Christian Veuskens

1997

Tilleggskompetanse

Sjømannslege

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Markedet Legesenter
Skåregata 92 - 4.etg- 5528 Haugesund
Tlf: 52 72 29 17 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Christian Veuskens er en av 32 fastleger i Haugesund

Siste vurderinger av Christian Veuskens

En fantastisk fastlege

Har vært min fastlege i noen år. Flink til å følge opp, bryr seg om pasienten og han er alltid presis. Får alltid rask time om nødvendig.

Ubrukelig til det meste

Denne legen er kjempe hvis man ikke er syk og bare trenger hjelp til å bli henvist og få tatt blodprøver.Da er han super:) men blir du syk; skift lege! Og har du ikke fysiske plager, men psykiske. Ikke bruk han! Han tror ikke det er et problem! Og du tror han lytter; det gjør han ikke. Det ser bare sånn ut!

Sikkert en kjempe go lege hvis du har skrubbsår

Super lege hvis det er snakk om små problemer, med kort ventetid. Men når det kom til plager som vært en plage over lengre tid så virker det som han bare skyver det vekk og gir opp. Trist når man må ty til legevakt og sykehus fordi han ikke vil ta imot

God lege

- Hyggelig og smilende å treffe på
- Kommer raskt til
- Flink når det gjelder øyeblikkelige diagnoser ol.
- Tar prøver og sender henvisning til spesialist
- Gir lettere opp når det kommer til kronisk sykdom eller plager som ikke/ vanskelig kan påvises.
- Kanskje litt for vennskapelig i praten når man prøver å ta opp et problem som er vanskelig

Dyktig og vennlig

Christian Veuskens har vært min faste lege siden han hadde praksis på Avaldsnes, via Bleikemyr legesenter til han nå er på Markedet legesenter. Jeg har alltid følt meg godt ivaretatt og vært trygg på hans faglige vurderinger.
Svært positivt er hans respekt for pasientens tid. Jeg kan ikke huske å ha måttet vente lenger enn 10 minutter etter avtalt time. På det punktet har mange leger noe å lære. Han nøler heller ikke med å henvise videre til spesialist, dersom han føler det er nødvendig.
Jeg kan trygt anbefale ham som fastlege.

ansvarlig

Som de fleste skriver er han i godt humør, imøtekommende og ser deg som menneske. Kan til tider virke stresset og være svært rask ved enkelte beslutninger.

Ingen over-ingen ved siden.

Veldig imøtekommende.
Flink å lytte og flink å forklare.
Alltid smilende og ser virkelig pasienten.
Ingen ventetid.
Alltid en morsom kommentar på lur.
Faglig flink og henviser videre når det trengs.
Han har begge beina på jorda og møter oss på vårt nivå-ikke som en hoven legen...
Føler meg alltid hørt og sett og bra behandlet.
Beste legen som finnes.

saklig og dyktig

Dette er en lege som går saklig til verks.
Jeg hadde vært hos annen lege i 15 år og mitt problem skalerte i denne perioden uten annen behandling enn tabletter og kontroll hver 3. måned. I denne perioden hadde jeg også vært hos spesialist som ikke hadde reagert på mine symptomer. Spesialisten var kjent med den type diagnosen og hadde foretatt operasjoner kom det frem etter min operasjon.
Når jeg kom til Vauskens første gang hadde han fått min journal og hadde kritiske kommentarer vedrørende tidligere behandling og spørsmål rundt behandlingen.
Han hadde mistanke om diagnos og var rask til å henvise videre og følget godt opp underveis.
Etter en operasjon gikk forbruk av tabletter fra 11 pr dag til 0 pr dag. Og «problemet» er helt borte.

Han er kanskje ikke lett å få sykemelding hos men er sympatisk og flink. Det er det som teller.
Dessverre flyttet han så både min kone og jeg ble overført til han etterkommer. Han har nå flyttet igjen nærmere oss og vi håper å kunne få plass hos han igjen.
Han er en lege vi stoler på.

Ok allmennlege

God som allmennlege, meget flink ved feks fotballskader og lignende, men ikke noe mer. Tar deg ikke seriøst nok ved kronisk sykdom.

Meget oppegående

Min erfaring er at han tar pasientene på alvor. Lytter til det som er problemet og tar seg tid pasienten. Føler en blir tatt seriøst. Sender videre for utredning om det skulle være noe og er ikke av den typen lege som skal fikse alt selv.
Bare hatt gode opplevelser derfra. Oppfølgingen har vært formidabel. Vil anbefales på det sterkeste !!!

Dyktig lege

Jeg har hatt Veuskens som fastlege i snart 3 år. Opplever han som dyktig og at han tar seg god tid. Han setter seg alltid ned og ser på deg og forklarer deg grundig om saker. Han er alltid smilende og jeg liker den gode humoren hans.

Varierende opplevelser.

Hele familien har hatt Veuskens som fastlege i nærmere 15 år og har alltid hatt et veldig godt inntrykk som mange andre her gir uttrykk for. Han er lyttende, kjenner oss selv om det er lenge mellom hvert besøk, interressert, klar og tydelig i kommunikasjon, fin humor.

Men, og det er et STORT men, da jeg kom til et punkt i livet da jeg VIRKELIG trengte en lege som tok tak i mine problemer meldte han seg helt ut. Tok en masse prøver, fant ingenting og ga opp. Jeg måtte finne ut av hva mine plager kunne skyldes og presentere for han. Han lovte å skrive henvisning til videre undersøkelser på Haukeland men 3 uker senere hadde han ikke gjort noe... Jeg har midlertidig gått ned 20% i stillingen min og har brukt en masse egenmeldingsdager og ser at det hjelper men han kan ikke sykemelde selv om kona fikk 2 måneder sykemelding da hun mista jobben men var ellers helt frisk... Jeg går en del i skogen og nå når jeg tar meg en times tur i middels tempo er jeg helt ferdig og verker i hele kroppen i flere dager etterpå og legens anbefaling er å gå dobbelt så ofte, dobbelt så langt og dobbelt så fort. Må finne meg en annen lege fortere enn svint...

Respektløs og krenkende

Jeg traff denne legen som legevaktslege.
I løpet av et par minutter konkluderte han med at løsningen på mine mange luftveisinfeksjoner og derpå utmattethet måtte være å gå ned i stillingsprosent, og få min mann til å hjelpe til mer hjemme. For han "kunne jo ikke sykemelde meg for et helt år heller!".

Jeg nevnte aldri noe om min mann, ei heller hadde jeg sagt et ord om sykemelding. Å råde noen man ikke kjenner om å gå ned i stillingsprosent, når det eneste man vil er å bli frisk for å kunne jobbe, ja det slår meg faktisk som mannssjåvinistisk, respektløst og krenkende.

Ønsker ingen som ber om hjelp og forståelse en slik opplevelse.

Den beste lege jeg har hatt

Veuskens er lyttende, oppmerksom og faglig veldig sterk. Jeg har stor tillit til ham og føler virkelig at jeg har god kommunikasjon med legen. Legen har vært min lege i over 10 år. Jeg gir min beste anbefaling. Jeg savner imidlertid personalet på Avaldsnes Legesenter hvor Veuskens hadde legepraksis tidligere. De var prikken over i`en.

En dyktig, grundig og hyggelig lege

Christian Veuskens er en lege som klarer kunststykket å være både grundig, faglig sterk, lyttende OG hyggelig og blid. At det er minimalt med ventetid er også et pluss. Kan ikke annet enn å anbefale ham på det varmeste.

Fastlegen min

Han er den beste legen jeg har hatt.
Jeg har hatt Veuskens som fastlege i nærmere 10 år og kan komme med følgende uttalelse: Han undersøker grundig og lytter til hva du har å si. Er det noe han vil ha videre utredet, sender han deg til spesialist. Pga hans grundighet har det ved to anledninger blitt oppdaget lidelser som kunne blitt skjebnesvangre for meg. Greit å få time og det er viktig når du lurer på noe med helsa. Jeg vil anbefale han som den dyktige fagmannen han er. Min familie har også bare godt å si om han.
Kvinne xx år .

Anbefales på det sterkeste!

Denne legen har vært vår familie lege i ti år. Han er den dyktigste, mest sympatiske og omsorgsfulle legen en kan få. Kjenner overhode ikke igjen beskrivelsene nedenunder/nylig gitt. Han lytter, og henviser raskt videre om det er behov. Han anses som svært dyktig og kunnskapsrik, og jeg er glad det er han som har ansvar for vår helse. Alltid smilende og en munter kommentar! Og la meg presisere.......... aldri lang ventetid!!!!!!
Kvinne xx år.

ikke en lege jeg vil anbefale

En lege som virker kjempe kjekk når du møter han ,men den oppfatningen forsvant ganske fort.
Han har dårlig tid til deg,hører ikke ordentlig etter når du snakker.Men det verste er at han ikke følger opp prøver og undersøkelser.
Sammarbeider dårlig med spesialhelse tjenesten.

Fraværende

Virker for lite profesjonell til at jeg følte meg trygg. Fikk liksom aldri helt kontakt. Prøvde å snakke sakte og tydelig, beskrive symptomer og smerter, men uten særlig hell. Vet ikke om det skyldes språkbarrierer eller annet støy. Måtte skifte fastlege for å få ordentlig hjelp. Synd, for Veuskens har kortere ventetid og ligger geografisk nærmere. Faktorer som blir uvesentlige når det kommer til helse.

Værste legen eg har hatt

Hyggelig men Uempatisk, lytter men forstår ikkje pasienten sitt problem og setter seg ikkje inn i problemet og kan for lite om det. Engasjera seg ikkje i videre utredning eller hjelp. Tar lettest på problemet og melder seg litt ut. Innrømmer ikkje feilene sine heller og hjelper ikkje pasienten. Har måttet ty til legevakt og sjukehus for å få hjelp.