Christian Veuskens

Autorisasjon (1997)

Tilleggskompetanse

Sjømannslege

Markedet Legesenter Telefonnummer52 72 29 1752 72 29 ...
Skåregata 92 - 4. etg 5528 Haugesund
Christian Veuskens er en av 36 fastleger i Haugesund

Siste vurderinger av Christian Veuskens

Har vært min fastlege siden han først startet på Avaldsnes. Hyggelig og imøtekommende. Er alltid presis og bortimot ingen ventetid. Opplever dessverre alt for ofte å ikke føle meg tatt på alvor. Bekymringer kan lett bli bortforklart som normalt, som oftest med en historie om han selv eller noen i hans nære familie som har hatt dette over lenger tid uten at dette er noe å bekymre seg for. Synes det er trist å bli møtt med en slik opplevd bagatellisering av helseplager, spesielt når det gjelder barna.

Ikke en lege jeg kommer til å gå til igjen

Var hos han for hudbehandling ,skulle fjerne noen synlige blodkar og et stygt kvisearr. Smilende og hyggelig når jeg kommer inn.
Siden jeg aldri har tatt laserbehandling før så spurte jeg om behandlingen var vond, fikk til svar at det ikke var vond. Deler av behandlingen var vond noe jeg ga uttrykk for. Etter behandlingen var ferdig forteller han at han selv har tatt denne laserbehandlingen og at det er vondt. Så han løy til meg.
Så var det kvisearret dett måte tas over to dager ,måten det ble gjort på var å føre en nål inn i arret for å løsne det. Første gang gikk greit ikke noe vond. Men andre gang var det ganske så smertefullt. Da jeg ga uttrykk for at det var vondt fikk jeg beskjed om at jeg innbilte meg at det var vond,og spørmål om det neste jeg kom til å innbilte meg var at jeg var gravid?
Ble helt satt ut og målløs, aldri opplevd en så ubehagelig lege før.

Hyggelig, flink, forkjærlighet for «enkle» pasienter

Jeg og mine barn har hatt Veuskens som fastlege i omtrent 10-15 år, fra Avaldsnes til nå Markedet legesenter. Hyggelig, lettbeint og humoristisk. Har fått henvisninger til spesialister når det har vært nødvendig. Opplever at han foretrekker privatpraktiserende, og han har flere ganger uttalt seg direkte negativt om den offentlige spesialisthelsetjenesten. Opplever hans oppfatning som noe unyansert. I likhet med mange andre her opplever jeg at han foretrekker «enkle» pasienter, da helst med fysiologiske plager. Det har vært livssituasjoner der jeg opplever å ikke ha fått tilstrekkelig hjelp, men så har det gått bra allikevel.
Er klar over at han driver laserklinikk m.m. ved siden av, men personlig reagerer jeg negativt på å måtte sitte og se på en plakat om Restylane når jeg er der som pasient hos en fastlege. Hvilket signal sender det også til barn, unge og voksne også forsåvidt? Slik reklame bør være plassert annetsteds enn på fastlegekontoret.

En fantastisk fastlege

Har vært min fastlege i noen år. Flink til å følge opp, bryr seg om pasienten og han er alltid presis. Får alltid rask time om nødvendig.

Sikkert en kjempe go lege hvis du har skrubbsår

Super lege hvis det er snakk om små problemer, med kort ventetid. Men når det kom til plager som vært en plage over lengre tid så virker det som han bare skyver det vekk og gir opp. Trist når man må ty til legevakt og sykehus fordi han ikke vil ta imot