Tove Ellen Forthun

Krambua Legesenter

1994

Krambua Legesenter Telefonnummer55 33 68 8055 33 68 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
KrambualegesenterFjøsangerveien 215 5073 Bergen
Tove Ellen Forthun er en av 239 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Tove Ellen Forthun

Misfornøyd

Har vært her et par ganger de siste årene og har aldri følt at jeg har fått hjelpen jeg trengte, eller følt meg ivaretatt.
Den ene gangen fikk jeg beskjed om at de ikke kunne hjelpe meg og jeg ble henvist til legevakten.
En annen gang var det eneste jeg fikk ut av konsultasjonen en regning ,og et møte med den fine nye pengemaskinen i resepsjonen
Jeg unngår å gå til fastlegen min, og vil heller sitte timesvis i kø på legevakten fordi der får jeg faktisk hjelp.
Sliter med å forstå poenget med en fastlege som ikke har noen praktisk funksjon.

Veldig bra oppfølging

Takker for veldig bra oppfølging av fastelegen min!

Føler at jeg har blitt tatt vare på hele tiden.
Kan nok I enkelte sammenhenger ta litt tid å få time, men hvis det haster har det alltid vært andre leger på kontoret som har kunnet hjelpe meg ;-)

Husker ikke hvordan hun ser ut

Jeg har hatt Tove Ellen som fastlege en god stund, men har så vidt jeg kan huske bare snakket med henne en gang. De andre gangene jeg har vært til lege har jeg bare fått beskjed om at hun ikke var på jobb den dagen og fått time hos en annen lege. Den ene gangen jeg var hos henne skulle jeg ha en HPV-sprøyte. Da ble jeg spurt om hvor mange jeg hadde ligget med. Og fikk et oi og himling ed øynene tilbake når jeg svarte. Ikke særlig hyggelig. Ellers har det vært så og si umulig å få time når jeg har trengt det. (Dette er nok ikke Tove sin feil, men heller legesenterets).
I dag trengte jeg er sykemelding da jeg ikke kunne møte på eksamen pga sykdom, men fikk da beskjed om at de ikke hadde ledig time før om 3 uker og at jeg heller måtte dra til legevakten. Legevakten kunne så fortelle meg at min fastlege er pliktig til å ta meg i mot på dagen for legeerklæring eller sykemelding. Dette var dråpen som fikk begeret til å renne over for meg og jeg bytter derfor nå legesenter.
Jeg har hatt Anja S. Fosse som "vikar-lege" noen av gangene jeg har vært på Krambua og vil si meg veldig fornøyd med henne! Hadde hun hatt plass hadde jeg helt klart byttet til henne.

Verdens beste fastlege

Har dessverre blitt stamgjest hos Tove og hun er en sterk støttespiller. Hun har alltid tatt meg på alvor, skrevet gode rekvisisjoner og gir alltid gode råd. Vet hun ikke, så henviserhun til spesialister som kan hjelpe! Hun tar seg god tid og jeg føler meg trygg hos henne. Eneste negative med å ha henne som fastlege er at tilgjengeligheten er skikkelig dårlig på dette legesenteret. Å ringe er en tålmodighetsprøve og det er frustrerende!

Flink og forståelsesfull lege!

Tove Ellen er forståelsesfull og hyggelig, føler meg alltid forstått og ivaretatt. Henviser videre til spesialist uten noe om og men. Bra! Merker dog at det alltid er et tidspress hengende over oss når jeg er der. Får stort sett kun ta opp ett emne per besøk. Har allikevel vært fornøyd med henne som lege. Bytter hovedsakelig fordi jeg ønsker noe nærmere der jeg bor og fordi jeg finner det svært vanskelig med den nye "time på dagen"-ordningen. Savner å kunne bestille til en ønsket dag og ønsket tid, da det er mye lettere å kombinere med jobb (har ikke fleksibel kontorjobb). Dette legekontoret ønsker at du sender forespørsel om time via sms eller skjema på nettsiden og så blir du satt opp på første ledige time. Ender alltid med at jeg må ringe og bytte timen uansett fordi jeg selv står opptatt med pasienter på dyreklinikken, og havner da i en uendelig telefonkø. Blir blankt avslått ved forsøk på å bestille time per telefon med mindre jeg kan vente en måned eller to frem i tid. Håpløst synes jeg, men for de som kan gå fra jobb når det måtte være, er dette sikkert ikke noe problem. Jeg anbefaler Tove Ellen som fastlege! :)