Shagun Bhatia

Legene På Høyden DA
Christies gate 13 5015 Bergen
Shagun Bhatia er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Shagun Bhatia

Manglende empati og manglende kommunikasjon

Jeg har shagun som fastlege vanligvis. Nå har hun en vikar pga permisjon, Ulset. Jeg føler denne vikaren ikke tar meg på alvor og er mest opptatt av å få timen unnagjort så fort som mulig. Nekter å skrive uttalser, tar andre telefoner under timen og vil ikke ta opp mer enn ett problem om gangen. Når jeg gikk til Shagun ble jeg møtt med forståelse, empati og en av de mest kompetente legene jeg har vært borti.
Dessverre kan jeg ikke si det samme om Ulset.

Vikarlege

Vikarlegen, Ulset. Har ikke så mye mer å si enn at legen kunne virket mer interessert i kundene :) sine.

Ok minus - men tror ikke du vil finne noe bedre.

Enkel SMS-tjeneste hvor man kan få time samme dag, men som oftest dagen etter.
Helt greit å ringe inn. Ikke de beste åpningstidene på telefon. Ikke spesielt hyggelig personale på andre siden av linjen. Kort ventetid på venteværelset.

Bhatia er ikke spesielt flink til å utdype hva og hvorfor når man kommer til hun med en problemstilling. Hun spør og graver heller ikke, så du må selv vite hva som feiler deg når du går inn døren.
Hun prøver å lage rom for deg og dine behov, men ofte faller det gjennom. Men jeg tror at hun oppriktig prøver. Kunne vært flinkere på å ikke "skubbe" pasientene ut døren - bør være mer åpen for at pasienter synes det er vanskelig å åpne seg, og yte større tålmodighet.
Hun er ikke legen for en pasient med litt dårlig selvtillit, da hun ofte overkjører deg. Jeg personlig finner det vanskelig å nå gjennom.
Ellers er hun hyggelig, med et snev av frekk undertone, men også artig.

Jeg må legge til at jeg går ikke like hyppig til legekontoret som jeg burde. Muligens det er min dårlige selvtillit som bedømmer, men grunnen er at jeg føler jeg ikke blir tatt seriøs, ikke klarer å "skjære gjennom" og at jeg er til bry. Jeg må kjempe for meg selv når jeg sitter i pasientstolen.

Åpningstider er helt greit, man må ta fri fra jobb for å gå til legen eller hente noe i resepsjonen.
Dem i resepsjonen er et uendelig lite kaos i seg selv. Her har jeg dårlig erfaring. Mye smått og noe stort, men det mest alvorlige var en henvisning til en av fastlegevikarene om et inngrep, hvor jeg lærte ved oppmøte at vikaren ikke hadde faglig kunnskap om inngrepet. "Men vi kan prøve".. Nei, takk.
Fowsi på laben er jeg meget fornøyd med - utrolig nok er det hyggelig å ta blodprøver og vaksiner.
Legekontoret fremstår som rent, ryddig og hygenisk.

Svært empatisk og effektiv

Lytter og er god på å stillle relevante spørsmål. Evneveik å skjære ugjennom om det blir lite fakta og mye følelser.

God opplevelse!

Jeg var til Shagun og fikk god hjelp med en infeksjon. Hun tok flere prøver og var opptatt av å fortelle meg om hva vi kunne gjøre videre dersom behandlingen ikke fungerte, og passet på at jeg fikk god oppfølgning. En god lege som jeg er fornøyd med.