Espen Stangeland

Autorisasjon (2003)

Espen Stangeland er en av 130 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Espen Stangeland

Kjempegod lege

Jeg har hatt Dr. Espen Stangeland som min fastlege i mange år.
Han møter deg der du er i livet og er en lege man kan føle seg trygg hos og forstått hos, om det er smått eller stort.
Han er en dyktig lege, vennlig og tålmodig. Selv om man ikke har time, men blir sittende og vente på tur, så kommer man alltid inn til en lege som er der for deg. Selv om han egentlig har pause, har jeg fått komme inn uten å føle tidspress.
Han har vært en god lege for både meg og mitt barn. Vi er veldig fornøyd med legen vår.

Arrogant og lite interessert

Jeg flyttet fra en annen del av landet pga. studier og måtte få fastlege her i byen. Stangeland virket okei i begynnelsen og imøtekommende. Etter hvert ble det vanskelig å få kontakt med han. Når man ringte om morgenen for akutt time så fikk man beskjed om at han ikke var tilstede eller at man kunne få time om en dag eller to(!)
Når man endelig fikk time hos legen virket han arrogant,hadde dårlig tid og når man fortalte om symptomer man hadde trakk han på smilebåndet(?)
Han gav lite blikk kontakt, gjorde få undersøkelser og stilte spørsmål som opplevdes som at han ikke trodde på deg.
Enkelte ganger skrev han raskt ut en sykemelding og sendte deg på dør.
Han skrev feil på sykemeldinger og henvisninger og ble sur dersom jeg påpekte dette.
Jeg anbefaler ikke Stangeland som fastlege, han er lyttende og empatisk ovenfor sine pasienter.
Man føler seg ikke trodd av en som skal følge deg opp ifht. sykdom.
Styr unna.

Lat som de fleste

Eneste grunn til å gå til denne legen er for å få skrevet ut eventuelle resepter elle henvisninger til spesialister. Dessverre er det oftere regelen, og ikke unntaket at dagens allmenpraktiserende leger ikke gjør noen innsats for å undersøke sine pasienter. Pasienthåndboka på nett gjør denne jobben bedre - dessverre,

Highly skilled and an excellent listener

As a Briton in Norway, this is my second family doctor since my arrival in 1998. A few years ago, a misdiagnosis by a hospital doctor could have had very serious consequences. I asked Dr Espen Stangeland to write me an urgent referral to the Acute Department in Stavanger. No problem Paul, he said. That decision was a life changer for me. I was seen by a surgeon straightaway and had in-patient treatment, including surgery, that may have saved my life. Thank you Dr Stangeland.

Super oppfølging

Er LAR~pasient, og får eksepsjonell god oppfølging av dr.Stangeland. Han stiller opp på ansvarsgruppemøter, og har fast time en gang pr uke. Også flink mht henvisning til sykehus dersom det er nødvendig. Tar blodprøver og følger opp evnt mangler som oppdages. Blir tatt på alvor, og føler meg trygg. Anbefales.