Dag Rune Østhus

Tlf: 51 91 88 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Dag Rune Østhus er en av 110 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Dag Rune Østhus

Flink

Han lytter og er effektiv. Han er kjapp på tilbakemeldinger, og husker historikken min. Jeg får time når jeg trenger.

Den beste legen jeg har hatt

Dag Rune er tolerant, oppmuntrende, motiverende og resultatorientert.
Jeg ser at noen nevner kommunikasjonsevner som et minus. Må gjøre oppmerksom på at en allmenpraktiserende leges oppgaver ikke omfatter samtaleterapi, men han henviser selvsagt til riktig instans.
Han har et skarpt fokus på sine oppgaver, noe som kommer pasientene til gode.

God, trygg og hjelpsom lege

Alltid imøtekommende, lytter og følger opp på det som trengs. Veldig fornøyd!
Resepsjonistene møter oss alltid med et stort smil, humor (ikke nødvendigvis alltid god), latter, kunnskap og trygghet. Går sjeldent derfra uten et smil om munnen.

Ok lege, sure resepsjonister

Dag Rune e forsåvidt helt grei. Han gjør det han skal, men han oppleves av og til som uinteressert i det man som pasient er der for å få hjelp med. Det store problemet er resepsjonistene som helt uten tvil kunne ha vunnet en premie for å være verdens sureste folk. Føler meg aldi velkommen, de gjør meg rett og slett skikkelig ukomfertabel, og jeg opplever dem ikke som serviceinnstilte i det hele tatt.

En uinteressert lege med dårlige kommunikasjonsevner

Konsultasjonene preges av hastverk, og det legen fremstår ganske uinteressert i å lytte til pasienten som sitter foran ham. Spør korte spørsmål som gir ja/nei svar. Utover dette er blikket festet til skjermen. Med andre ord lite kontakt mellom lege og pasient. Noe som vi mener bør være avgjørende for en enhver konsultasjon. For å skape inntrykk av tillit.

Det mest kritikkverdige er at han ikke følger opp eller sjekker ulike årsaker til symptomer. Slik som å sende henvisning til spesialister. Vi har ikke opplevd en slik oppfølging.

Samlet vurdering av alle disse punkter har medført at jeg og familien har derfor valgt å bytte til ny fastlege. Det har gitt oss en helt ny og positiv opplevelse av å gå til legen.

En lege som lytter

Jeg har gått hos Dag Rune siden 2012, òg er veldig fornøyd med ham. Han tar tid og lytter. Han er åpen til alternative behandling.

Meget dyktig

Jeg har i flere år, ja tiår gått rundt med kronisk kløe i begge øregangene.
Er blitt sendt fra den ene spesialisten til andre, fra øre, nese, halslege til
hudlege, og ingen har klart å hjelpe meg.

Jeg skiftet fastlege til doktor Østhus, og det skulle bli redningen min.
Fortalte ham om problemet, resept ble utskrevet, og helt fantastisk etter
bruken av denne medisin, forsvant kløen. Den har nå holdt seg borte i
flere måneder, og kan ikke nok få takket doktor Østhus for hjelpen.

Ellers er han en doktor som lytter til alle mine problemer, og hjelper meg
uansett hva det måtte være. Kommer aldri til å skifte fastlege igjen.

Meget god og grundig lege

Jeg kan bare gi de beste anbefalinger. Legen er alltid forberedt og lyttende. Grundig i undersøkelser og resolutt i handlinger.

Helt elendig

Hver gang jeg går derfra har jeg en dårlig følelse. Holdningen er ovenfra og nedad, og det er kritikk hele tiden. Jeg skifter fastlege.

Probably the worst doctor I ever met

He begins asking you many questions about yourlife but he never look into your eyes ever. I do not think it is possible to trust what I doctor tolds you if he is not looking to your eyes. Besides that, he told me: "This is an issue that is normal in you " He did not want to send me to the specialist and he gave me instead a cream that could damage my skin. This would not be a problem but we are talking about the skin of a penis, then it is a problem that one cannot have a normal sexual life. Indeed he looked at my symtoms in something like a wikipedia for doctors.
Another time he told me that I should wait to get an X-ray because the X-ray can not get a good picture through the inflamation. Well... I think a doctor should know that X-ray take the bones in white and everything else in black. I had a fracture that did not heal properly indeed and I needed to wait until I could get another GPD to get a propier treatment.
Besides all that, at the end... you need to pay with cash...

Dyktig fastlege

Dr. Østhus er en flink lege, lytter til pasienten, forklarer godt og har alltid gitt riktig behandling. Anbefales absolutt.
På den annen side har konsultasjonene noen ganger vært preget av hastverk. Dette har aldri gått utover det faglige, men er ikke så hyggelig.

Behjelpelig og grundige.

Går sjelden til lege, men de to gangene jeg har vært hos Rune, har han lyttet, undersøkt og stilt riktig diagnose.
Jeg likte at han ringte sykehuset for å konsultere ekspert, mens jeg var inne hos han. Det viser ydmykhet ovenfor faget, og interesse for å gi pasienten best mulig hjelp.
Jeg er svært fornøyd og kan ikke klage på noenting.
Litt umoderne å bare kunne motta kontant betaling, men henger meg ikke opp i det.

Den aller beste legen eg noen gang har hatt<3

han hjelper dg når du trenger å lyttee til dg:) de hjelpe dg når du trenger:)

Meget synpatisk

Lette å komme til, lytter til det en sier, og gjør det leger skal gjøre.

Samlebånd

Dag Rune er alltid forsinket, til og med når man har den første timen klokken 8.15. Konsultasjonene preges av hastverk. Her er det samlebånd-følelsen, ut med en og inn med neste. Han følger ikke pasientene opp, og det fremstår ikke som om han har noe ønske om å hjelpe. Han har itillegg en overlegen og ovenfra og ned-holdning til pasientene.

Jeg har hatt Dag Rune som fastlege siden han startet, og har sett en trist utvikling i kvaliteten på hans konsultasjoner. Jeg og familien har derfor valgt å bytte.

Ut over dette er kontordamene hans veldig lite imøtekommende. Og hvilket legekontor i 2014 tar ikke kort?

Flink med barn

Dr. Østhus er barnas fastlege og både vi foreldre og barna er fornøyde pasienter. Østhus tar seg tid til barna og har barnetekke slik at undersøkelser går veldig greit.

Den dårligste legen jeg har hatt

Østhus er ufølsom og uinteressert i sine pasienter. Venterommet er stadig tomt, og det er en grunn til det. Frarådes!

Den beste legen.

Dag Rune Østhus må være den beste legen i Stavanger. Han er flink til å lytte, skriver ikke ut sykemeldinger og tabletter uten at det er helt nødvendig. Har godt humør og glimt i øye. Altså en alla tiders og veldig flink lege. Tar deg alltid på alvor.

Faglig dyktig

Virker faglig dyktig, gir den nødvendige behandling eller henviser til spesialist. Men har en tendens til av og til ikke høre etter hva du sier. Kan føre til at det blir en enveiskommunikasjon og ikke den rette dialog mellom pasient og lege. Utover dette har jeg kun positive erfaringer.

På den andre side har kontoret inne en vikarlege som evner å ta seg tid til å lytte på pasienten og oppnår en god dialog, som også synes å inneha de andre kvalitetene som ønskes hos en dyktig lege.

Har vært veldig fornøyd de gangene jeg har hatt bruk for lege. Føler han har tatt meg på alvor, og gjort det han har kunnet for å hjelpe meg. Er også veldig glad for at han ikke deler ut sykemelding uten gyldig grunn!