Dag Rune Østhus

Legekontor Dr. Østhus
Kannikbakken 6 4005 Stavanger
Dag Rune Østhus er en av 109 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Dag Rune Østhus

Den beste legen jeg har hatt

Dag Rune er tolerant, oppmuntrende, motiverende og resultatorientert.
Jeg ser at noen nevner kommunikasjonsevner som et minus. Må gjøre oppmerksom på at en allmenpraktiserende leges oppgaver ikke omfatter samtaleterapi, men han henviser selvsagt til riktig instans.
Han har et skarpt fokus på sine oppgaver, noe som kommer pasientene til gode.

God, trygg og hjelpsom lege

Alltid imøtekommende, lytter og følger opp på det som trengs. Veldig fornøyd!
Resepsjonistene møter oss alltid med et stort smil, humor (ikke nødvendigvis alltid god), latter, kunnskap og trygghet. Går sjeldent derfra uten et smil om munnen.

Ok lege, sure resepsjonister

Dag Rune e forsåvidt helt grei. Han gjør det han skal, men han oppleves av og til som uinteressert i det man som pasient er der for å få hjelp med. Det store problemet er resepsjonistene som helt uten tvil kunne ha vunnet en premie for å være verdens sureste folk. Føler meg aldi velkommen, de gjør meg rett og slett skikkelig ukomfertabel, og jeg opplever dem ikke som serviceinnstilte i det hele tatt.

En uinteressert lege med dårlige kommunikasjonsevner

Konsultasjonene preges av hastverk, og det legen fremstår ganske uinteressert i å lytte til pasienten som sitter foran ham. Spør korte spørsmål som gir ja/nei svar. Utover dette er blikket festet til skjermen. Med andre ord lite kontakt mellom lege og pasient. Noe som vi mener bør være avgjørende for en enhver konsultasjon. For å skape inntrykk av tillit.

Det mest kritikkverdige er at han ikke følger opp eller sjekker ulike årsaker til symptomer. Slik som å sende henvisning til spesialister. Vi har ikke opplevd en slik oppfølging.

Samlet vurdering av alle disse punkter har medført at jeg og familien har derfor valgt å bytte til ny fastlege. Det har gitt oss en helt ny og positiv opplevelse av å gå til legen.

En lege som lytter

Jeg har gått hos Dag Rune siden 2012, òg er veldig fornøyd med ham. Han tar tid og lytter. Han er åpen til alternative behandling.