Markedet Legesenter

Skåregata 92 - 4.etg- 5528 Haugesund

Siste vurderinger av Markedet Legesenter

Hyggelig, flink, forkjærlighet for «enkle» pasienter

Lege: Christian Veuskens Skrevet

Jeg og mine barn har hatt Veuskens som fastlege i omtrent 10-15 år, fra Avaldsnes til nå Markedet legesenter. Hyggelig, lettbeint og humoristisk. Har fått henvisninger til spesialister når det har vært nødvendig. Opplever at han foretrekker privatpraktiserende, og han har flere ganger uttalt seg direkte negativt om den offentlige spesialisthelsetjenesten. Opplever hans oppfatning som noe unyansert. I likhet med mange andre her opplever jeg at han foretrekker «enkle» pasienter, da helst med fysiologiske plager. Det har vært livssituasjoner der jeg opplever å ikke ha fått tilstrekkelig hjelp, men så har det gått bra allikevel.
Er klar over at han driver laserklinikk m.m. ved siden av, men personlig reagerer jeg negativt på å måtte sitte og se på en plakat om Restylane når jeg er der som pasient hos en fastlege. Hvilket signal sender det også til barn, unge og voksne også forsåvidt? Slik reklame bør være plassert annetsteds enn på fastlegekontoret.

Tar deg på alvor

Lege: Solfrid Anette Anvedsen Skrevet

Følger deg tett opp. Har tid til å snakke å forklare deg.
Lytter til hva problemet er Har ringt meg privat.
Anbefales.

Hensynsfull og tillitsvekkende lege

Lege: Torleiv Kvalvik Skrevet

Har hatt Torleiv som fastlege så lenge jeg kan huske og har alltid opplevd å bli tatt seriøst. Har alltid blitt henvist til de spesialistene jeg ber om og Torleiv følger opp på en flott måte. Gjennom flere sykdomsperioder med blant annet kreft og andre mindre alvorlige sykdommer har jeg alltid mottatt god hjelp og oppfølging. Legen kan så og si alltid motta meg samme dag om man ringer tidlig og i verste fall dagen derpå. Om ikke Torleiv er tilgjengelig blir man kjapt tatt imot av de andre legene på kontoret samme dag. Personalt i resepsjonen og på labben er også hyggelige og imøtekommende og setter alltid nåla på første forsøk. Man blir også alltid tatt imot til korrekt tid, samt at undersøkelsene ikke tar i overkant lang tid. Torleiv tar seg alltid tid til å høre ut alle problemer og symptomer og setter raskt i gang med behandling.
Vil absolutt anbefale Torleiv Kvalvik!

Helt forferdelig!

Lege: Solfrid Anette Anvedsen Skrevet

Det finnes kun to ord for å beskrive denne fastlegen: Helt forferdelig. Hun avlyste en time og ba meg kontakte legevakten istedet. Ellers har jeg fått beskjed om at hun ikke vil ha meg på time og heller ikke kan fornye faste resepter. Har aldri opplevd lignende behandling tidligere.

Skuffet og frustrert

Lege: Sjur Erik Melkeråen Skrevet

Har vært pasient hos Melkeråen siden han begynte som fastlege. Opplever han som en uengasjert og ikke til stede. Dårlig til å følge opp pasienter, og komme med forslag på mulig diagnosering. Føler meg ikke tatt seriøst med mine plager. Hver gang jeg er der må jeg begynne å fortelle samme historie, da det virker som han ikke husker pasientene sine fra gang til gang. Vurderer nå å byte, da han i tillegg til alt dette sitter å gjesper under legetimen.