Eirik Viste

Autorisasjon (2008)

Byhaugen Legesenter Telefonnummer400 05 343400 05 3 ...
Randabergveien 45 4025 Stavanger
Eirik Viste er en av 130 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Eirik Viste

Trygg og sympatisk

Eirik er en lege som er interressert og lyttende. Han har gitt meg trygghet når jeg har vært hos ham med hodepine eller depresjon. Han lytter og foreslår og har alltid hatt rett. Både når det gjelder avventing med medisin når det ikke helt klart har vært nødvendig og også insistert på sykemelding når jeg har vært usikker om egen tilstand. Han gjennomskuer nok hypokondere og de som trenger godtepose med medisiner eller unødvendig sykemelding, fordi han går i dybden og sjekker grundig. Jeg føler meg godt tatt vare på.

Fornuftig og et godt medmenneske

Eirik er uten tvil den mest systematiske og fornuftige legen jeg har hatt som fastlege. Han har verktøy å bruke når det gjelder psykisk sykdom. Og han er heller ikke redd for å henvise videre ved utfordringer han ser på som for vanskelig å løse som fastlege. I tillegg er han et godt medmenneske og bryr seg og viser at han er der for deg. Eirik har betydd mye for min livssituasjon, og jeg er så glad for at mennesker som han er i helsevesenet. Stor takk til deg.

Grei nok

Har brukt han som vikar for min lege på samme legekontor. Han virket distansert og lite interessert i meg som pasient. Jeg ville aldri brukt han som min fastlege men han er nå vikar for min fastlege som er fantastisk.

Beste legen jeg har vært borti

Ser at det er mange som mener veldig mye om denne legen og Byhaugen legesenter.
Jeg har gått her siden de startet, og hatt flere ulike fastleger. Både på dette legesenteret og andre. Jeg og barna går ikke mye til legen, men får alltid hjelp når vi trenger det.

Eirik er god til å lytte, skriver ned punktvis det vi forklarer, og arbeider systematisk for å løse problemet. Han kontakter ekspertise hvis han vil ha hjelp til saker han som almennlege ikke har like høy kompetanse på.

Flere ganger har han tatt utfyllende tester, uten at vi har krevd det, bare for å utelukke andre sykdommer.

Han er også opptatt av å ikke starte behandling med medisiner hvis man kan bli frisk uten. Likevel har vi fått med oss medisiner hvis vi skal ut og reise og det er vanskelig å få fatt i medisiner. Dette syns jeg er en veldig bra holdning.

Dette er helt feil lege å velge hvis du vil ha en lege som ukritisk deler ut piller til deg og kaster sykemelding etter deg så snart du snart du føler deg litt skrant.
Han behandler deg realt og stiller også krav til deg som pasient.

(Og sekretærene gjør en kjempejobb! De er alltid imøtekommende og hyggelige. Vi har sluppet flere legekonsultasjoner etter gode råd fra dem. Eneste minuset er at det her, som på mange andre legekontor, kan være vanskelig å komme gjennom på telefon. SMS tjenesten har jeg ikke prøvd)

Åpen og imøtekommende

Åpen, imøtekommende, samt kunnskapsrik og evnen til å lytte.

Er veldig fornøyd med både min fastlege og de andre som jobber ved legesenteret.