Dag Rune Østhus

Autorisasjon (2006)

Dag Rune Østhus er en av 130 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Dag Rune Østhus

Overlegen og dårlig helhetsinntrykk

Jeg byttet til dr. Østhus på nyåret 2019, etter å hatt en flott fastlege i mange år et annet sted i landet. Har ikke vært mange ganger hos Østhus siden byttet, men jeg har så langt ikke vært særlig imponert over helhetsinntrykket.

Opplever at hver gang jeg kommer til en legetime, så er fastlegen alltid forsinket (som kan være forståelig). Ved siste legetime var legen over 10 minutter forsinket (og var synlig tilstede i resepsjonsområdet) uten at han var opptatt med noe.

Da jeg omsider fikk komme inn og timen startet, så var ikke Østhus forberedt på noe. Det virket ikke som at han visste hva jeg hadde bestilt time for (til tross for at jeg hadde beskrevet dette tydelig og konkret i timebestillingen). Brukte dermed mye tid på å "fylle inn" der det manglet informasjon (som man skulle tro allerede lå i journal fra tidligere).

Mitt inntrykk av legetimen og Østhus som lege, er at han (dessverre) virker lite imøtekommende, overlegen, har hastverk, er generelt uinteressert i det som blir fortalt og for det meste sitter "klistret" til PC-skjermen foran han. Det oppfattes heller ikke som at Østhus er interessert i å finne ut av hvordan han kan bistå med hjelp eller videre henvisning, men heller at man helst skal finne ut av hvordan "systemet" fungerer (ved å ringe selv).

veldig bra

Imøtekommende, sender henvisninger når en er der.
Følger godt opp og tar gjerne kontakt etter arbeidstid når en venter på svar.
Lytter og viser forståelse og ser på deg når han prater.
Beste legen.

Flink

Han lytter og er effektiv. Han er kjapp på tilbakemeldinger, og husker historikken min. Jeg får time når jeg trenger.

Den beste legen jeg har hatt

Dag Rune er tolerant, oppmuntrende, motiverende og resultatorientert.
Jeg ser at noen nevner kommunikasjonsevner som et minus. Må gjøre oppmerksom på at en allmenpraktiserende leges oppgaver ikke omfatter samtaleterapi, men han henviser selvsagt til riktig instans.
Han har et skarpt fokus på sine oppgaver, noe som kommer pasientene til gode.

God, trygg og hjelpsom lege

Alltid imøtekommende, lytter og følger opp på det som trengs. Veldig fornøyd!
Resepsjonistene møter oss alltid med et stort smil, humor (ikke nødvendigvis alltid god), latter, kunnskap og trygghet. Går sjeldent derfra uten et smil om munnen.