Tove Ellen Forthun

Krambua Legesenter
Krambualegesenter Fjøsangerveien 215 5073 Bergen
Tove Ellen Forthun er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Tove Ellen Forthun

Husker ikke hvordan hun ser ut

Jeg har hatt Tove Ellen som fastlege en god stund, men har så vidt jeg kan huske bare snakket med henne en gang. De andre gangene jeg har vært til lege har jeg bare fått beskjed om at hun ikke var på jobb den dagen og fått time hos en annen lege. Den ene gangen jeg var hos henne skulle jeg ha en HPV-sprøyte. Da ble jeg spurt om hvor mange jeg hadde ligget med. Og fikk et oi og himling ed øynene tilbake når jeg svarte. Ikke særlig hyggelig. Ellers har det vært så og si umulig å få time når jeg har trengt det. (Dette er nok ikke Tove sin feil, men heller legesenterets).
I dag trengte jeg er sykemelding da jeg ikke kunne møte på eksamen pga sykdom, men fikk da beskjed om at de ikke hadde ledig time før om 3 uker og at jeg heller måtte dra til legevakten. Legevakten kunne så fortelle meg at min fastlege er pliktig til å ta meg i mot på dagen for legeerklæring eller sykemelding. Dette var dråpen som fikk begeret til å renne over for meg og jeg bytter derfor nå legesenter.
Jeg har hatt Anja S. Fosse som "vikar-lege" noen av gangene jeg har vært på Krambua og vil si meg veldig fornøyd med henne! Hadde hun hatt plass hadde jeg helt klart byttet til henne.

Verdens beste fastlege

Har dessverre blitt stamgjest hos Tove og hun er en sterk støttespiller. Hun har alltid tatt meg på alvor, skrevet gode rekvisisjoner og gir alltid gode råd. Vet hun ikke, så henviserhun til spesialister som kan hjelpe! Hun tar seg god tid og jeg føler meg trygg hos henne. Eneste negative med å ha henne som fastlege er at tilgjengeligheten er skikkelig dårlig på dette legesenteret. Å ringe er en tålmodighetsprøve og det er frustrerende!

Flink og forståelsesfull lege!

Tove Ellen er forståelsesfull og hyggelig, føler meg alltid forstått og ivaretatt. Henviser videre til spesialist uten noe om og men. Bra! Merker dog at det alltid er et tidspress hengende over oss når jeg er der. Får stort sett kun ta opp ett emne per besøk. Har allikevel vært fornøyd med henne som lege. Bytter hovedsakelig fordi jeg ønsker noe nærmere der jeg bor og fordi jeg finner det svært vanskelig med den nye "time på dagen"-ordningen. Savner å kunne bestille til en ønsket dag og ønsket tid, da det er mye lettere å kombinere med jobb (har ikke fleksibel kontorjobb). Dette legekontoret ønsker at du sender forespørsel om time via sms eller skjema på nettsiden og så blir du satt opp på første ledige time. Ender alltid med at jeg må ringe og bytte timen uansett fordi jeg selv står opptatt med pasienter på dyreklinikken, og havner da i en uendelig telefonkø. Blir blankt avslått ved forsøk på å bestille time per telefon med mindre jeg kan vente en måned eller to frem i tid. Håpløst synes jeg, men for de som kan gå fra jobb når det måtte være, er dette sikkert ikke noe problem. Jeg anbefaler Tove Ellen som fastlege! :)

Hadde alle vært som henne!!!

Jeg fikkTove tildelt som fastleg da ordningen ble innfør. Hun har vært min hjelp og støtte gjennom kronisk sykdom med mange innleggelser og operasjoner. Faglig dyktig, søker råd hos eksperter når hun trenger det. Undersøker nøye og henviser når nødvendig.Tar seg alltid tid, sier fra om hun iblant har mye å gjøre, og tiden blir knapp så jeg kan innrette meg etter det.
Er lyttende, analytisk og løsnings orientert. Alltid blid og hyggelig. Sitter vendt mot meg første del av konsultasjonen med full oppmerksomhet på meg, før hun gjør det som må gjøres på pC. Hun skriver utfyllend henvisninger. For meg har hun også vært en like god psykolg og somatiker. Jeg har alltid i alle disse årene gått derfra med en god følelse. Man blir jo godt kjent etter så mange år, også med helsesekretærene som alltid har vært blide og hyggelige både i telefon og over skranken, de har alltid vært hjelpsom og imøtekommende.
Det er med tungt hjerte jeg nå må gi slipp på dem pga.flytting. Tove har vært en fantastik lege for meg. Jeg unner alle en lege som henne.
P.S
Det å kunne bestille time på helseapp og få time dagen etter gjør at tilgjengeligheten er stor.

Dyktig lege

Den dyktigste legen jeg har hatt, nøye, presis, imøtekommende , en som ikke gir opp selv i vanskelige situasjoner, kjapp med å henvise til spesialister og andre om nødvendig.