Yarlini Devairakkam

Tlf: 55 33 57 40 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Yarlini Devairakkam er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Yarlini Devairakkam

En engasjert lege

Hun er til stede og interessert. Forsøker å se sammenhenger og tar meg alltid på alvor. Unorsk i ordets mest positive forstand, fremstår som et menneske av kjøtt og blod, kan snakke om løst og fast, og gir meg alltid lavere skuldre enn jeg hadde da jeg kom. Innser sine begrensninger, og har henvist meg ved behov uten at jeg har måttet overbevise henne om nødvendigheten av dette. Alt en fastlege skal være i mine øyne!

Useriøs.

Etter planlagt behandling, hadde jeg time hos legen for videre vurdering av sykemelding. Før jeg fikk snakket ferdig hadde hun allerede bestemt at jeg skulle være fullt sykemeldt en tid til, for så å si at jeg det var viktig at jeg begynte å jobbe snart. Legen var overhodet ikke orientert om min helse, til tross i meldinger fra beh.sted. Hadde i utgangspunktet en vanlig legetime, men fikk beskjed om at hun hadde dårlig tid, og resten av timen måtte utsettes. Hadde allerede avtale fra en tidligere time, som skulle tas opp denne gangen... Alt annet jeg skulle ta opp, og som skulle følges opp ble avfeid som bagateller, og bivirkninger av en behandling hun ikke har kjennskap til. Men som hun skulle sjekke opp i. Unødvendig, for hadde hun hørt etter/ lest journal hadde hun sett at dette oppstod før, og ikke i sammenheng med behandling. Dette har skjedd før. Alle kan ha det travelt... Men nei, kunne likegodt latt være å gå til henne, annet enn "vurderingen" av sykemeldingen.

Opplevde legen som konfronterende og lite lyttende

Gikk til Yarlini fordi jeg følte meg slapp og ønsket å skjekke opp i om det kanskje kunne være kostholdsmangler med i bildet, som jeg har slitt med tidligere.

Legen ville heller snakke om mine psykiske forhold, og begynte etterhvert å slenge ut en masse diagnoser i løse luften (depresjon, ME). Hun lot meg ikke fullføre setninger noe som gjorde at jeg etterhvert ble lei meg og begynte å gråte.

Da jeg gråt sa hun (etter en ti minutters overflatisk samtale, at jeg måtte utredes for dyp depresjon (dette til tross for at hun i begynnelsen, da jeg kom inn, sa at "du er ihvertfall ikke deprimert).

Hun kommenterte stadig vekk hvor mange minutter legetimen hadde vart: "nå har vi brukt 20 minutter" og endte opp med å hente neste pasient inn i rommet da jeg fortsatt satt gråtende på legestolen.

Ved siden av dette var det tidspunkt hvor legen lo vekk noen av mine egne forslag, for eksempel at jeg ville testes for B12-mangel og stoffskifte. Hun kommenterte også at jeg sjeler litt på det ene øyet (hva betyr vel det når hun ikke er optiker?)

Syns det er veldig fint at en lege vil snakke om psykiske forhold, men ikke på en måte som får pasienten til å føle seg konfrontert og ikke hørt.

Yarlini er sikkert en god lege når det kommer til konkrete fysiske diagnoser, men syns hun med fordel kunne stilt seg mer empatisk og lyttende ovenfor pasientene sine.

Vrang lege som ikke ser ut til å bry seg

Jeg skulle ha to henvendelser, til hudlege og til gynekolog. Jeg sa jeg trengte en ny type kobberspiral (Gynefix) fordi jeg har migrene, og kan derfor ikke bruke hormonell prevensjon. Hun foreslo likevel at hun kunne sette inn hormonspiral, men jeg insisterte på at jeg ikke kan ha det. Hun forstod fortsatt ikke hvorfor jeg trengte henvisning, og jeg fortalte at det er kun gynekologer med kurs som kan sette en slik spiral inn, og at henvisning gjør det billigere. Hun var uenig. Jeg måtte ringe inn senere for å få henne til å skrive henvisningen.
Uansett hvor akutt, så skal jeg aldri gå til henne igjen

Flink

Yarlini er høflig, glad, hyggelig, varm, empatisk, og autoritær på positivt vis.
Hun er ikke ikke dum snill, ikke lett lurt, men grundig og konkret.

Har hatt henne i endel år nå, hun har blitt bedre på å lytte.

Hun snakker like raskt som hun tenker, og det er noen ganger litt vanskelig å henge med, for en med lav psykomotorisk oppfattelses evne,(les: treig i pappen). Det må være det eneste jeg vet som kan trekke ned.
Har ingen problemer med å anbefale henne som fastlege.

Veldig OK lege

Yarlini er samvittighetsfull og grundig, Hun er omhyggelig, opptatt av ditt velvære, din helse og dine muligheter. Vennlig og profesjonell.

Kjempeflink

Forståelsesfull og veldig hjelpsom. God tilgjengelighet og løsningsorientert.

Gjør jobben

Vet hva hun driver med. Får ting gjort og er effektiv! Har hun ikke nok tid til deg den timen, setter hun opp en ny time.

lytter ikke godt nok og hopper til konklusjoner

Yarlini er en veldig hyggelig person, men jeg ble skuffet over behandlingen. Jeg har lest det her i flere vurderinger, og må dessverre bare si meg enig i at hun virket veldig nervøs og utålmodig de gangene jeg har vært hos henne. Jeg fikk intrykket at hun hoppet til konklusjoner uten god grunnlag, fordi hun snakket mer enn hun lyttet, og undersøkte ikke meg grundig nok for å kunne stille diagnoser. Det er viktig for meg som pasjent å bli tatt på alvor og bli møtt med respekt. Hun er sikker, sjapp og bra på konkrete lidelser med tydelige symptomer, men kanskje ikke den beste på kroniske sykdommer der symptomene er diffuse. Der burde hun bli nøyere og grundigere, og eventuelt heller ta en utelukkende tilnærmelse enn å bare hoppe på en sak.

Svært fornøyd med legen

Jeg har aldri opplevd en fastlege som har brydd seg mer om min helsetilstand. Hun er etter min mening veldig dyktig og grundig. Føler meg trygg og godt ivaretatt med henne som fastlege.

Den beste legen jeg har hatt!

Og det er sant. En svært grundig lege som er interessert i deg som person og uoppfordret setter seg inn i din helsesituasjon selv om du er en helt ny pasient for henne. Og alltid godt humør.

"Tenk på at det er nokon her i verda som har det verre enn deg"

Eg har slitt med meir eller mindre kronisk kvalme i eit par år, som vart verre medan eg budde i Bergen. Eg vart henvist vidare til spesialist, som er veldig bra. Men då dei ikkje fann noko og eg kom tilbake, fekk eg beskjed om at ho ikkje visste kva det kunne vere, som i og for seg er greitt, ein kan jo ikkje vite alt. Det eg reagerte sterkast på var at eg fekk beskjed om at eg kunne tenke på at "det er nokon her i verden som har det verre", og at eg "tross alt" hadde ein familie og materielle goder, og at det kanskje ikkje var så ille likevel. Dette opplevde eg som svært fornærmande og nedlatande, og eg vil ikkje anbefale ho. Det er berre ikkje noko ein seier til nokon som har vore sjuke lenge og ikkje vil noko anna enn å ikkje gå rundt og vere dårleg heile tida.

Er blitt en bedre lege.

Helt totalt ubrukelig i starten, hun selv bare pratet i veg om hva hun gjorde forrige gang. Lyttet ikke til hva jeg ville si. Måtte ikke avbryte henne. Da timen var omme, lurte hun på hva problemet var. Det ble et lite "oppgjør", og vi har nå en fin dialog. Hun står på for å hjelp. Tror hun selv var veldig nervøs i starten og jeg hadde mye sykdom. Vi har det fint sammen som lege-pasient nå og har bare godt å si om henne. Hun blir hjertelig anbefalt av meg :) En god dialog er alfa omega når det gjelder lege-pasient.

Lyttet ikke, forsto ikke

Lyttet ikke til meg og var helt sikker på sin sak på tross at jeg forsøkte protestere, og det ble ikke bra.

Kjempe fornøyd!

Har hatt henne som fastlege i 5 år. Fikk alltid hjelp når jeg trengte det. Hun kan det hun driver med. Hun er flink til å lytte. Jeg er en kresen person, det er ikke alltid at jeg er fornøyd med legen. Men hun har lang ventetid.

Lyttande og tar seg tid

Vart høfleg mottatt og legen presenterte seg. Ho gav meg god tid til å få fram bodskapet mitt. Svarte seriøst på alle spørsmål. Kunne og med glimt i auget samtala om dei små, daglegdagse tinga.

Vil ikke anbefale denne legen!

Gå bare til henne for enkle ting som forkjølelse og om du trenger sykemelding!