-postsystem for bestilling av time og utveksling av informasjon?

Pålitelig og flink

En lege som bryr seg og som gjør hva han kan for å hjelpe! Og hvis han ikke kan hjelpe deg selv så sender han deg videre til noen som kan! Han er heller ikke redd for å presse litt, både pasient og andre leger og han har hjulpet både meg og mine to barn til en bedre hverdag helsemessig sett.
Eneste minuset er tilgjengeligheten, er til tider håpløst å komme gjennom på tlf.