Bent Folkvord

Autorisasjon (1984)

Nesttun Allmennpraksis Telefonnummer55 11 70 5055 11 70 ...
Østre Nesttunvei 20 5221 Nesttun
Bent Folkvord er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Bent Folkvord

En fantastisk fin og dyktig lege

Bent ble vår lege i forbindelse med at fastlegeordningen ble innført for 20 år siden. Han er grundig, kunnskapsrik, imøtekommende, omgjengelig, meget erfaren, har glimt i øyet og gode kommunikative evner. Vi møtes alltid av et vennlig smil i avslappende atmosfære. Vi har vært svært fornøyd med Bents ivaretakelse av våre kroniske sykdommer såvel som akutte tilstander. Som følge av den betryggende oppfølgingen, har langtidskomplikasjoner vært unngått. Han er strukturert og holder alltid ord, for eksempel gis tilbakemeldinger om prøvesvar så fort disse er klare, stort sett innen 1-2 virkedager.
Grunnet flytting til annen landsdel, ble vi nødt til å skifte fastlege. Vi har ennå tilgode å møte slik en empatisk, dyktig og pålitelig lege som Bent. Vi savner ham!

Oppmerksom og oppdatert

Bent er alltid forberedt og ajour når jeg kommer til time.

Han trenger å oppdatere seg på forskning rundt EL-overfølsomhet, noe som blir mer og mer aktuelt når folk får innstallert nye smartmålere, blir syke, og må montere tilbake de analoge målerne. I dag vil Bent som mange andre leger ikke ta hensyn til de helsen for sine pasienter mht. EL-overfølsomhet, både fysiske og psykologiske effekter som går utover livskvaliteten. Mitt håp er at Bent vil endre denne praksisen og stå opp mot det foreldede synet fra Legeforeningen. Jeg har ellers bare positive ting å si om Bent Folkvord.

Faglig dyktig, og svært empatisk

En imøtekommende lege som 'ser' hver enkelte pasient. Faglig dyktig, og har svært god oppfølging - langt over gjennomsnittet.

trygg og kunnskapsrik

Rask time når jeg eller han vurderer henvendelsen til å haste. sender videre til spesialist hvis jeg ønsker det eller at han vurderer det til å være nødvendig for å stille riktig diagnose.

Beste legen!

En god og sympatisk lege. Er oppriktig opptatt av pasientene sine. Jobber selv i helsevesenet og har erfaring med andre leger. Ville ikke byttet fastlege noen gang. Han lytter og tar seg tid. Vet hva han kan og ikke kan. Henviser når det er nødvendig. Kan journalen min godt og er flink å følge opp.