Mats Stangeland

Autorisasjon (2006)

Mats Stangeland er en av 130 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Mats Stangeland

Dyktig og effektiv lege

Mats Stangeland er en flink og dyktig lege. Har alltid gjort en solid og god jobb. Problemet er alt rundt selve legene. Lokalene er fra 70-tallet og av den grunn er det veldig lytt mellom rommene. Man får heller ikke tak i legesenteret. Man kan ringe 15 til 20 ganger for å få tak i dem og når dem endelig tar telefonen legger dem av røret.

Om du er inne til undersøkelse og tar prøver ringer dem ikke for å gi svar på prøvene. Jeg føler også at de er veldig ofte på ferie. Jeg har nå byttet fastlege på grunn av vanskeligheter med å få tak i dem.

effektiv og flink

Glimrende fastlege. Ikke noe snikk snakk eller pjatt. Rett på sak, ærlig kommunikasjon og ekstremt effektiv. Tror aldri jeg har brukt mer enn 15 min. Er også dyktig. Han setter diagnose på barm f.eks som barnelegene på helsekontorene overser.

ok lege men usympatisk personale

Har et helt greit inntrykk av legen, men et meget dårlig inntryk av sykepleieren på laboratoriet der. Jeg har kommet gråtende inn for å ta blodprøve etter en spontanabort, uten å få så mye som et klapp på skulderen eller et trøstende ord, det kunne likegodt vært en robot som tok imot meg. Opplevde også å aldri komme igjennom på telefon, og måtte flere ganger gå ens ærend ned til kontoret bare for å få bestille time.

Forståelsesfull og god lege

Setter av god tid til pasienter, lytter, er ærlig når det er vanskelige problemstillinger, sier da at han må undersøke nærmere. Lett å få avtale, svært grei å kommunisere med, bruker ikke "legespråk".

God lege, men vanskelig å nå gjennom på telefon

Alltid vært meget fornøyd med legen. Oppmerksom, hjelpsom, dyktig og hyggelig.
Har valgt å beholde legen tiltross for lang kjøreavstand avstand.

Det som derimot trekker ned er at jeg aldri kommer igjennom på telefon! Er stort sett alltid opptattsignal. Ringer i gjennomsnitt 15-20 ganger før jeg når igjennom! Hadde vært fint med ventefunksjon på telefonen! De har også timebestilling på nett, som er fint, men burde vært et kommentarfelt for spesielle henvendelser!